inlaat polieren en porten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

inlaat polieren en porten?

Post by ChristopheR »

Ik kan via een vriend een RSP(OEM FN2)inlaat kopen voor een prijsje (stukken goedkoper dan RRC) bijna gratis eigenlijk. Dus dacht ik er aan die te kopen en te laten polieren en te porten.

Gaat dit wat vermogen opleveren of is het de moeite niet waard?
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat de binnenkant niet te effen mag zijn zodat de lucht op de korrelige stukken kan draaien en mengen met de brandstof.

Graag jullie meningen en advies :-)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Not worth the effort...
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
De inlaat bestaat in totaal uit 4 delen.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
Ik kon echter geen verschil vaststellen voor en na bewerking.
Dus wat mij betreft kun je het beste alles zo laten als het is.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Chris just get the RRC and be done with it.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

culasse wrote:Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
De inlaat bestaat in totaal uit 4 delen.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
Ik kon echter geen verschil vaststellen voor en na bewerking.
Dus wat mij betreft kun je het beste alles zo laten als het is.


Dan doe ik de moeite niet! :-)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Benjdmin wrote:Chris just get the RRC and be done with it.


Ja, RRC is de beste en populairste optie maar ik wou iets anders zijn dan de rest :-)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Zelfs de RRC brengt niets op, hooguit 1 pk, ik ken er zelfs die al minder gehaald hebben.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

No way ik ken verschillende met intake en header en exhaust, gaf allemaal 220 pk met afstelling, daarna RRC gestoken en niets erbij.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?

En als je die mensen van CPL bedoelt? Spaar je moeite, die eikels verdienen nog geen 5 eur, tenzij je graag wilt rondrijden met een basemap die te arm of te rijk is. Van hun cijfers en testbank geloof ik zuiver niets.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

X2. CPL zijn een stel cowboys als het op remappen aankomt.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?


RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:

Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.

So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune; adding a RRC and remapping will really give you good gain throughout the power band as well as response.

Keep that in mind when buying parts . . .
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Betere response dat klopt wel maar middenband meer pk ja maar zeker geen 7-8 en inderdaad culasse mercie voor je mening. Wat ik daar gezien heb dat is te gek voor woorden.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Sinister wrote:Wat ik daar gezien heb dat is te gek voor woorden.


Nu ben ik toch wel nieuwsgierig! Of bedoel je dat verhaal van die CW fn2 hier op het forum en ook HCB?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ja ik bedoel dat ja, en dat is geen verhaal, dat is realiteit.
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

RRC is stukken prijziger als een RBC en levert op een stock motor amper meer vermogen

Geportmatchde RBC met 70mm TB heb je voor een euro of 600, en dat ga je wel merken
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Sinister wrote:Ja ik bedoel dat ja, en dat is geen verhaal, dat is realiteit.


Zo bedoelde ik dat niet, ik geloof hem
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Geen probleem, maar vroeger hoorde ik op hcb altijd maar lovende woorden van ITR's die terug kwamen en grellig hard marcheerden alsof ze de koning waren van afstellen met hondata. Tot ik dan hondapower zijn verhaal hoorde.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Benjdmin wrote:
ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?


RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:

Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.

So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune]

So truth....koop een 'pakket' 8)
White-ITR
Posts: 60
Joined: Fri Feb 10, 2006 7:31 am
Contact:

Post by White-ITR »

Sinister wrote:Geen probleem, maar vroeger hoorde ik op hcb altijd maar lovende woorden van ITR's die terug kwamen en grellig hard marcheerden alsof ze de koning waren van afstellen met hondata. Tot ik dan hondapower zijn verhaal hoorde.


en dat is dan 1 auto waar je het van hebt gehoord :-? ken er zeer veel die wel kontent zijn van cpl

zo heb je verhalen van elke tuner ,mijn ITR is bij cpl afgesteld en staat toch nog altijd perfect (heb hem zelfs achteraf op een superflow bank gezet en daar draaide hij zelfs meer vermogen als bij cpl :roll: )
Locked