Circuit dag IVA
Circuit dag IVA
Voor de mensen die nog wilde komen kijken, hier een (verlaat) tijdschema. Mijn excuses maar het was zeeeer hectisch de laatste paar dagen met voorbereidingen. Ik ben nu een paar minuten binnen en mag er om 05:15 alweer uit.
07:00 - 08:30 Technische keuring van de auto's,
08:40 - 08:50 Uitleg vlaggen in de LIVA VIP,
08:50 - 09:00 Instructie ideale lijnen in de LIVA VIP,
09:00 - 10:30 Rijden onder begeleiding van een instructeur,
10:30 - 12:00 Vrij rijden,
12:00 - 13:30 Pauze met mogelijkheid tot meerijden met het exclusieve demo programma,
13:30 - 16:00 Vervolg vrij rijden,
16:00 - 17:00 Einde.
Tijdens het vrij rijden worden de groepen (<150 PK en 150 PK >) afgewisselt om de 15 minuten. De ene groep rijdt dus 15 minuten en gaat daarna de baan af om 15 minuten af te koelen.
Mochten er nog vragen zijn ben ik morgen aanwezig op het forum via mijn telefoon om eventuele vragen te beantwoorden.
Kaarten kunnen aan de deur gekocht worden. Helaas zullen deze € 10,- zijn omdat ik de week voor de vakantie enkele dagen ziek ben geweest en niet meer in contact ben gekomen met de entree kaarten. Anders had ik wel wat kunnen regelen. Excuses voor de loze belofte en dit late bericht. De auto had echter prioriteit.
07:00 - 08:30 Technische keuring van de auto's,
08:40 - 08:50 Uitleg vlaggen in de LIVA VIP,
08:50 - 09:00 Instructie ideale lijnen in de LIVA VIP,
09:00 - 10:30 Rijden onder begeleiding van een instructeur,
10:30 - 12:00 Vrij rijden,
12:00 - 13:30 Pauze met mogelijkheid tot meerijden met het exclusieve demo programma,
13:30 - 16:00 Vervolg vrij rijden,
16:00 - 17:00 Einde.
Tijdens het vrij rijden worden de groepen (<150 PK en 150 PK >) afgewisselt om de 15 minuten. De ene groep rijdt dus 15 minuten en gaat daarna de baan af om 15 minuten af te koelen.
Mochten er nog vragen zijn ben ik morgen aanwezig op het forum via mijn telefoon om eventuele vragen te beantwoorden.
Kaarten kunnen aan de deur gekocht worden. Helaas zullen deze € 10,- zijn omdat ik de week voor de vakantie enkele dagen ziek ben geweest en niet meer in contact ben gekomen met de entree kaarten. Anders had ik wel wat kunnen regelen. Excuses voor de loze belofte en dit late bericht. De auto had echter prioriteit.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Nou, dat was me het dagje wel!
Lekker vroeg aangekomen op Zandvoort en zonder problemen een bandje gekregen zodat ik gelijk ingeschreven stond voor de demo rijders. Omdat we pas om 12 uur mochten rijden dacht ik in de tussentijd Maarten te gaan helpen, maar die vond het gezelliger in de file.
Toen bleek dat we alvast een stukje mochten proef rijden om een uur of half 11. Omdat het rechte stuk maar moeilijk opdroogde ben ik de baan maar opgegaan om te zien hoe het verder was. Nat, zeiknat, waar maar weinig droge lijn op wilde komen. Maar omdat ik nog wat dingen wilde testen kwam het best uit dat ik alvast even kon rijden.
Deze dag wilde ik graag gebruiken om mn catchcan systeem te testen en natuurlijk mn nieuwe Intrax set te proberen.
Op de natte baan viel het me gelijk op dat ik zowaar grip had op een natte baan. Positief dus! Plus dat hij heerlijk in balans lag! Met 4 wielen door een bocht glijden op een natte baan is best grappig als er geen gekke dingen uit volgen.
Maargoed, na een belachelijke briefing mochten we dan echt te baan op. Als demo rijder werd het wel geacht dat je mensen meenam die in de pits stonden te wachten en omdat de baan toch nog niet helemaal droog was heb ik een stuk of 4 man laten zien hoeveel super cars je kan inhalen met een ITR met 1.6 motortje. Audi's R8, Porsche's 911 turbo, Lotussen, Jaguar's, Speedsters, SLS'en etc moesten het ontgelden wat de pret bij de bijrijders naar top hoogte bracht!
Dikke pret maar ik wilde ook even alleen mn nieuwe onderstel testen dus toen het bijna droog was ben ik zelf even wezen knallen. Jammer genoeg werkte toen mn GPS timer even niet dus de snelste rondjes heb ik niet kunnen timen. Hard ging het wel gezien ik 3 ronden lang achter de kont van de 800pk GTR van TCC heb kunnen hangen. Het is me zelfs gelukt om weer voor RJ te komen toen hij even opgehouden werd door een Audi R8. Lang duurde dat niet. 2 bochten later knalde hij me op het rechte stuk weer voorbij alsof ik stil stond. Maar als je dan al op 200mtr begint te remmen kan je er vergif op innemen dat zo'n ITR al weer aan je kont hangt voor je tarzan uit bent
Halverwege de dag had ik ook nog even een kleine aanvaring met een Mercedes SLS. Omdat hij met zn traction control reed was het zeer irritant om er achter te zitten. In de bochten stond hij bijna stil en als hij eindelijk recht stond spoot hij zo hard weg dat je er echt niet langs kwam. Toen ik in de Renault bocht er eindelijk goed naast zat drukte hij me bijna van de baan af! Volgens mij moet hij me op zn minst wel gehoord hebben maar opzij kijken om te zien of er iets naast je zit was te veel moeite voor hem. Met kunst en vliegwerk moest ik me uit die benarde situatie redden met als gevolg dat ik een pionnetje omver heb moeten rijden. En die stond dus op het uiterste randje van de baan!
Nadien heb ik hem nog even opgezocht en gevraagd of hij de volgende keer een beetje beter uit kon kijken, maar nadat meneer de dikke vats zag dat ik maar een gewone burger was vond hij dat ik maar op moest donderen omdat hij op de ideale lijn zat, en draaide zich daarna gelijk om om weg te lopen...
Ok.... Dan meld ik dat toch even aan de organisatie. Hij heeft niet meer mogen rijden. har har har!
Afijn, toen ik mn laptimer weer op orde had was onze tijd om en begon het weer te regenen. Dus een echt hard resultaat heb ik niet maar ik kan toch wel zeggen dat mn Intrax set een hele goede investering geweest is! Ik heb nu meer grip aan de voorkant wat de balans ten goede is gekomen. Tevens is er meer rust in de auto gekomen waardoor je met name het scheivlak makkelijker hard in kan gaan. Henk heeft een prachtset geleverd!
Al met al een leuke dag. jammer dat het niet langer droog geweest is....
Lekker vroeg aangekomen op Zandvoort en zonder problemen een bandje gekregen zodat ik gelijk ingeschreven stond voor de demo rijders. Omdat we pas om 12 uur mochten rijden dacht ik in de tussentijd Maarten te gaan helpen, maar die vond het gezelliger in de file.

Toen bleek dat we alvast een stukje mochten proef rijden om een uur of half 11. Omdat het rechte stuk maar moeilijk opdroogde ben ik de baan maar opgegaan om te zien hoe het verder was. Nat, zeiknat, waar maar weinig droge lijn op wilde komen. Maar omdat ik nog wat dingen wilde testen kwam het best uit dat ik alvast even kon rijden.
Deze dag wilde ik graag gebruiken om mn catchcan systeem te testen en natuurlijk mn nieuwe Intrax set te proberen.
Op de natte baan viel het me gelijk op dat ik zowaar grip had op een natte baan. Positief dus! Plus dat hij heerlijk in balans lag! Met 4 wielen door een bocht glijden op een natte baan is best grappig als er geen gekke dingen uit volgen.
Maargoed, na een belachelijke briefing mochten we dan echt te baan op. Als demo rijder werd het wel geacht dat je mensen meenam die in de pits stonden te wachten en omdat de baan toch nog niet helemaal droog was heb ik een stuk of 4 man laten zien hoeveel super cars je kan inhalen met een ITR met 1.6 motortje. Audi's R8, Porsche's 911 turbo, Lotussen, Jaguar's, Speedsters, SLS'en etc moesten het ontgelden wat de pret bij de bijrijders naar top hoogte bracht!
Dikke pret maar ik wilde ook even alleen mn nieuwe onderstel testen dus toen het bijna droog was ben ik zelf even wezen knallen. Jammer genoeg werkte toen mn GPS timer even niet dus de snelste rondjes heb ik niet kunnen timen. Hard ging het wel gezien ik 3 ronden lang achter de kont van de 800pk GTR van TCC heb kunnen hangen. Het is me zelfs gelukt om weer voor RJ te komen toen hij even opgehouden werd door een Audi R8. Lang duurde dat niet. 2 bochten later knalde hij me op het rechte stuk weer voorbij alsof ik stil stond. Maar als je dan al op 200mtr begint te remmen kan je er vergif op innemen dat zo'n ITR al weer aan je kont hangt voor je tarzan uit bent

Halverwege de dag had ik ook nog even een kleine aanvaring met een Mercedes SLS. Omdat hij met zn traction control reed was het zeer irritant om er achter te zitten. In de bochten stond hij bijna stil en als hij eindelijk recht stond spoot hij zo hard weg dat je er echt niet langs kwam. Toen ik in de Renault bocht er eindelijk goed naast zat drukte hij me bijna van de baan af! Volgens mij moet hij me op zn minst wel gehoord hebben maar opzij kijken om te zien of er iets naast je zit was te veel moeite voor hem. Met kunst en vliegwerk moest ik me uit die benarde situatie redden met als gevolg dat ik een pionnetje omver heb moeten rijden. En die stond dus op het uiterste randje van de baan!
Nadien heb ik hem nog even opgezocht en gevraagd of hij de volgende keer een beetje beter uit kon kijken, maar nadat meneer de dikke vats zag dat ik maar een gewone burger was vond hij dat ik maar op moest donderen omdat hij op de ideale lijn zat, en draaide zich daarna gelijk om om weg te lopen...
Ok.... Dan meld ik dat toch even aan de organisatie. Hij heeft niet meer mogen rijden. har har har!
Afijn, toen ik mn laptimer weer op orde had was onze tijd om en begon het weer te regenen. Dus een echt hard resultaat heb ik niet maar ik kan toch wel zeggen dat mn Intrax set een hele goede investering geweest is! Ik heb nu meer grip aan de voorkant wat de balans ten goede is gekomen. Tevens is er meer rust in de auto gekomen waardoor je met name het scheivlak makkelijker hard in kan gaan. Henk heeft een prachtset geleverd!
Al met al een leuke dag. jammer dat het niet langer droog geweest is....
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
[quote="Gaskleppie"]Nou, dat was me het dagje wel!
Lekker vroeg aangekomen op Zandvoort en zonder problemen een bandje gekregen zodat ik gelijk ingeschreven stond voor de demo rijders. Omdat we pas om 12 uur mochten rijden dacht ik in de tussentijd Maarten te gaan helpen, maar die vond het gezelliger in de file. ]
Goed te horen dat de set bevalt Frank, zie Henk binnenkort weer dus zal het doorgeven!
Gr Bas
Lekker vroeg aangekomen op Zandvoort en zonder problemen een bandje gekregen zodat ik gelijk ingeschreven stond voor de demo rijders. Omdat we pas om 12 uur mochten rijden dacht ik in de tussentijd Maarten te gaan helpen, maar die vond het gezelliger in de file. ]
Goed te horen dat de set bevalt Frank, zie Henk binnenkort weer dus zal het doorgeven!
Gr Bas
Gaskleppie wrote: Als demo rijder werd het wel geacht dat je mensen meenam die in de pits stonden te wachten en omdat de baan toch nog niet helemaal droog was heb ik een stuk of 4 man laten zien hoeveel super cars je kan inhalen met een ITR met 1.6 motortje. Audi's R8, Porsche's 911 turbo, Lotussen, Jaguar's, Speedsters, SLS'en etc moesten het ontgelden wat de pret bij de bijrijders naar top hoogte bracht!
Dat lijkt me echt zo geweldig om te zien!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Soms was het wel lachwekkend. 1 gozer melde me dat hij het wel leuk zou vinden als we die R8 die een paar 100 mtr verderop reed nog even in zouden halen. Afijn, een half rondje verder moest hij al weer een ander doel zoeken..... En op de rechte stukken liepen ze stuk voor stuk weer van me weg!
Er was er maar 1 die ik zoek reed op de rechte stukken en dat was een race mini. Wel wegligging, geen vermogen. Op nat won hij het van me, op droog waste ik zn oren
Er was er maar 1 die ik zoek reed op de rechte stukken en dat was een race mini. Wel wegligging, geen vermogen. Op nat won hij het van me, op droog waste ik zn oren


Nu ook zonder filter


De rest van de foto's komt hier te staan : http://www.flickr.com/photos/l4urenz/se ... 130930605/
'98 JDM Integra Type-R
Die werd zenuwachtig omdat ik hem op zat te drukken :mrgreen:
Is me meerdere keren gebeurd dat ze zo voor mijn ogen gingen.
Mijn dag begon om 05:00. Rond 06:00 zat alles in de auto en ben ik aangereden. Ik was alleen mijn schoenen vergeten in Driebergen dus daar moest ik nog even een pitstop maken. Tijd genoeg zou je zeggen want het is 1.5 uur rijden met ongeveer 20 minuutjes omrijden.
Door het slechte weer was er alleen een vreselijke file ontstaan op de A2, vlak voor ik uit Driebergen vertrok. Ofwel 15 km stilstaand verkeer en toenemend. Toen ik 45 minuten over 1 km hab gedaan vond ik het mooi geweest en ben ik omgereden via de A27.
Lang verhaal kort, ik kwam er om 09:30 aankakken.
Na een hectisch begin van de dag mocht ik eindelijk voor de eerste keer de baan op. Het was nat op de baan maar regende niet meer. In eerste instantie was ik heel erg bang om met semi slicks in de regen op het randje te gaan rijden, zeker met de gele waar ik zo zuinig op ben. De eerste twee sessies gingen dus relatief rustig met veel verkeer en oponthoud. Martin had me mijn tweede sessie in de full-wet geklokt op 2.23. Voor een standaard DC2 die ik toen nog niet goed kende, banden waar ik nog niet alles uit te halen wist, die een te hoge spanning hadden en totaal geen slecht weer banden zijn vond ik dat nog niet tegenvallen. Hoe meer rondjes ik reed hoe harder ik ook merkbaar ging. De lijnen werden beter, vertrouwen werd zeer groot en aan het eind van de dag ging het erg lekker. Het was inmiddels hard(er) gaan regenen, heel de baan was zeik nat maar volgens mij reed ik scherpere tijden dan in de ochtend. Een enkele keer met 4 wielen de bochten uit gegleden maar alles mooi kunnen corrigeren. Het is echt zo'n geweldige auto voor het circuit.
Wat wel grappig is om te vermelden is dat niemand de hele dag mij voorbij is gegaan. Ik ben ze allemaal voorbij gegaan: 350Z, Porsche Carrera 911 4S, Mini Cooper S John Cooper Works, Clio Sport, geprepareerde E30/Colt/Mini, allemaal moesten ze het ontgelden. Het ging zelfs zo lekker dat ik ze link en rechts om hun oren vloog.
Die jongen die in de Mini reed was wel erg aan me gewaagd. Hij had 20 pk meer op nagenoeg hetzelfde gewicht en hij reed met PZero Nero banden. Op een droge baan had ik hem waarschijnlijk ver achter me gelaten maar hij kon aardig sturen. Reed goede lijnen, overstuurde soms ook maar corrigeerde dan weer netjes. Ja, was erg leuk. In een sessie zat ik al snel achter hem en ging er voorbij, daarna bleef hij plakken en reed hij +- 6 rondjes achter me zonder dat ik uit kon lopen.
Helaas zaten er wel een paar gigantische knuppels tussen, eentje die ik eigenlijk op zijn gezicht wilde tikken omdat hij zo bizar dicht op mijn kont zat terwijl ik rustig aan het rijden was doordat twee mensen voor me aan het 'vechten' waren om een plekje.
Eind rechte stuk zaten die twee naast elkaar, ik reed er relatief rustig achter (+- 170 km/h) maar een of andere sloop Alfa (te zien op de laatste foto van Laurens zijn eerste post) prikte hem nog naast me op het rechte stuk terwijl er gewoon geen ruimte voor was! Niet een keer, nee meerdere keren als ik me inhield om mensen ruimte te geven zat meneer op mij in te rijden en een gaatje te forceren. Elke keer wanneer ik vrij baan had, was hij ook binnen twee a drie rondjes uit het oog. Vreselijk irritante kerel.
Al met al heb ik geweldig genoten. Gezellig dat er een paar gezichten van de Type-R club waren. Bedankt Laurens voor het maken van de foto's en Martin voor de schijven+blokken en het lenen van de carter pan. Zonder die extra halve liter olie had ik volgens mij met 140 graden + olie temperatuur rondgereden. Nu bleef hij, met verwarming op vol en standje twee, op 125-130 en kon ik me concentreren op het rijden.
Laurens, die ene foto die je gepost hebt van mijn 'drift' is niet die je ons liet zien gisteren, toch?
Is me meerdere keren gebeurd dat ze zo voor mijn ogen gingen.
Mijn dag begon om 05:00. Rond 06:00 zat alles in de auto en ben ik aangereden. Ik was alleen mijn schoenen vergeten in Driebergen dus daar moest ik nog even een pitstop maken. Tijd genoeg zou je zeggen want het is 1.5 uur rijden met ongeveer 20 minuutjes omrijden.
Door het slechte weer was er alleen een vreselijke file ontstaan op de A2, vlak voor ik uit Driebergen vertrok. Ofwel 15 km stilstaand verkeer en toenemend. Toen ik 45 minuten over 1 km hab gedaan vond ik het mooi geweest en ben ik omgereden via de A27.
Lang verhaal kort, ik kwam er om 09:30 aankakken.
Na een hectisch begin van de dag mocht ik eindelijk voor de eerste keer de baan op. Het was nat op de baan maar regende niet meer. In eerste instantie was ik heel erg bang om met semi slicks in de regen op het randje te gaan rijden, zeker met de gele waar ik zo zuinig op ben. De eerste twee sessies gingen dus relatief rustig met veel verkeer en oponthoud. Martin had me mijn tweede sessie in de full-wet geklokt op 2.23. Voor een standaard DC2 die ik toen nog niet goed kende, banden waar ik nog niet alles uit te halen wist, die een te hoge spanning hadden en totaal geen slecht weer banden zijn vond ik dat nog niet tegenvallen. Hoe meer rondjes ik reed hoe harder ik ook merkbaar ging. De lijnen werden beter, vertrouwen werd zeer groot en aan het eind van de dag ging het erg lekker. Het was inmiddels hard(er) gaan regenen, heel de baan was zeik nat maar volgens mij reed ik scherpere tijden dan in de ochtend. Een enkele keer met 4 wielen de bochten uit gegleden maar alles mooi kunnen corrigeren. Het is echt zo'n geweldige auto voor het circuit.
Wat wel grappig is om te vermelden is dat niemand de hele dag mij voorbij is gegaan. Ik ben ze allemaal voorbij gegaan: 350Z, Porsche Carrera 911 4S, Mini Cooper S John Cooper Works, Clio Sport, geprepareerde E30/Colt/Mini, allemaal moesten ze het ontgelden. Het ging zelfs zo lekker dat ik ze link en rechts om hun oren vloog.
Die jongen die in de Mini reed was wel erg aan me gewaagd. Hij had 20 pk meer op nagenoeg hetzelfde gewicht en hij reed met PZero Nero banden. Op een droge baan had ik hem waarschijnlijk ver achter me gelaten maar hij kon aardig sturen. Reed goede lijnen, overstuurde soms ook maar corrigeerde dan weer netjes. Ja, was erg leuk. In een sessie zat ik al snel achter hem en ging er voorbij, daarna bleef hij plakken en reed hij +- 6 rondjes achter me zonder dat ik uit kon lopen.
Helaas zaten er wel een paar gigantische knuppels tussen, eentje die ik eigenlijk op zijn gezicht wilde tikken omdat hij zo bizar dicht op mijn kont zat terwijl ik rustig aan het rijden was doordat twee mensen voor me aan het 'vechten' waren om een plekje.
Eind rechte stuk zaten die twee naast elkaar, ik reed er relatief rustig achter (+- 170 km/h) maar een of andere sloop Alfa (te zien op de laatste foto van Laurens zijn eerste post) prikte hem nog naast me op het rechte stuk terwijl er gewoon geen ruimte voor was! Niet een keer, nee meerdere keren als ik me inhield om mensen ruimte te geven zat meneer op mij in te rijden en een gaatje te forceren. Elke keer wanneer ik vrij baan had, was hij ook binnen twee a drie rondjes uit het oog. Vreselijk irritante kerel.
Al met al heb ik geweldig genoten. Gezellig dat er een paar gezichten van de Type-R club waren. Bedankt Laurens voor het maken van de foto's en Martin voor de schijven+blokken en het lenen van de carter pan. Zonder die extra halve liter olie had ik volgens mij met 140 graden + olie temperatuur rondgereden. Nu bleef hij, met verwarming op vol en standje twee, op 125-130 en kon ik me concentreren op het rijden.
Laurens, die ene foto die je gepost hebt van mijn 'drift' is niet die je ons liet zien gisteren, toch?