Page 1 of 2
Onderhoudskosten Honda, toch laag
Posted: Mon Jul 12, 2010 1:16 pm
by autodre
Ik had vorige maand een topic gepost waarin ik vertelde dat ik het zo duur vond(de onderhoudsbeurt)
Dat was een stuurkogel + nieuwe demper +grote beurt inc alle materialen, uitlijnen etc circa 900 euro.
Nu hoorde ik van een vriend dat hij een nieuwe middendemper+kat moest, en een KLEINE beurt. Was 1200 euro!! voor een f*cking Polo!
Zo duu ris Honda toch ook weer niet. Jaarlijks is hij rond de 1100 euro kwijt.
Nu mijn vraag: Wat denken jullie dat goedkope auto's zijn qua onderhoud? (gedaan bij de dealer)
Ik begreep van een monteur die bij VAG werkt, dat een 3 jaar oude gold zo een beurt heeft van 1500 euro!!!
En iemand die Mercedes rijdt heeft slechts beurten+onderdelen van gemiddeld 600 euro(c klasse)
Posted: Mon Jul 12, 2010 4:53 pm
by Jan Visser
Suzuki.....
1e beurtje 144,50 incl btw
2e beurtje is tussen de 200,- en de 250.- euro
3e beurtje is ook tussen de 200,- en de 250,- euro
4e beurtje is zal richting de 350,- euro gaan........
Verder weet ik het uit mijn hoofd zo niet, maar voor de bovenstaande moet er verder wel niks aan de hand zijn uitraard. En het moet een benzine wezen en geen diesel, want die zijn duurder.
Owhja.......elk jaar een verplichte carrosserie controle van ik dacht 13,- euro
Posted: Mon Jul 12, 2010 4:58 pm
by vtec vince
Lijkt er een beetje op dat je appels met peren aan het verglijken bent.
Een nieuwe kat gooit de prijs al snel omhoog, die is behoorlijk prijzig.
Verder kun je een golf, polo en een c klasse benz van 3 jaar oud niet echt met elkaar verglijken.
De polo ligt in een hele andere klasse dan de golf en de benz.
Dan ligt het er ook helemaal aan hoeveel km's je per jaar rijd.
Maar laten we er vanuit gaan dat ze allemaal net zoveel km's maken.
En vergeet de afschrijvings kosten , brandstof kosten, verzekering en wegenbelasting niet mee te tellen....dat is wat een auto je op jaarbasis kost.
Alleen maar naar het onderhoud kijken is in mijn ogen niet helemaal correct.
Je zou voor de gein eens moeten rond bellen naar dealers.
Posted: Mon Jul 12, 2010 7:15 pm
by autodre
Wellicht appels met peren, wellicht zelfs met snoep

Maar bedoel te zeggen, da het me opviel dat die auto's ook regelmatig bij ongeveer hetzelfde of minder kilometrage ook erge dure beurten(inc reparaties) hebben.
Posted: Tue Jul 13, 2010 12:17 am
by Maskertje
catalysator is best duur dingetje
Posted: Tue Jul 13, 2010 8:06 am
by LCR
Honda onderdelen is niet echt goedkoop, arbeidsloon van de garages verschillen niet veel van elkaar. Maar je kan dikke pech hebben en de duurdere reparaties nodig hebben....voorbeeldje bij mijn Honda's
-Bij APK van de VTI draaide de achterwielen niet vrij > remmenrevisie van 500-600 :evil:
-Linksvoor ashoes van de ATR stuk > 250 :shock: :shock: :shock: :shock:
Audi (automaat) van mijn zus stuk....steeds als ie warm gedraaid is gaat ie uit :-? Pas bij de derde keer heeft de dealer de oorzaak kunnen achterhalen. Een klein schakelaartje bij de versnellingsbak...> 3X 450 euro's
Nee...ze zijn allemaal duur als je pech heb
Posted: Tue Jul 13, 2010 8:20 am
by Jo&
Catalysator met een stuurkogel vergelijken gaat niet op.
Heb het idee dat Honda onderdelen duur zijn en VAG goedkoop, maar dat er aan een Honda gemiddeld minder stuk is.
Mjah je kan met een Civic net pech hebben en met een Golf net geluk of andersom...
Posted: Tue Jul 13, 2010 9:02 am
by Rikky
x2
Posted: Tue Jul 13, 2010 10:40 am
by Gangaran
Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Posted: Tue Jul 13, 2010 11:03 am
by Jo&
Gangaran wrote:Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Heb je je daar niet in een 0-letje vergist?
Posted: Tue Jul 13, 2010 11:11 am
by wesjes
Jo& wrote:Gangaran wrote:Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Heb je je daar niet in een 0-letje vergist?
Neem aan van niet..
Cat's zijn erg duur.. maar 2500 vind ik wel overdreven :shock:
Posted: Tue Jul 13, 2010 11:36 am
by Jo&
wesjes wrote:Jo& wrote:Gangaran wrote:Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Heb je je daar niet in een 0-letje vergist?
Neem aan van niet..
Cat's zijn erg duur.. maar 2500 vind ik wel overdreven :shock:
Toch lijkt 2500 me overdreven. Dan liet ik er een custom made maken bij JD exhausts.
Posted: Tue Jul 13, 2010 11:39 am
by wesjes
Jo& wrote:wesjes wrote:"Jo&":1usb9hnq wrote:Gangaran wrote:Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Heb je je daar niet in een 0-letje vergist?
Neem aan van niet..
Cat's zijn erg duur.. maar 2500 vind ik wel overdreven :shock:
Toch lijkt 2500 me overdreven. Dan liet ik er een custom made maken bij JD exhausts.[/quote:1usb9hnq]
Custom is vaak cheaper dan OEM

Posted: Tue Jul 13, 2010 11:40 am
by vtecmoon
ik kan me herinneren dat OEM CAT nieuw voor de Integra rond de 1500 euries was...
Posted: Tue Jul 13, 2010 12:01 pm
by Jo&
vtecmoon wrote:ik kan me herinneren dat OEM CAT nieuw voor de Integra rond de 1500 euries was...
Lijp/Leip
(ff blackout)
Posted: Tue Jul 13, 2010 12:47 pm
by wesjes
Mijn CAT voor de FD2 is nog zo goed als nieuw zit nog geen roest op lol

Posted: Tue Jul 13, 2010 1:29 pm
by Jo&
wesjes wrote:Mijn CAT voor de FD2 is nog zo goed als nieuw zit nog geen roest op lol
Nog net niet nieuw in de doos ofwel? :razz:
Posted: Tue Jul 13, 2010 1:47 pm
by Rikky
Haha :lol:
Posted: Tue Jul 13, 2010 5:23 pm
by mr. X
Zal nu niet zo meer zijn of wel Wes :wink:.
Een katalysator zit inderdaad snel op de € 1500,-. Dat ligt aan de grootte. Er zitten heel erg dure (edel)metalen in waardoor dit zo'n kostbaar stukje uitlaat is.
Posted: Tue Jul 13, 2010 6:34 pm
by vtec vince
Hmmm... edelmetalen??
Misschien een idee om zo'n kat aan een ketting om de nek te hangen dan :-) Yo Yo Yo