Misschien wel is leuk om dit hier ook te posten:
Nieuwe onboard beelden(HD) die ik afgelopen vrijdag (30-07-2010) heb gemaakt in Drachten:
http://www.youtube.com/watch?v=yek6Y99j2Sc
Frank... we zouden in de toekomst (wanneer nieuwe intake erop zit) graag nog is beroep op je doen voor een remap van de civic :wink:
EG civic supercharged & nitrous - on board
-
- Posts: 39
- Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am
-
- Posts: 39
- Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Grappig detail is dat ik nog nooit dat ding fatsoenlijk af heb kunnen maken.
Of het lachgas werkte niet goed, of de uitlaat was compleet aangepast, of de intercooler werkte niet. Het was altijd wat.
Maar wel moeten idd eens een echte dyno opzoeken om de boel eens af te stellen...
Hij staat al wel knap scherp hoor. Verwacht niet dat je met afstellen ineens een seconde sneller gaat.
Wel een mooi filmpje Bas!
Of het lachgas werkte niet goed, of de uitlaat was compleet aangepast, of de intercooler werkte niet. Het was altijd wat.
Maar wel moeten idd eens een echte dyno opzoeken om de boel eens af te stellen...
Hij staat al wel knap scherp hoor. Verwacht niet dat je met afstellen ineens een seconde sneller gaat.
Wel een mooi filmpje Bas!
-
- Posts: 39
- Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am
Nee, had deze avond de camera expres thuis gelaten. Om niet altijd de focus op het fotograferen te hebben, maar juist zelf aandachtig de races te kunnen volgen.
Dus helaas!
Vorige keer wel...
http://iloapp.edwinteuben.nl/gallery/po ... m&album=41
Dus helaas!
Vorige keer wel...
http://iloapp.edwinteuben.nl/gallery/po ... m&album=41
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Met een supercharger heb je misschien niet zo veel vermogen als je met een turbo kan maken, maar het vermogen komt er wel geleidelijk in en dat spaart onderdelen
Daarentegen is het maar een inefficiënt ding hoor. Je IAT schiet ver boven de 100 graden als die charger aan de blaas gaat, met lachgas schiet hij dan weer een stukje terug. Met andere woorden, omdat je brandstof injectie hoeveelheid sterk afhankelijk is van de IAT waarde schiet ook je mengsel alle kanten op.
Het wordt tijd dat die intercooler eens goed gaat werken zodat de IAT een beetje stabiel blijft.....

Daarentegen is het maar een inefficiënt ding hoor. Je IAT schiet ver boven de 100 graden als die charger aan de blaas gaat, met lachgas schiet hij dan weer een stukje terug. Met andere woorden, omdat je brandstof injectie hoeveelheid sterk afhankelijk is van de IAT waarde schiet ook je mengsel alle kanten op.
Het wordt tijd dat die intercooler eens goed gaat werken zodat de IAT een beetje stabiel blijft.....