Wiel moeren DC2 - FN2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ITR1217

Wiel moeren DC2 - FN2

Post by ITR1217 »

Weet iemand of de wiel moeren van een DC2 kunnen gebruikt worden op een FN2 ?

Heb hier nog een setje Volk Racing Formula nuts liggen en zou die anders op de FN2 willen zetten :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Let er wel op dat aftermarket lugnuts vaak conisch zijn, terwijl OEM velgen bol-conische wielmoeren nodig hebben.

Schroefdraad is op de DC2 hetzelfde als de FN2 maar het is hoogst onverstandig om conische wielmoeren te gebruiken.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Misschien een domme vraag :o ops:

Maar op mijn ITR staan OEM velgen met lug nuts van Volk Racing, kan me niet meer inbeelden hoe die moeren eruit zagen, maar is toch ook OEM met Volk nuts ....

Dus mijn vraag waarom is dit slecht ? Zijn dan alle aftermarket velgen conisch ? En OEM velgen bol-conisch ?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Er zijn een paar fabrikanten die bol conische aftermarket moeren maken. De meeste zullen gewoon conisch zijn en die mag je niet gebruiken op stock velgen.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Image

Links is bolconisch en past dus in je oem velg. Rechts is conische en past dus niet lekker in je oem velg. Hierdoor kan je trillingen krijgen + andere dingen..

Tegenwoordig maakt muteki wel aftermarket bolconische wielmoeren die je dus wel kunt gebruiken. :)

Ik vergeet zelf altijd mn wielmoeren mee te nemen naar de garage als ik weer van oem naar aftermarket wielen switch of visa, versa..
'98 JDM Integra Type-R
Locked