ITR + CRX > FN2 VS EP3 .... FOTO's
ITR + CRX > FN2 VS EP3 .... FOTO's
Waarschijnlijk is de vraag al veel voorgekomen, maar ga ze toch nog eens stellen :-? :
Ik bezit zoals vele of sommige weten 2 Honda's:
Integra Type R, super charged : 265 pk > volledig gerestaureerd
In samenwerking met Suby555 een CRX Vtec : stock > momenteel in restauratie
Nu was ik van de week aan het rijden met de ITR en dacht ik :shock: : "best zonde dit als dagelijkse auto te gebruiken".
Ok, ik ben niet veel in het land, maar als ik er ben doe ik best wat km's.
Dus kwam het idee: een auto bij kopen als dagelijkse rit en zo de ITR en CRX te sparen 8) .
Eerste gedacht een EP3 Type R te kopen ... :-) maar is nog steeds een "oudere" auto met meestal toch al wat km's
Tweede gedacht een FN2 Type R, eerst okkassie, dan kwam ik uit op een nieuwe FN2 Type R CW :evil:
Mijn vraag aan jullie, gezien mijn andere auto's ... ga ik plezier beleven aan een FN2 ?? Mensen die deze auto hebben of er ervaring mee hebben, kunnen jullie je gedacht delen ?
Ik bezit zoals vele of sommige weten 2 Honda's:
Integra Type R, super charged : 265 pk > volledig gerestaureerd
In samenwerking met Suby555 een CRX Vtec : stock > momenteel in restauratie
Nu was ik van de week aan het rijden met de ITR en dacht ik :shock: : "best zonde dit als dagelijkse auto te gebruiken".
Ok, ik ben niet veel in het land, maar als ik er ben doe ik best wat km's.
Dus kwam het idee: een auto bij kopen als dagelijkse rit en zo de ITR en CRX te sparen 8) .
Eerste gedacht een EP3 Type R te kopen ... :-) maar is nog steeds een "oudere" auto met meestal toch al wat km's
Tweede gedacht een FN2 Type R, eerst okkassie, dan kwam ik uit op een nieuwe FN2 Type R CW :evil:
Mijn vraag aan jullie, gezien mijn andere auto's ... ga ik plezier beleven aan een FN2 ?? Mensen die deze auto hebben of er ervaring mee hebben, kunnen jullie je gedacht delen ?
Lekker in de CRX en de ITR je rondjes rijden als je in het land bent. Zo vaak ben je er niet dus dan rijden ze tenminste een keer.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Hoe bedoel je dat? Ik had bergen meer plezier in de DC2 en zelfs in de EE8 dan in de EP3. Maar goed, ieder zijn ding...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Hoe bedoel je dat? Ik had bergen meer plezier in de DC2 en zelfs in de EE8 dan in de EP3. Maar goed, ieder zijn ding...
Natuurlijk, dat is ook maar hij is twee hardcore auto's gewend en gaat dan wel een stapje terug als je naar een FN2 gaat. Als je toch plezier wil behouden aan het rijden zou ik zeggen pak een EP3.
Als je de DC2 + EE8 gewend bent gaat de FN2 gewoon tegenvallen.
Ik lees hem nou nog een keer over en had er eigenlijk bij moeten zetten: 'Dan ga je meer plezier beleven met een EP3 dan een FN2.'
Evo 9! Mischien een beetje vloeken in de kerk, maar ik zou voor iets anders kijken dan een Honda. Fn2 heb ik nog niet gereden, maar een stock ep3 doet me niet echt wat. Zou eens naar een ruimer veld auto's kijken, als het budget het toelaat. Denk dat een 2nd hand evo9 wel in de buurt kom van een 2nd hand fn2.
MLM wrote:Evo 9! Mischien een beetje vloeken in de kerk, maar ik zou voor iets anders kijken dan een Honda. Fn2 heb ik nog niet gereden, maar een stock ep3 doet me niet echt wat. Zou eens naar een ruimer veld auto's kijken, als het budget het toelaat. Denk dat een 2nd hand evo9 wel in de buurt kom van een 2nd hand fn2.
Ga je je niet helemaal blauw betalen aan onderhoud bij een Evo?
Ik zou zelf lekker in de ITR en later in de CRX gaan rijden. Beetje onzinnig als je al twee snelle auto's hebt om er nog een snelle auto bij te nemen. Ik zou zelf dan eerder vanwege de kilometers naar een Civic diesel kijken.
HONDA wrote:Lekker in de CRX en de ITR je rondjes rijden als je in het land bent. Zo vaak ben je er niet dus dan rijden ze tenminste een keer.
Een week heeft 7 dagen, heb nog geen 7 auto's :-) :-)
Ik begrijp wat je bedoelt en dag speelt ook rond in mijn hoofd, maar zou liever met de ITR of CRX rijden als het mooi weer is of op zondag ...
Ik vind het zo jammer dat er meer en meer km's op de ITR komen, ik zit al bijna aan 95.000 :-(
Daarom kwam dit gedacht in me op ...
Sta momenteel voor de Honda dealer die de nieuwe FN2 CW heeft staan , ik ga eens binnen kijken nu :-)
Keep you up to date !
Huh ik snap het niet helemaal. Je wil de ITR en CRX besparen, maar dan wil je wel met een EP3 of FN2 veel km's gaan maken.
Zoiezo vind ik de afweging tussen een FN2 en een EP3 ook raar, omdat dit 2 verschillende auto's zijn in een totaal andere prijsklasse. (lees een 10k verschil)
Uit je keuze begrijp ik dat je wel een auto wil met veel vermogen?
Moet het een praktische auto zijn? Zo ja dan is een Accord Type-S misschien een optie. Een iets minder praktische auto is een S2000.
Wanneer je een van de bovenstaande uit Engeland haalt kan je voor "weinig" (in verhouding met de Nederlandse prijzen) geld klaar zijn.
Zoiezo vind ik de afweging tussen een FN2 en een EP3 ook raar, omdat dit 2 verschillende auto's zijn in een totaal andere prijsklasse. (lees een 10k verschil)
Uit je keuze begrijp ik dat je wel een auto wil met veel vermogen?
Moet het een praktische auto zijn? Zo ja dan is een Accord Type-S misschien een optie. Een iets minder praktische auto is een S2000.
Wanneer je een van de bovenstaande uit Engeland haalt kan je voor "weinig" (in verhouding met de Nederlandse prijzen) geld klaar zijn.