B18 tunen naar 250pk?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

B18 tunen naar 250pk?

Post by Gaskleppie »

Hier het lijstje van onderdelen wat je nodig hebt ;)
Engine:
B16b (1820cc, 81.5x87.2mm)
Wiseco 12.5 cr race prep pistons
Manley H beam rods
ACL race bearings
B18c type R oil pump
B18c type R water pump
B18c type R ported cylinder head with full radius valve job
Supertech nitrided valves, valvesprings and titanium retainers
Jun type 3 camshafts with Skunk2 pro camgears
RMF narrow header
2.5â€￾-2.75â€￾ test pipe with flex pipe
Kakimotor R 2.75â€￾ catback
Edelbrock Performer X intake manifold (ported)
Professional products 76-68mm throttle body
3â€￾ intake with BPI flow stack, filter and airbox
RC 370cc injectors
Walbro 255lph fuel pump
B18c type R ignition rotor
NGK Iridium IX BKR7EIX-11 spark plugs
NGK spark plug wires
Gates Racing timing belt
Gates Racing low temp thermostat
Godspeed ITR DC2 full size radiator with 12" slim fan
eCtuned door mij ;)

resultaat:
Image
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Waarom ombouw van b16b doen......en niet gewoon meteen een b18c nemen?
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: B18 tunen naar 250pk?

Post by itr03627 »

Gaskleppie wrote:Hier het lijstje van onderdelen wat je nodig hebt ]http://img822.imageshack.us/img822/2101/scannen0002h.jpg[/img]

mooi lijstje ik dacht dat jij geen afstelling meer deed?
:wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Mwoooaaa, als er iets leuks langskomt wil ik nog wel eens iets beetpakken. Kijken of ik het niet verleerd ben ;-)
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

[quote="Gaskleppie"]Mwoooaaa, als er iets leuks langskomt wil ik nog wel eens iets beetpakken. Kijken of ik het niet verleerd ben ]
de mijne moet worden afgesteld :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

wat heb je voor leuks dan?
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Super tof, kennelijk ben je het niet verleerd ! Dat zal wel vooruit willen met zo'n motor ! Kpro tuning niet een uitdaging voor je ? 8) :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nog weinig mee gespeeld. Wel een hoop werk door al die mappen.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heb jij ook de gamgears versteld of gewoon bij 0 gelaten??
En waren deze: RC 370cc injectors + Walbro 255lph fuel pump noodzakelijk vor de 250PS?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

AWESOME!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Benjdmin wrote:AWESOME!


x2

Je vertelde het gister al tijdens t karten. Wat een mooi resultaat
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

LCR wrote:Heb jij ook de gamgears versteld of gewoon bij 0 gelaten??
En waren deze: RC 370cc injectors + Walbro 255lph fuel pump noodzakelijk vor de 250PS?


nou, Rick had zn huiswerk al goed gedaan. Voor hij alles in elkaar zat heeft hij met de losse kop gecontroleerd hoeveel ruimte tussen de kleppen zat bij verschillende camgear standen. En dat bleek ernstig weinig te zijn. Zo begonnen we op uitlaat +4 en de inlaat op 0. veel krapper als dat wilde hij eigenlijk al niet gaan. 0-0 kan dus gewoon bijna niet met deze cams! Eb dan weten we ook gelijk waarom de motor van Richard van TCC vroegtijdig overleden is! Die reed met soortgelijke cams wel rond op 0-0.
Bij 0-0 zat er maar iets van 0,2mm tussen de kleppen bij de overlap. Ernstig krap dus!
Maar we hebben dus nog wel wat geprobeerd, al was het beperkt. Door het aanpassen hebben we wel laagtoeren heel wat gewonnen. Piek gebeurde er niet veel. Die winst haalde we juist weer door de inlaatbuis lengte te verlengen. We hebben 2,5uur op de dyno gestaan en we hebben alles geprobeerd wat je maar kan verzinnen.
370cc was wel nodig ja. 310cc had wel gegaan, maar was krap geweest.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:
LCR wrote:Heb jij ook de gamgears versteld of gewoon bij 0 gelaten??
En waren deze: RC 370cc injectors + Walbro 255lph fuel pump noodzakelijk vor de 250PS?


nou, Rick had zn huiswerk al goed gedaan. Voor hij alles in elkaar zat heeft hij met de losse kop gecontroleerd hoeveel ruimte tussen de kleppen zat bij verschillende camgear standen. En dat bleek ernstig weinig te zijn. Zo begonnen we op uitlaat +4 en de inlaat op 0. veel krapper als dat wilde hij eigenlijk al niet gaan. 0-0 kan dus gewoon bijna niet met deze cams! Eb dan weten we ook gelijk waarom de motor van Richard van TCC vroegtijdig overleden is! Die reed met soortgelijke cams wel rond op 0-0.
Bij 0-0 zat er maar iets van 0,2mm tussen de kleppen bij de overlap. Ernstig krap dus!
Maar we hebben dus nog wel wat geprobeerd, al was het beperkt. Door het aanpassen hebben we wel laagtoeren heel wat gewonnen. Piek gebeurde er niet veel. Die winst haalde we juist weer door de inlaatbuis lengte te verlengen. We hebben 2,5uur op de dyno gestaan en we hebben alles geprobeerd wat je maar kan verzinnen.
370cc was wel nodig ja. 310cc had wel gegaan, maar was krap geweest.


Goed om te weten!
Mijne staat op 0,maar hij is niet dood :lol:
Blijkbaar zijn dat andere cams uit de Jun collectie. Ik kan als alles goed verloop in Feb op een zaterdag pas op de bank afstellen met Lvan3.
Je bent van harte welkom :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je weet toch wel wat voor cams je hebt?
Het schijnt idd alleen bij de extreemste cams te kunnen gebeuren. Dus de Jun 3, BC4, Skunk2 stage 3 pro, enz.
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Impressive, net resultaat!
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

en het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=moNBxpjqzQM

Motor loopt echt schitterend, werkelijk een wereld van verschil met voor en na afstelling op de dyno. Super :thumbs:

CyRaX wrote:Waarom ombouw van b16b doen......en niet gewoon meteen een b18c nemen?

Het onderblok is met B18c krukas gekomen uit Japan en vervolgens hier opnieuw gebouwd met de nodige aanpassingen. Een B18c had het net zo goed kunnen zijn.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Dat wordt een hele snelle tijd tijdens Time Attack0 :-)
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Mag ik hem een keer lenen? ;p Wat denk je Frank, is er nog meer uit te halen of is dit maximale voor een NA?
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

Dit is wel een beetje de max voor een 1.8 straatmotor, tenzij ik overstap naar een goed doordachte ITB setup.
Voor deze setup kan er enkel nog wat bij gewonnen worden met de overstap op bioethanol. Ik wil hem in de toekomst nog een keer afstellen op E85 in combinatie met Injector Dynamics injectoren deze hebben een fijner sproeibeeld dan de RC injectoren, zeker met de geflowde kop kan dit nog wel wat uitmaken.
Maar dat is pas aan de orde zodra E85 wat beter verkrijgbaar is in mijn omgeving.
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Civic kwam me al bekend voor, reed achter hem @ JAF
Image

Wel een super nette resultaat! :D
Locked