Tunen K20 Type R
-
Tunen K20 Type R
beste mensen
heb de civic te koop staan maar mits deze niet verkocht wordt voor de winter ben ik van plan hem motorisch aan te pakken, ik bedoel dus de motor tunen met andere sofware enz
ik heb zelf al een openlucht filter en een SRS catback vanaf de cat
hoe kan ik nu het beste verder gaan en wie kan me hierin adviseren?
heb al verhalen gelezen van andere computer en opnieuw chippen, andere spruitstuk gasklep enz enz, heeft iemand meer uitleg en eventueel richtprijzen voor het tunen van de k20??
ik wil het wel allemaal goed laten doen dus niet door een beun, mag wel maar dan wel een met verstand van de k20 blokken....!
hoor t wel van jullie! :-)
heb de civic te koop staan maar mits deze niet verkocht wordt voor de winter ben ik van plan hem motorisch aan te pakken, ik bedoel dus de motor tunen met andere sofware enz
ik heb zelf al een openlucht filter en een SRS catback vanaf de cat
hoe kan ik nu het beste verder gaan en wie kan me hierin adviseren?
heb al verhalen gelezen van andere computer en opnieuw chippen, andere spruitstuk gasklep enz enz, heeft iemand meer uitleg en eventueel richtprijzen voor het tunen van de k20??
ik wil het wel allemaal goed laten doen dus niet door een beun, mag wel maar dan wel een met verstand van de k20 blokken....!
hoor t wel van jullie! :-)
-
eens even de hele pagina door gelezen, ziet er echt supervet uit, maar denk dat je den wel een euro of 3 a 4000 armer bent niet?
Is zo'n verbouwde k20 nu ook echt vele malen sneller dan een stock k20? En zijn er ook bedrijven wat zoiets doen of is het ook allemaal zelf goed te doen met hulp van een deskundige?
Is zo'n verbouwde k20 nu ook echt vele malen sneller dan een stock k20? En zijn er ook bedrijven wat zoiets doen of is het ook allemaal zelf goed te doen met hulp van een deskundige?
-
eens even de hele pagina door gelezen, ziet er echt supervet uit, maar denk dat je den wel een euro of 3 a 4000 armer bent niet?
lolz.
Door een bedrijf laten doen gaat je serieuze pingels kosten. die arbeid jonge, serieus. Ik denk dat je dan wel 10k armer bent..
En ja een verbouwde K20 gaat natuurlijk harder dan een Stock. Maar wat is "vele malen"?
Besides; je moet je auto tunen naar wat je ermee wil gaan doen. Als je een circuit auto wil maken draait het nauwelijks om die pk's.
Als je hard rechtdoor wil gaan, wordt het weer anders.
Door een bedrijf laten doen gaat je serieuze pingels kosten. die arbeid jonge, serieus. Ik denk dat je dan wel 10k armer bent..
En ja een verbouwde K20 gaat natuurlijk harder dan een Stock. Maar wat is "vele malen"?
Besides; je moet je auto tunen naar wat je ermee wil gaan doen. Als je een circuit auto wil maken draait het nauwelijks om die pk's.
Als je hard rechtdoor wil gaan, wordt het weer anders.
iVTEC-fab wrote:lolz.
Mwoah, dat hoeft niet hoor... geen reclame
De algehele performance wordt anders van de motor, daarbij als de motor afgesteld is loopt hij veel soepeler, harder en als het goed is zuiniger ook!
-
Kijk nu wordt het wat duidelijk om goed advies te geven.
Voor dat geld heb je een CAI met een compleet open uitlaat van voor naar achter en eventueel een RBC inlaat spruitstuk. Misschien zit je er dan net boven maar dan moet je wel denken aan +- 220-230 pk. Dat ga je zeker merken op het rechte stuk.
Wil je alles uit die mods halen moet je naar een K-pro gaan en hem laten afstellen.
Voor dat geld heb je een CAI met een compleet open uitlaat van voor naar achter en eventueel een RBC inlaat spruitstuk. Misschien zit je er dan net boven maar dan moet je wel denken aan +- 220-230 pk. Dat ga je zeker merken op het rechte stuk.
Wil je alles uit die mods halen moet je naar een K-pro gaan en hem laten afstellen.
mr. X wrote:Denk ook even aan mate van betrouwbaarheid en kostenplaatje om geblazen te gaan.
Een IHE (Intake Header Exhaust) kun je zelf nog wel doen (eventueel met behulp van forum members) maar een turbo of charger moet je vaak wel iets verder gaan en de auto sowieso laten afstellen.
afstellen ja
betrouwbaarheid?
een K kan echt veel stock hebben en dan bedoel ik ECHT veel
Met een turbo komt wel kijken dat je hem na het trappen moet laten afkoelen (denk aan een turbo timer) en alles kan kapot. Je gaat extra mechanische componenten installeren die kapot kunnen. een IHE zorgt er voor dat een motor makkelijker kan ademen. Niks meer niks minder. Het kan eigenlijk ook niet kapot dus redelijk onderhoudsgevoelig vrij.
Nogmaals, een SC of Turbo zet je er niet 'even' 1, 2, 3 op, IHE wel.
Nogmaals, een SC of Turbo zet je er niet 'even' 1, 2, 3 op, IHE wel.
-
CTR-driver-limburg wrote:cai heb ik al, catback tot aan de cat heb ik ook al, dus dan zeggen jullie andere cat, downpipe, spruitstuk, gasklep??....
Ik zou die SRS catback weg doen en een TODA of een custom uitlaat laten maken. Idd, neem ook meteen een spruitstuk. DC-sports is prima.
Uiteindelijk moet je hoe dan ook K100 of Kpro nemen. Hiermee krijg je niet veel piekvermogen, maar veeel mid-range vermogen.
Bij mij was het ongeveer 40pk.(Mid-range)
Spruitstuk 650 euro
Catack 700 euro (merkafhankelijk)
Kpro + afstellen 1300 euro.
RBC 300 euro
etc...