inlaat polieren en porten?
- ChristopheR
inlaat polieren en porten?
Ik kan via een vriend een RSP(OEM FN2)inlaat kopen voor een prijsje (stukken goedkoper dan RRC) bijna gratis eigenlijk. Dus dacht ik er aan die te kopen en te laten polieren en te porten.
Gaat dit wat vermogen opleveren of is het de moeite niet waard?
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat de binnenkant niet te effen mag zijn zodat de lucht op de korrelige stukken kan draaien en mengen met de brandstof.
Graag jullie meningen en advies :-)
Gaat dit wat vermogen opleveren of is het de moeite niet waard?
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat de binnenkant niet te effen mag zijn zodat de lucht op de korrelige stukken kan draaien en mengen met de brandstof.
Graag jullie meningen en advies :-)
Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
De inlaat bestaat in totaal uit 4 delen.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
Ik kon echter geen verschil vaststellen voor en na bewerking.
Dus wat mij betreft kun je het beste alles zo laten als het is.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
- ChristopheR
culasse wrote:Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
Dan doe ik de moeite niet! :-)
- ChristopheR
- ChristopheR
ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:
Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.
So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune; adding a RRC and remapping will really give you good gain throughout the power band as well as response.
Keep that in mind when buying parts . . .
- ChristopheR
- ChristopheR
Benjdmin wrote:ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:
Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.
So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune]
So truth....koop een 'pakket' 8)
Sinister wrote:Geen probleem, maar vroeger hoorde ik op hcb altijd maar lovende woorden van ITR's die terug kwamen en grellig hard marcheerden alsof ze de koning waren van afstellen met hondata. Tot ik dan hondapower zijn verhaal hoorde.
en dat is dan 1 auto waar je het van hebt gehoord :-? ken er zeer veel die wel kontent zijn van cpl
zo heb je verhalen van elke tuner ,mijn ITR is bij cpl afgesteld en staat toch nog altijd perfect (heb hem zelfs achteraf op een superflow bank gezet en daar draaide hij zelfs meer vermogen als bij cpl :roll: )