ITR + CRX > FN2 VS EP3 .... FOTO's

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

ITR + CRX > FN2 VS EP3 .... FOTO's

Post by ITR1217 »

Waarschijnlijk is de vraag al veel voorgekomen, maar ga ze toch nog eens stellen :-? :

Ik bezit zoals vele of sommige weten 2 Honda's:

Integra Type R, super charged : 265 pk > volledig gerestaureerd
In samenwerking met Suby555 een CRX Vtec : stock > momenteel in restauratie

Nu was ik van de week aan het rijden met de ITR en dacht ik :shock: : "best zonde dit als dagelijkse auto te gebruiken".
Ok, ik ben niet veel in het land, maar als ik er ben doe ik best wat km's.

Dus kwam het idee: een auto bij kopen als dagelijkse rit en zo de ITR en CRX te sparen 8) .

Eerste gedacht een EP3 Type R te kopen ... :-) maar is nog steeds een "oudere" auto met meestal toch al wat km's
Tweede gedacht een FN2 Type R, eerst okkassie, dan kwam ik uit op een nieuwe FN2 Type R CW :evil:

Mijn vraag aan jullie, gezien mijn andere auto's ... ga ik plezier beleven aan een FN2 ?? Mensen die deze auto hebben of er ervaring mee hebben, kunnen jullie je gedacht delen ?

Thanks :!:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

ojee nu krijgen we misschien wel het bekende FN2 vs EP3 discussie...
fN2 is nieuwer, iets comfortabler, misschien wel veiliger, kwa prestaties niet beter.

EP3 is meer racy/hardcore dan FN2, minder luxe, iets betere prestaties, en heel ander model kwa uiterlijk.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

I <3 my FN2 CW :twisted:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Lekker in de CRX en de ITR je rondjes rijden als je in het land bent. Zo vaak ben je er niet dus dan rijden ze tenminste een keer.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Als je een ITR en CRX al voor de deur hebt staan is een FN2 toch de meest duidelijke keus als daily? zijnde. Van alle luxe voorzien, genoeg power maar niet te hardcore. Bovendien ziet ie er mooier uit als een EP3 :razz:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

HONDA wrote:Lekker in de CRX en de ITR je rondjes rijden als je in het land bent. Zo vaak ben je er niet dus dan rijden ze tenminste een keer.


Precies wat ik dacht maar als je uit die auto's komt ga je meer plezier beleven met een EP3. Trust me.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hoe bedoel je dat? Ik had bergen meer plezier in de DC2 en zelfs in de EE8 dan in de EP3. Maar goed, ieder zijn ding...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Mss een stock ITR??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

FN2 aangezien er toch al 2 hardcores in de garage staan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

HONDA wrote:Hoe bedoel je dat? Ik had bergen meer plezier in de DC2 en zelfs in de EE8 dan in de EP3. Maar goed, ieder zijn ding...


Natuurlijk, dat is ook maar hij is twee hardcore auto's gewend en gaat dan wel een stapje terug als je naar een FN2 gaat. Als je toch plezier wil behouden aan het rijden zou ik zeggen pak een EP3.
Als je de DC2 + EE8 gewend bent gaat de FN2 gewoon tegenvallen.

Ik lees hem nou nog een keer over en had er eigenlijk bij moeten zetten: 'Dan ga je meer plezier beleven met een EP3 dan een FN2.'
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

slydawg wrote:FN2 aangezien er toch al 2 hardcores in de garage staan.


Zou ik ook zeggen, Fn2 is geen langzame auto.

Je kan er ook nog mooie kopen met weinig KM op de teller.

Het is geen Ep3 maar dat hoeft niet als daily.

Als jij hem leuk vind qua design; go for it!
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Evo 9! Mischien een beetje vloeken in de kerk, maar ik zou voor iets anders kijken dan een Honda. Fn2 heb ik nog niet gereden, maar een stock ep3 doet me niet echt wat. Zou eens naar een ruimer veld auto's kijken, als het budget het toelaat. Denk dat een 2nd hand evo9 wel in de buurt kom van een 2nd hand fn2.
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

MLM wrote:Evo 9! Mischien een beetje vloeken in de kerk, maar ik zou voor iets anders kijken dan een Honda. Fn2 heb ik nog niet gereden, maar een stock ep3 doet me niet echt wat. Zou eens naar een ruimer veld auto's kijken, als het budget het toelaat. Denk dat een 2nd hand evo9 wel in de buurt kom van een 2nd hand fn2.


Ga je je niet helemaal blauw betalen aan onderhoud bij een Evo?

Ik zou zelf lekker in de ITR en later in de CRX gaan rijden. Beetje onzinnig als je al twee snelle auto's hebt om er nog een snelle auto bij te nemen. Ik zou zelf dan eerder vanwege de kilometers naar een Civic diesel kijken.
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

HONDA wrote:Lekker in de CRX en de ITR je rondjes rijden als je in het land bent. Zo vaak ben je er niet dus dan rijden ze tenminste een keer.


Een week heeft 7 dagen, heb nog geen 7 auto's :-) :-)

Ik begrijp wat je bedoelt en dag speelt ook rond in mijn hoofd, maar zou liever met de ITR of CRX rijden als het mooi weer is of op zondag ...
Ik vind het zo jammer dat er meer en meer km's op de ITR komen, ik zit al bijna aan 95.000 :-(

Daarom kwam dit gedacht in me op ...

Sta momenteel voor de Honda dealer die de nieuwe FN2 CW heeft staan , ik ga eens binnen kijken nu :-)

Keep you up to date !
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Ik rij zelf met een FN2 CW, en rijd begot zeer zalig!
Mits de nodige updates is dat ook een hardcore wagen.
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Ga terug buiten wandelen denk ik :-( gisteren was hij nog te koop vandaag blijkt hij verkocht te zijn :-( op zoek naar andere ...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mooie gebruikte Legend? (wel het nieuwere model maar niet perse de facelift)
Heerlijke reisauto, zit echt alles op en aan en is nog 'redelijk' sportief.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Huh ik snap het niet helemaal. Je wil de ITR en CRX besparen, maar dan wil je wel met een EP3 of FN2 veel km's gaan maken.

Zoiezo vind ik de afweging tussen een FN2 en een EP3 ook raar, omdat dit 2 verschillende auto's zijn in een totaal andere prijsklasse. (lees een 10k verschil)

Uit je keuze begrijp ik dat je wel een auto wil met veel vermogen?
Moet het een praktische auto zijn? Zo ja dan is een Accord Type-S misschien een optie. Een iets minder praktische auto is een S2000.

Wanneer je een van de bovenstaande uit Engeland haalt kan je voor "weinig" (in verhouding met de Nederlandse prijzen) geld klaar zijn.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ik ben van mening, auto's zijn gemaakt om mee te rijden, dus gewoon rijden met die crx en itr, daar heeft honda ze voor gemaakt :D
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

trebboR wrote:Wanneer je een van de bovenstaande uit Engeland haalt kan je voor "weinig" (in verhouding met de Nederlandse prijzen) geld klaar zijn.


Helaas kom je er nooit meer vanaf
Locked