Page 1 of 3
Olie vebruik honda civic type r fn2
Posted: Mon Aug 01, 2011 4:25 pm
by FUBAR
Yoo
Vandaag auto binnen gedaan voor boite, ma da boeit nie zo fel in dees verhaal, maar het probleem is dat ik de olie heb gecontroleerd voor ik hem naar de garage deed en deze stond half.. Opzicht niet slecht. Bij half bedoel ik tussen die gaten in van oliepeil. Ma bij het vervangen op 55000 stond deze tegen het bovenste gaatje! Dit is 2000 km geleden. Dus e verbruikt lichtekes olie. Volgens die man van de garage was het de k&n inlegfilter die het zou doen, mak zen er eigenlijk zekers van, van niet. Deze ligt er 1000 km op fzo en tervoren verbruikte hem ook..
Ik gebruik nu castrol olie 10w60 racing M. Bij deze olie verbruikt hem dus het bovenstaande. Bij de olie van honda, 5w40 gebruikt hem dat na 1000 km. Dus nog sneller :shock:
Iemand ervaring mee? Kvind het erg da hem da verbruikt.
Misschien te verhelpen bij de kleppen te regelen fzo????
Krij de auto altijd goed warm, eerste 50 min max 3500 toeren en dan schakel ik. Dus volgens mij ok..
Grts
Posted: Mon Aug 01, 2011 7:49 pm
by Ralf-ttt
Goh, ik heb hem nog maar net, maar ik zal het in de gaten houden. Hij heeft net een oliewissel gehad.
Posted: Mon Aug 01, 2011 8:30 pm
by donkeykong
Je hoeft je auto echt geen 50 min. warm te rijden. Is wel vaker zo dat dunnere olie meer verbuikt, zeker vol syntheet. Vtec verbruikt ook olie.
Gewoon altijd in de gaten houden.
Posted: Mon Aug 01, 2011 9:36 pm
by culasse
10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.
Posted: Mon Aug 01, 2011 10:02 pm
by FUBAR
culasse wrote:10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.
Zal het es proberen.. castrol raadde me deze aan...
Posted: Mon Aug 01, 2011 10:20 pm
by donkeykong
culasse wrote:10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.
Hee ben jij er ook weer?
Is 0w niet iets te dun weer?
Wel goed voor koude start of courer
Posted: Tue Aug 02, 2011 8:06 am
by SteefO
10W60 hoort volgens mij echt niet hoor... Bij mij gaat er de door Honda opgegeven olie in en die van mij verbruikt na +/- 9500km 0,4 tot 0,6 liter olie... Keurig dus.
Posted: Tue Aug 02, 2011 1:59 pm
by iVTEC-fab
Ik kan het je exact vertellen :wink:
Heb nu kleine 40k getuft met mijn fn2.
ik zet altijd mijn B km teller op 0 als ik de olie ververs.
Ik gooi er altijd 0W40 in.
Bijvullen moet ik altijd tussen de 4- en 5000 km. afhankelijk van het rijgedrag.
maar dan gaat wel het lampje branden, dus al onder het min niveau.
wanneer het lampje van de olie aangaat moet er exact 800 ml (standaard bus) in om weer streepje Max aan te tikken.
Posted: Tue Aug 02, 2011 2:39 pm
by Sinister
Zelfs mijn FK3 diesel verbruikt olie als ik doorduw. Is normaal en negeren, op tijd bijvullen.
Posted: Tue Aug 02, 2011 3:01 pm
by Tenck
iVTEC-fab wrote:Ik kan het je exact vertellen :wink:
Heb nu kleine 40k getuft met mijn fn2.
ik zet altijd mijn B km teller op 0 als ik de olie ververs.
Ik gooi er altijd 0W40 in.
Bijvullen moet ik altijd tussen de 4- en 5000 km. afhankelijk van het rijgedrag.
maar dan gaat wel het lampje branden, dus al onder het min niveau.
wanneer het lampje van de olie aangaat moet er exact 800 ml (standaard bus) in om weer streepje Max aan te tikken.
Heeft een FN2 niet, net als een EP3, dat je niet meer kan VTEC'en als de olie laag is, maar het lampje nog niet brandt?
Valt me wel op dat er een groot verschil zit tussen hoeveel jij er bij moet gooien om weer op niveau te komen vanaf het brandende lampje, en hoeveel er bij een EP3 bij moet. Van onderste gaatje tot bovenste gaatje is volgens mij al een liter. Blijkbaar zit daar zo'n verschil tussen?
Olieverbruik is bij mij ook zeer afhankelijk van mijn rijstijl. Heb er 5W30 vol synthetisch in zitten, en ik mag ook geregeld bij gooien. Heb in de vakantie totaal 2 liter bijgevuld op 4800 km. Vooral top (proberen) te rijden in Duitsland, dus continue in de VTEC, slurpt olie.
Ik mis wel een olie level metertje in de EP3, zelfs mijn 106 Rallye had het.
Posted: Tue Aug 02, 2011 3:05 pm
by Sinister
Vooral temp meter en level meter idd missen ze hard.
Posted: Tue Aug 02, 2011 3:31 pm
by vtec vince
Bij de h22 merk ik het wel als het olie peil te laag staat.... gaat niet lekker de vtec in.
Maar dan brand mn lampje nog niet.
En dat hoop ik ook nooit te zien branden ;-)
Altijd wekelijks peilen dus.
Posted: Tue Aug 02, 2011 5:00 pm
by Roy
0-w60 ?????
:roll:
Gooi er 10-W30 of 5-w40 erin niks anders,
Olie verbruik zou rond de 1L per ong. 5.500 km zijn, om een normale olieverbruik te hebben.
Posted: Tue Aug 02, 2011 7:46 pm
by FUBAR
Roy wrote:0-w60 ?????
:roll:
Gooi er 10-W30 of 5-w40 erin niks anders,
Olie verbruik zou rond de 1L per ong. 5.500 km zijn, om een normale olieverbruik te hebben.
5w40 is geen optie, dan verbruikt hem meer olie dan naft :lol:
10w30 nog niet geprobeerd. Is nu binnen be garage, morgen hemk hem terug.. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen..
Ps om de hoeveel km worden de kleppen geregeld? Heb gehoord om de 40000 km. Mijne zijn nog niet gedaan en heb er 56000
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:46 am
by Sinister
Vraag het eens aan Tom van CUSTOMIMPORTARTS zou ik zeggen. Ik liet mijn ITR altijd om de 20000 km doen.
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:51 am
by Roy
Kleppen stellen, doen men echt niet na elke 4000 km.
Bij niuwe autos'wordt dat pas gedaan bij de eerste beurt, en daarna voorzover ik weet wordt het niet meer gedaan.
tenzij die weer gaan tikken.
als je K20A 1 Liter 5-W40 wegzuipt op 1000km zijn je oliekeringen stuk.
Zit er nog garantie op de auto?
Zo ja rij lekker door tot de eerstvolgende beurt zonder de olie te controloren tot die ploft, en laat ze maar onder garantie en niewe blok erin hangen. :twisted:
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:55 am
by donkeykong
40.000 km schreef hij roy.
je kan ze wel checken om de 40k ja
Posted: Wed Aug 03, 2011 11:01 am
by Sinister
Hoeveel oliesoorten heb je trouwens al gebruikt, constant verwisselen is zeker niet gezond, daar gaat je blok pas van naar de klote. Als je bij mullens 5w40 erop laat leggen dan is olieverbruik normaal, die wolf oil is rotzooi. 0w40 of 10w40 zou ik zeggen.
Als je je blok laat ploffen na 3 jaar ouderdom door oliepijl niet te controleren kan je je garantie wel op je buik schrijven :roll: Je hebt sowieso al niets garantie meer na 2 jaar.
Posted: Wed Aug 03, 2011 1:03 pm
by iVTEC-fab
4 tot 5000 km en dan 800 ml erbij is gewoon een normaal verbruik voor VTEC blokken. niks ernstig aan.
RX-8'tjes met hun wankelmotortjes verbruiken 1 liter per 2000 km :P
En zodra mijn olie lampje de eerste keer pingt dan gaat er direct, diezelfde dag nog weer olie in.
De FN2 VTEC't nog prima op dat moment, geen verschil met olie op MAX niveau.
Posted: Wed Aug 03, 2011 1:35 pm
by wesjes
iVTEC-fab wrote:4 tot 5000 km en dan 800 ml erbij is gewoon een normaal verbruik voor VTEC blokken. niks ernstig aan.
RX-8'tjes met hun wankelmotortjes verbruiken 1 liter per 2000 km :P
En zodra mijn olie lampje de eerste keer pingt dan gaat er direct, diezelfde dag nog weer olie in.
De FN2 VTEC't nog prima op dat moment, geen verschil met olie op MAX niveau.
Double u teee eefff, olie lampje pingt? beter regelmatig in de gaten houden