Tunen K20 Type R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
CTR-driver-limburg

Tunen K20 Type R

Post by CTR-driver-limburg »

beste mensen

heb de civic te koop staan maar mits deze niet verkocht wordt voor de winter ben ik van plan hem motorisch aan te pakken, ik bedoel dus de motor tunen met andere sofware enz

ik heb zelf al een openlucht filter en een SRS catback vanaf de cat

hoe kan ik nu het beste verder gaan en wie kan me hierin adviseren?

heb al verhalen gelezen van andere computer en opnieuw chippen, andere spruitstuk gasklep enz enz, heeft iemand meer uitleg en eventueel richtprijzen voor het tunen van de k20??

ik wil het wel allemaal goed laten doen dus niet door een beun, mag wel maar dan wel een met verstand van de k20 blokken....!

hoor t wel van jullie! :-)
mr. X

Post by mr. X »

www.google.com

:zwaaien:
trebboR

Post by trebboR »

CTR-driver-limburg

eens even de hele pagina door gelezen, ziet er echt supervet uit, maar denk dat je den wel een euro of 3 a 4000 armer bent niet?

Is zo'n verbouwde k20 nu ook echt vele malen sneller dan een stock k20? En zijn er ook bedrijven wat zoiets doen of is het ook allemaal zelf goed te doen met hulp van een deskundige?
CTR-driver-limburg

eens even de hele pagina door gelezen, ziet er echt supervet uit, maar denk dat je den wel een euro of 3 a 4000 armer bent niet?

Is zo'n verbouwde k20 nu ook echt vele malen sneller dan een stock k20? En zijn er ook bedrijven wat zoiets doen of is het ook allemaal zelf goed te doen met hulp van een deskundige?
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

lolz.

Door een bedrijf laten doen gaat je serieuze pingels kosten. die arbeid jonge, serieus. Ik denk dat je dan wel 10k armer bent..

En ja een verbouwde K20 gaat natuurlijk harder dan een Stock. Maar wat is "vele malen"?

Besides; je moet je auto tunen naar wat je ermee wil gaan doen. Als je een circuit auto wil maken draait het nauwelijks om die pk's.
Als je hard rechtdoor wil gaan, wordt het weer anders.
Gangaran

Post by Gangaran »

244pk's met cams, valt wel een beetje tegen vind ik. Met cams hoop ik wel tegen de 260 te zitten.
t0n

Post by t0n »

Gangaran wrote:244pk's met cams, valt wel een beetje tegen vind ik. Met cams hoop ik wel tegen de 260 te zitten.

En terecht, maar jij hebt dan 'n 3" uitlaat. Dat is een gigantisch verschil. Deze uitlaat is 'n kleine G200 van Invidia, die dempt ook nog eens meer dan normaal gesproken.
t0n

Post by t0n »

iVTEC-fab wrote:lolz.

Door een bedrijf laten doen gaat je serieuze pingels kosten. die arbeid jonge, serieus. Ik denk dat je dan wel 10k armer bent..

Mwoah, dat hoeft niet hoor... geen reclame
En ja een verbouwde K20 gaat natuurlijk harder dan een Stock. Maar wat is "vele malen"?

De algehele performance wordt anders van de motor, daarbij als de motor afgesteld is loopt hij veel soepeler, harder en als het goed is zuiniger ook!
CTR-driver-limburg

t moet natuurlijk wel leuk blijven, ik ga aan de motor zelf niks aanpassen dat is denk ik iets TE duur, maar hij mag wel op het rechte stuk wat harder gaan, kwil max 2500 euro uitgeven, kom ik dan al een heel stuk of heb ik de motor dan toch al heel leuk gekietelt?
mr. X

Post by mr. X »

Kijk nu wordt het wat duidelijk om goed advies te geven.

Voor dat geld heb je een CAI met een compleet open uitlaat van voor naar achter en eventueel een RBC inlaat spruitstuk. Misschien zit je er dan net boven maar dan moet je wel denken aan +- 220-230 pk. Dat ga je zeker merken op het rechte stuk.

Wil je alles uit die mods halen moet je naar een K-pro gaan en hem laten afstellen.
vampire

Post by vampire »

Als je echt rechtdoor hard wil gaan zou ik toch een turbo kit nemen of een supercharger, alleen dat ligt wel boven je budget nieuw/.
mr. X

Post by mr. X »

Denk ook even aan mate van betrouwbaarheid en kostenplaatje om geblazen te gaan.

Een IHE (Intake Header Exhaust) kun je zelf nog wel doen (eventueel met behulp van forum members) maar een turbo of charger moet je vaak wel iets verder gaan en de auto sowieso laten afstellen.
Spons

Post by Spons »

Gangaran wrote:244pk's met cams, valt wel een beetje tegen vind ik. Met cams hoop ik wel tegen de 260 te zitten.

vond ik ook maar word ook gezegt zoals ton inmiddels al gedaan heeft
dat het intake en exhaust geknepen word

wel echt geil project(je)
maar kan nog beter :razz:
Spons

Post by Spons »

mr. X wrote:Denk ook even aan mate van betrouwbaarheid en kostenplaatje om geblazen te gaan.

Een IHE (Intake Header Exhaust) kun je zelf nog wel doen (eventueel met behulp van forum members) maar een turbo of charger moet je vaak wel iets verder gaan en de auto sowieso laten afstellen.

afstellen ja
betrouwbaarheid?
een K kan echt veel stock hebben en dan bedoel ik ECHT veel
mr. X

Post by mr. X »

Met een turbo komt wel kijken dat je hem na het trappen moet laten afkoelen (denk aan een turbo timer) en alles kan kapot. Je gaat extra mechanische componenten installeren die kapot kunnen. een IHE zorgt er voor dat een motor makkelijker kan ademen. Niks meer niks minder. Het kan eigenlijk ook niet kapot dus redelijk onderhoudsgevoelig vrij.

Nogmaals, een SC of Turbo zet je er niet 'even' 1, 2, 3 op, IHE wel.
Spons

Post by Spons »

true!
CTR-driver-limburg

cai heb ik al, catback tot aan de cat heb ik ook al, dus dan zeggen jullie andere cat, downpipe, spruitstuk, gasklep??....
Spons

Post by Spons »

Gangbang heeft ook andere intake spruitstuk, 3" pijp en k pro en CAI
die draaide ook al DIK 200pk echt heel netjes
N/A is the way :D
Gangaran

Post by Gangaran »

CTR-driver-limburg wrote:cai heb ik al, catback tot aan de cat heb ik ook al, dus dan zeggen jullie andere cat, downpipe, spruitstuk, gasklep??....

Ik zou die SRS catback weg doen en een TODA of een custom uitlaat laten maken. Idd, neem ook meteen een spruitstuk. DC-sports is prima.
Uiteindelijk moet je hoe dan ook K100 of Kpro nemen. Hiermee krijg je niet veel piekvermogen, maar veeel mid-range vermogen.
Bij mij was het ongeveer 40pk.(Mid-range)

Spruitstuk 650 euro
Catack 700 euro (merkafhankelijk)
Kpro + afstellen 1300 euro.
RBC 300 euro
etc...
Locked