unicorn wrote:@Frank: Dit is inderdaad op het circuit gebeurd. Het zijn overigens niet de ashoezen, maar de rubberen stofhoezen die de remcilinder/zuiger beschermen. Het probleem is dat met die Carbone Lorraine blokken de hitte rechtstreeks naarde klauw getransporteerd wordt. Op zich gunstig, maar de FN2 is zo mooi dichtgebouwd, waardoor deze de warmte niet kwijt kan. De temperatuur moet opgelopen zijn tot boven de 1000 graden ofzo.
.
ok, sorry, nu zie ik het pas. Je had het er zelfs netjes bij vermeld.
Er zijn toch wel methoden om meer koellucht naar de klauwen te krijgen? Zelf heb ik altijd luchthappers onder mn draagarmen zitten die de rijwind in de klauw blazen. Misschien dat dat al een beetje helpt.
De remdruk naar achter brengen lijkt me niet handig. Juist omdat onze voorwiel aandrijvers op het circuit erg op de voorkant "leunen" is meer druk aan de achterkant zelden nodig. En als je harder zou gaan remmen aan de achterkant is de kans op blokkeren (ok, je hebt ABS) ook groter. Je kan het eigenlijk zelf best goed testen.
Zo hoor ik met stock achter remmen en AP racing voor remmen tijdens hard remmen ook de achterkant nog in de ABS gaan. Achter meer druk zetten zou bij mij dus niet helpen.
Als bij jou de achterkant nooit in de ABS gaat zou je eerst kunnen overwegen om die CL blokken ook achter te zetten. Als die namelijk een hogere frictie factor hebben ga je achter al harder remmen zonder verder iets te veranderen.
En toch eens goed kijken of koelslangen geplaatst kunnen worden. Bij mij heeft het altijd goed geholpen om de boel koel te houden.