Buiten de fora wordt ik vooral Jesper genoemd, Jesper Kassies. Ik ben 26 en woon in Drenthe.
De meesten kennen mij wel van CCH, daar was ik tot begin dit jaar Moderator en sindsdien Bestuurslid.
Mijn historie met Honda gaat tot een jaar of 4,5 terug, nadat ik een peugeot Totall Loss heb gereden en een andere geschikte auto zocht. Dat ging via een Opel Corsa, die ik een maand heb gehad, naar een Maxda MX3, die heeft het een maand of 3 uitgehouden. Ik ben toen bij een Civic uit '96 beland en heb tot nu 4 (2x rood pre-facelift, een gele facelift, en als laatste een zwarte facelift) van deze dingen in mijn handen gehad en weer verkocht. Tussendoor nog een uitstapje gemaakt naar een Acura H22, die uiteindelijk echt teveel van mijn persoonlijke budget vroeg.
Dan komen we bij het huidige:
Op dit moment zijn er 2 opvolgers voor de laatste Civic op de plaats gekomen.
1. 2000 UK Accord Type-R, Pirates black pearl en 170.000 Miles gelopen. Lijkt veel, maar het zijn veelal snelwegkilometers en dealeronderhouden. De eerste eigenaar was een topman van Honda UK, die vervroegd terug is gegaan naar jappenland toen de ATR 8900miles had gelopen, daarna heeft de eigenaar (voor zijn vrouw) hem gekocht waar ik hem van heb overgenomen. Ik was ook behoorlijk verrast van de staat van de auto toen ik hem op ging halen Zaterdag. Net interieur, buitenkant is redelijk strak, geen tikjes, speling of rateletjes en hij loopt soepel.
Ik heb een complete map met onderhoudshistorie erbij, met onder andere dat de versnellingsbak is gereviseerd. Zelfs het instructiecassettebandje die er bij aankoop werd afgegeven zit er nog bij :lol:

2. 2000 Limboland Accord Euro-R. Rood, geen motor, rolkooi en plastic.. verder weinig. Ja inderdaad, de oude van Kel, APEgarage (daar staat hij ook nog).
Bovenstaande ATR is gehaald om als donor te dienen voor de versnellingsbak, stoelen, wielen en uitlaat. Het is idee is dan om deze weer APK proof te krijgen.
Als indicatie (Hij is nu een stuk kaler en minder spectaculair).

Nu ik een paar honderd kilometer heb afgelegd in de ATR, twijfel ik er alleen aan om de ATR track klaar te maken en de Euro eens even weg te zetten.
Verschillende redenen maken me aan het twijfelen waaronder dat ik nog steeds geen ruimte heb gevonden waar ik in alle rust de Euro kan opbouwen (stallen is niet zo'n probleem, maar vaak willen ze niet dat daar gesleuteld wordt), de ATR is dus in goede staat en heeft een plezierig 'comfort', de ATR heb ik de knutselruimte niet echt voor nodig aangezien de aanpassingen eigenlijk allemaal met stoeptuning gedaan kunnen worden (schroefset, remmerij en wat andere dingetjes). De Euro is alleen wel een mooi nog unieker apparaat, en de ATR moet ook nog op kenteken. Een ander punt is dat ik op mijn werk geen contractverlenging heb gekregen en dus vanaf 1 December een andere baan moet hebben.. nu heb ik dus nog geen financiele zekerheid na 1 December, die ik wil moet hebben als ik de opbouw van de Euro wil afronden.
Misschien verkoop ik de ATR ook wel weer, omdat hij ook wel weer zonde is om te slopen en de Euro te laten staan.. om dan maar een slechtere ATR te halen.. keuzes.. :roll: :razz:
De Euro-R zal hier over 2 weken ook voor de deur staan, wellicht dat dat de keuze makkelijker gaat maken..