Page 1 of 2
Accord Type S
Posted: Mon Nov 22, 2010 5:54 pm
by Jo&
Wij hebben een Accord Type S. Is er iemand die hier wat meer verstand van heeft?
Het is dus een 2.4L met 190 pk. Dat vind ik relatief weinig uit een 2.4L. (Al gaatie wel als de brandweer :wink
Is hij misschien in zijn ECU begrenst? Zou het dan ook relatief makkelijk/simpel om doormiddel van een andere ECU of chiptuning een beetje op te krikken?
Posted: Mon Nov 22, 2010 6:23 pm
by Benjdmin
It's just as easy and as expensive as modding your Ep3.
I always thought the K24 intake manifold in the Type S looked a bit restrictive.
Maybe replace it with an RBC and get a decent intake and exhaust manifold to go with it?
Or put a K20a head on it! :twisted:
Have a look on k20a.org for example.
A LOT OF OPTIONS!
Posted: Mon Nov 22, 2010 6:29 pm
by LCR
SC :twisted:
Posted: Mon Nov 22, 2010 8:48 pm
by vampire
Complete K20a kop er op, en afstelling. Dat scheelt echt enorm.
Posted: Mon Nov 22, 2010 9:34 pm
by HONDA
Eenmaal op gang net zo snel als een DC2! Vanaf stilstand gaat het gewicht meetellen en redt de ATS het niet meer.
Ik heb destijds op de Maasvlakte wat gespeeld met mijn DC2 samen met een ATS van een kennis. Mooie wagens en dus snel.
Posted: Mon Nov 22, 2010 9:51 pm
by Gangaran
Idd een K20 kop erop.
Posted: Mon Nov 22, 2010 9:54 pm
by Spons
x2
Posted: Fri Nov 26, 2010 1:01 pm
by Jo&
Een K20 kop erop vind ik net ff wat te ingrijpend... Haha!
Khoef geen racemonster, maar jah een klein beetje kietelen waar het makkelijk kan....
Intake manifold is ook nog redelijk ingrijpend hmm.
Posted: Fri Nov 26, 2010 1:16 pm
by LCR
Kop van je EP3 door de weeks erop...weekend weer in de EP3.... :lol: :lol:
Soms heb ik het gekke idee de EK swapklaar te maken voor een H22.
Trackday....H22 "lenen" van de ATR 8)
Posted: Fri Nov 26, 2010 1:26 pm
by Jo&
LCR wrote:Kop van je EP3 door de weeks erop...weekend weer in de EP3.... :lol: :lol:
Soms heb ik het gekke idee de EK swapklaar te maken voor een H22.
Trackday....H22 "lenen" van de ATR 8)
Over beunen gesproken haha. Dont touch my EP3!
Als ik ff wil knallen/racen dan ga ik wel in mn EP3 zitten.
Type-S vond ik gewoon relatief weinig pks voor de auto dus vroeg me af of er misschien makkelijke en relatief goedkope oplossingen zijn.
Dus waar die restrictie zit.
Posted: Fri Nov 26, 2010 4:36 pm
by mr. X
Ik gok de luchtfilter.
Kijk maar eens onder de kap. Denk dat je daar makkelijk een paar PK's mee vrij kan krijgen.
Je kan ook proberen het gas dieper in te trappen..
:mrgreen:
Posted: Sat Nov 27, 2010 7:18 pm
by trebboR
Euro-R uit Japan halen :P dan heb je ook direct een K20a 8)
Posted: Sat Nov 27, 2010 9:19 pm
by MHG
Het schijnt dat een inlaatspruitstuk van een acura tsx 2.4 redelijk wat vermogenswinst zou brengen. Maar dit is ook alleen maar van horen zeggen en lezen op de forums.
Posted: Sun Nov 28, 2010 12:23 am
by vampire
Jo& wrote:Een K20 kop erop vind ik net ff wat te ingrijpend... Haha!
Khoef geen racemonster, maar jah een klein beetje kietelen waar het makkelijk kan....
Intake manifold is ook nog redelijk ingrijpend hmm.
Als je dat te ingrijpend vindt, lekker stock houden.

Posted: Mon Nov 29, 2010 4:14 pm
by Jo&
Hmm luchtfilter kan ik wel eens proberen.
Posted: Mon Nov 29, 2010 4:33 pm
by MHG
Ik heb bij onze 2.4 accord de originele inlegfilter vervangen door een K&N inlegfilter, maar heb niet echt het gevoel dat dat iets gedaan heeft aan het vermogen.
Posted: Mon Nov 29, 2010 5:01 pm
by Jo&
MHG wrote:Ik heb bij onze 2.4 accord de originele inlegfilter vervangen door een K&N inlegfilter, maar heb niet echt het gevoel dat dat iets gedaan heeft aan het vermogen.
Dat zal je waarschijnlijk ook niet echt merken.
Hmm misschien op een dyno dag een keer proberen.
Posted: Mon Nov 29, 2010 5:33 pm
by MHG
Luchtfilter geeft sowieso al een vertekend beeld van vermogenswinst. Je wisselt namelijk altijd een vervuild filter voor een schoon filter. Dat op zichzelf zal al beter zijn voor de motor.
Posted: Tue Nov 30, 2010 2:58 pm
by frederik
MHG wrote:Luchtfilter geeft sowieso al een vertekend beeld van vermogenswinst. Je wisselt namelijk altijd een vervuild filter voor een schoon filter. Dat op zichzelf zal al beter zijn voor de motor.
en het andere geluid geeft je vaak een verkeerd beeld
Posted: Wed Dec 01, 2010 3:08 pm
by iVTEC-fab
frederik wrote:....
en het andere geluid geeft je vaak een verkeerd beeld
\
Juust.. !
Een K&N ademt wel beter dan een standaard filter, no doubt.
Maar echte pk winsten heb je er niet van, misschien +1 ? :wink:
Het is meer het geluid dat je het gevoel geeft van... .. K&N powerrrrr :roll:
de 'minst' ingrijpende veranderingen die wel merkbare pk winsten geven is toch echt wat al genoemd is..