Fusee kogel pers bussen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
mr. X

Fusee kogel pers bussen

Post by mr. X »

Zijn er nog dingen waar je op moet letten als je zo'n bus-set aanschaft? Heb een tijd geleden bij een forum lid een onwijs mooi setje bussen van Mugen gezien maar waarschijnlijk zijn die zeer lastig te vinden dus ben ik op zoek naar een setje dat snel aangeschaft kan worden.

Wat ik zo gevonden heb:

Ball Joint Adapter set
+
Ball Joint Press

(Honda-tech link)

Enig idee waar zoiets te bestellen is? Automaterialenzaak Bogamat had in ieder geval nooit gehoord van OEM-tools en had ook geen soortgelijk setje voor Honda's. Ze zeiden dat veel klanten zelf van dat soort bussen maken. Toen wees ik hem erop dat het nogal nauw komt en het risico bestaat hem er schuin in te duwen met slecht/zelf gemaakt gereedschap. Een risico dat ik niet wil nemen.

Het is niet eenmalig, ben van plan dit sowieso een aantal maal te doen dus heb liever een setje dat wat meer mag kosten maar dan ook duurzaam is en in de collectie kan plaatsnemen.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de bovenstaande site met de vraag of ze willen versturen en wat dat kost maar wacht nog op antwoord. Misschien dat iemand mij in de tussentijd een tip kan geven waar ik morgen eens kan gaan kijken.

Bedankt!
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Fuseekogels van Honda zitten vaak niet echt vast vind ik....

Meestal tik je ze er met de hamer zo uit en tik je ze er met een dop over de fuseepen heen er zo ook weer in.

Maar om even op jou vraag terug te komen;

Het maakt niet zoveel uit welk merk je neemt. Je zult het er toch zelf recht in moeten persen en zorgen dat dat goed gebeurd. Zelfs met het beste gereedschap kan het nog fout gaan als degene die het uitvoert het niet goed doet...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou, als ik aan die onderste fusee terug denk slaap ik weer een nacht slecht! Tandjes, die hardrace verlengde fusee kogel wilde er echt met geen mogenlijkheid in!
Als ik deze set gehad zou hebben destijds..... Heel mooi setje. Geen flauw idee waar je dit zou kunnen krijgen.
slydawg

Post by slydawg »

Van de EP3 tik je er nooit uit, ding zit muurvast!
Met een goeie pers en pers gereedschap is het te doen, heb je niet perse oem tools voor nodig.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Misschien dat die van een EP, of andere modellen van Honda die geen double wishbone ophanging vaster zit weet ik niet. Maar mijn ervaring met fuseekogels en double wishbone ophanging is dat IK ze er zonder te persen ook wel uit en weer in krijg.......
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die oude eruit was het probleem idd niet..... ;)
Martin.O

Post by Martin.O »

die oude heb ik eruit gemep met een stuk pijp en de hardrace heb ik er weer droog in gemep met een dikke hamer
integra

Post by integra »

:lol:
mr. X

Post by mr. X »

Je kan toch bijna niet aanhalen met een hamer als je hem er in gaat meppen?

Het is ook zo onhandelbaar, doe het liever op mijn gemakje dan met lomp geweld. Als ik namelijk lomp geweld gebruik gaat het ook altijd kapot.

Heb overigens al een mailtje terug gekregen van bovenstaande site dat zij geen onderdelen leveren aan particulieren (dat is niet het probleem) maar ook niet overzee willen versturen.
Morgen eens informeren bij andere automateriaal zaken.
LCR

Post by LCR »

OMG....
Ik zie het nog voor me....KW montage door 'experts'
Prutser > Linkervoet naar achter..aanzetten en met kopere hamer eruit beuken. Gaat goed hoor meneer...je kan niks kapot slaan hoor ,want het is van koper...tja...en het ging wel kapot :evil:
Martin.O

Post by Martin.O »

voor de niet meppers onder ons heeft spoon een perssetje voor de rca,s voor in de bankschroef

zelf opzoeken
Locked