EG civic supercharged & nitrous - on board

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
vtec rider

EG civic supercharged & nitrous - on board

Post by vtec rider »

Misschien wel is leuk om dit hier ook te posten:

Nieuwe onboard beelden(HD) die ik afgelopen vrijdag (30-07-2010) heb gemaakt in Drachten:

http://www.youtube.com/watch?v=yek6Y99j2Sc

Frank... we zouden in de toekomst (wanneer nieuwe intake erop zit) graag nog is beroep op je doen voor een remap van de civic :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Shit, als dat ding eenmaal gaat, dan GAAT die ook echt.

Grappig detail ook dat je met ingeklapte spiegels rijdt.
vtec rider

Post by vtec rider »

alle beetjes helpen he!
Heb je al is met 200km/u je handen uit het raam gestoken? :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Grappig detail is dat ik nog nooit dat ding fatsoenlijk af heb kunnen maken.
Of het lachgas werkte niet goed, of de uitlaat was compleet aangepast, of de intercooler werkte niet. Het was altijd wat.
Maar wel moeten idd eens een echte dyno opzoeken om de boel eens af te stellen...
Hij staat al wel knap scherp hoor. Verwacht niet dat je met afstellen ineens een seconde sneller gaat.

Wel een mooi filmpje Bas!
vtec rider

Post by vtec rider »

Hij loopt met lachgas wel heel erg rijk hoor Frank!
De wideband geeft gewoon 3 streepjes aan (oftewel waardes buiten z'n meet bereik).
Zonder lachgas loopt ie op vollast tussen de 11,1 en 11,4 AFR dacht ik.
eteuben

Post by eteuben »

Ik stond aan de zijlijn, afgelopen vrijdag. Heb je live gezien! Erg mooi om vanuit jouw standpunt te kunnen zien wat er gebeurt. Ik zie alleen een volle acceleratie met een paar klappen in de uitlaat en dat ist... Ook mooi hoor, daar niet van!
vtec rider

Post by vtec rider »

Geen mooie foto's gemaakt edwin? :D
eteuben

Post by eteuben »

Nee, had deze avond de camera expres thuis gelaten. Om niet altijd de focus op het fotograferen te hebben, maar juist zelf aandachtig de races te kunnen volgen.

Dus helaas!

Vorige keer wel...
http://iloapp.edwinteuben.nl/gallery/po ... m&album=41
LCR

Post by LCR »

Wow...kick ass man!

Ik zie/lees/hoor dat de meeste mensen met Turbo op een Honda altijd problemen hebben....of geldt dat voor de meeste turbo's?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Met een supercharger heb je misschien niet zo veel vermogen als je met een turbo kan maken, maar het vermogen komt er wel geleidelijk in en dat spaart onderdelen ;)
Daarentegen is het maar een inefficiënt ding hoor. Je IAT schiet ver boven de 100 graden als die charger aan de blaas gaat, met lachgas schiet hij dan weer een stukje terug. Met andere woorden, omdat je brandstof injectie hoeveelheid sterk afhankelijk is van de IAT waarde schiet ook je mengsel alle kanten op.
Het wordt tijd dat die intercooler eens goed gaat werken zodat de IAT een beetje stabiel blijft.....
Locked