Onderhoudskosten Honda, toch laag
Onderhoudskosten Honda, toch laag
Ik had vorige maand een topic gepost waarin ik vertelde dat ik het zo duur vond(de onderhoudsbeurt)
Dat was een stuurkogel + nieuwe demper +grote beurt inc alle materialen, uitlijnen etc circa 900 euro.
Nu hoorde ik van een vriend dat hij een nieuwe middendemper+kat moest, en een KLEINE beurt. Was 1200 euro!! voor een f*cking Polo!
Zo duu ris Honda toch ook weer niet. Jaarlijks is hij rond de 1100 euro kwijt.
Nu mijn vraag: Wat denken jullie dat goedkope auto's zijn qua onderhoud? (gedaan bij de dealer)
Ik begreep van een monteur die bij VAG werkt, dat een 3 jaar oude gold zo een beurt heeft van 1500 euro!!!
En iemand die Mercedes rijdt heeft slechts beurten+onderdelen van gemiddeld 600 euro(c klasse)
Dat was een stuurkogel + nieuwe demper +grote beurt inc alle materialen, uitlijnen etc circa 900 euro.
Nu hoorde ik van een vriend dat hij een nieuwe middendemper+kat moest, en een KLEINE beurt. Was 1200 euro!! voor een f*cking Polo!
Zo duu ris Honda toch ook weer niet. Jaarlijks is hij rond de 1100 euro kwijt.
Nu mijn vraag: Wat denken jullie dat goedkope auto's zijn qua onderhoud? (gedaan bij de dealer)
Ik begreep van een monteur die bij VAG werkt, dat een 3 jaar oude gold zo een beurt heeft van 1500 euro!!!
En iemand die Mercedes rijdt heeft slechts beurten+onderdelen van gemiddeld 600 euro(c klasse)
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Suzuki.....
1e beurtje 144,50 incl btw
2e beurtje is tussen de 200,- en de 250.- euro
3e beurtje is ook tussen de 200,- en de 250,- euro
4e beurtje is zal richting de 350,- euro gaan........
Verder weet ik het uit mijn hoofd zo niet, maar voor de bovenstaande moet er verder wel niks aan de hand zijn uitraard. En het moet een benzine wezen en geen diesel, want die zijn duurder.
Owhja.......elk jaar een verplichte carrosserie controle van ik dacht 13,- euro
1e beurtje 144,50 incl btw
2e beurtje is tussen de 200,- en de 250.- euro
3e beurtje is ook tussen de 200,- en de 250,- euro
4e beurtje is zal richting de 350,- euro gaan........
Verder weet ik het uit mijn hoofd zo niet, maar voor de bovenstaande moet er verder wel niks aan de hand zijn uitraard. En het moet een benzine wezen en geen diesel, want die zijn duurder.
Owhja.......elk jaar een verplichte carrosserie controle van ik dacht 13,- euro
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Lijkt er een beetje op dat je appels met peren aan het verglijken bent.
Een nieuwe kat gooit de prijs al snel omhoog, die is behoorlijk prijzig.
Verder kun je een golf, polo en een c klasse benz van 3 jaar oud niet echt met elkaar verglijken.
De polo ligt in een hele andere klasse dan de golf en de benz.
Dan ligt het er ook helemaal aan hoeveel km's je per jaar rijd.
Maar laten we er vanuit gaan dat ze allemaal net zoveel km's maken.
En vergeet de afschrijvings kosten , brandstof kosten, verzekering en wegenbelasting niet mee te tellen....dat is wat een auto je op jaarbasis kost.
Alleen maar naar het onderhoud kijken is in mijn ogen niet helemaal correct.
Je zou voor de gein eens moeten rond bellen naar dealers.
Een nieuwe kat gooit de prijs al snel omhoog, die is behoorlijk prijzig.
Verder kun je een golf, polo en een c klasse benz van 3 jaar oud niet echt met elkaar verglijken.
De polo ligt in een hele andere klasse dan de golf en de benz.
Dan ligt het er ook helemaal aan hoeveel km's je per jaar rijd.
Maar laten we er vanuit gaan dat ze allemaal net zoveel km's maken.
En vergeet de afschrijvings kosten , brandstof kosten, verzekering en wegenbelasting niet mee te tellen....dat is wat een auto je op jaarbasis kost.
Alleen maar naar het onderhoud kijken is in mijn ogen niet helemaal correct.
Je zou voor de gein eens moeten rond bellen naar dealers.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Honda onderdelen is niet echt goedkoop, arbeidsloon van de garages verschillen niet veel van elkaar. Maar je kan dikke pech hebben en de duurdere reparaties nodig hebben....voorbeeldje bij mijn Honda's
-Bij APK van de VTI draaide de achterwielen niet vrij > remmenrevisie van 500-600 :evil:
-Linksvoor ashoes van de ATR stuk > 250 :shock: :shock: :shock: :shock:
Audi (automaat) van mijn zus stuk....steeds als ie warm gedraaid is gaat ie uit :-? Pas bij de derde keer heeft de dealer de oorzaak kunnen achterhalen. Een klein schakelaartje bij de versnellingsbak...> 3X 450 euro's
Nee...ze zijn allemaal duur als je pech heb
-Bij APK van de VTI draaide de achterwielen niet vrij > remmenrevisie van 500-600 :evil:
-Linksvoor ashoes van de ATR stuk > 250 :shock: :shock: :shock: :shock:
Audi (automaat) van mijn zus stuk....steeds als ie warm gedraaid is gaat ie uit :-? Pas bij de derde keer heeft de dealer de oorzaak kunnen achterhalen. Een klein schakelaartje bij de versnellingsbak...> 3X 450 euro's

Nee...ze zijn allemaal duur als je pech heb
Jo& wrote:wesjes wrote:"Jo&":1usb9hnq wrote:Gangaran wrote:Een EP3 catalysator kost nieuw rond de 2500euro.
Heb je je daar niet in een 0-letje vergist?
Neem aan van niet..
Cat's zijn erg duur.. maar 2500 vind ik wel overdreven :shock:
Toch lijkt 2500 me overdreven. Dan liet ik er een custom made maken bij JD exhausts.[/quote:1usb9hnq]
Custom is vaak cheaper dan OEM

- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am