BP olie ramp
BP olie ramp
Er is hier nog geen topic over terwijl we bijna allemaal op hun brandstof rijden. Denkt niemand er over na wat dit met het merk en de brandstof gaat doen?
Ik hoor zojuist op het nieuws dat ze het volledig willen gaan betalen en dat gaat in de miljarden lopen. Dat kan niet ongemoeid blijven.
Ik hoor zojuist op het nieuws dat ze het volledig willen gaan betalen en dat gaat in de miljarden lopen. Dat kan niet ongemoeid blijven.
Ik denk eerder dat wij dat gaan betalen (de consument), de prijzen van de benzine en diesel worden wel weer wat hoger zodat de BP de schoonmaak actie kan betalen
Al met al een niet zo'n leuke zaak en hopen dat ze het kunnen stoppen.
Vandaag gaan ze weer wat anders proberen had ik op het nieuws gehoord.
Groeten MaRcel

Al met al een niet zo'n leuke zaak en hopen dat ze het kunnen stoppen.
Vandaag gaan ze weer wat anders proberen had ik op het nieuws gehoord.
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
-
L4urenZ wrote:Ik denk persoonlijk dat er niet zo heel erg veel met het merk gaat gebeuren.
Wel nobel dat ze de opruimingskosten betalen.
nobel??, ik vind dat het een verplichting is voor ze....ben geen milieufreak maar vind dit wel heel erg voor de zee en de dieren.
En jullie maken je nu druk om de benzineprijs??

Ik maak me niet druk om de prijzen, heeft toch geen nut we worden toch gef*ckt. En dan zou ik een aygo moeten gaan rijden :S :P, lekker goedkoop. De prijzen zouden/zullen gewoon stijgen of het nou door deze ramp komt of niet maar simpel door de hebzucht van de staat en olieraffinaderijen.
Maar ben het zekers met je eens dat het zeer ernstig is voor de zee en de dieren die er in leven.
Groeten MaRcel
Maar ben het zekers met je eens dat het zeer ernstig is voor de zee en de dieren die er in leven.
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
donkeykong wrote:nobel??, ik vind dat het een verplichting is voor ze....ben geen milieufreak maar vind dit wel heel erg voor de zee en de dieren.
Ik weet niet precies hoe het voor deze ramp gebeurde, maar de rederij draait volgens mij niet op voor de schoonmaak kosten als hun boot bijvoorbeeld op een rif loopt en olie lekt...
Zoiezo wordt er door bedrijven al teveel dingen in de zee gedumpt.
'98 JDM Integra Type-R
- vtec vince
Vindt het echt verschrikkelijk wat er daar gebeurt, is helaas niet het enige incident op zee. Oostkust Australie, Alaska, Spanje...VS.
Puur en alleen doordat bedrijven voor wat pietluttig geld regels en veiligheid aan hun laars lappen en dan nog de human errors.
Maar goed die shit hou je toch, wat doe je er aan...is nog wel meer ellende op de wereld :lol:
Ik zal er inderdaad niet minder om tanken bij de BP. Maar ik vindt het niet nobel maar een plicht van zo'n bedrijf er alles te doen om die ellende te helpen oplossen.
Puur en alleen doordat bedrijven voor wat pietluttig geld regels en veiligheid aan hun laars lappen en dan nog de human errors.
Maar goed die shit hou je toch, wat doe je er aan...is nog wel meer ellende op de wereld :lol:
Ik zal er inderdaad niet minder om tanken bij de BP. Maar ik vindt het niet nobel maar een plicht van zo'n bedrijf er alles te doen om die ellende te helpen oplossen.
Af en toe is er op Discovery channel een programma hoe het er aan toe gaat op die Amerikaanse boorplatforms. Het zal heus wel een beetje aangedikt worden voor het programma, maar ik vind het altijd ongekend hoe die gasten werken, er wordt totaal geen rekening gehouden met veiligheid en milieu. Het draait daar echt alleen maar om zo snel mogelijk zo veel mogelijk knaken binnen te halen. Werk je niet hard genoeg (bij 40°C) of weiger je een levengevaarlijke klus uit te voeren dan word je zonder pardon buiten gegooid. Er staat al weer een andere idioot te wachten om je baantje over te nemen.
Als dat irl ook zo gaat dan kan zo'n ramp natuurlijk niet uitblijven.
Wat BP betreft, ik weet niet of zo'n olieboer zich tegen zo'n ramp kan verzekeren. Anders is het bye bye met BP, zo'n kostenpost kan geen enkel bedrijf ophoesten.
Wat BP betreft, ik weet niet of zo'n olieboer zich tegen zo'n ramp kan verzekeren. Anders is het bye bye met BP, zo'n kostenpost kan geen enkel bedrijf ophoesten.
in de raffinaderijen is het hetzelfde, ik spreek uit ervaring.
Wij van de veiligheid staan er eigenlijk enkel voor de show en verzekering.
We mogen zogezegd alles doen om de veiligheid te garanderen, maar zodra we nog maar proberen de werken stil te leggen gaan we problemen en een hoop gezeik krijgen.
Dan hebben de contractors een regeling dat Total bij ons hun wachturen moet betalen. En dat vindt Total natuurlijk niet zo leuk..
BP kan btw met gemak betalen, geloof dat het vorig jaar het concern was met het meeste winst ter wereld. was zo'n 12 miljard dollar, om nog maar niet te spreken van de reserves die het achterhoudt.
Anders keren ze heus nog wel wat meer aandelen uit om de boel te redden of faken ze een faillisement, waarna 1 van de dochterfirma's of andere firma's van het concern de boel "overnemen" voor een symbolisch bedrag..
Wij van de veiligheid staan er eigenlijk enkel voor de show en verzekering.
We mogen zogezegd alles doen om de veiligheid te garanderen, maar zodra we nog maar proberen de werken stil te leggen gaan we problemen en een hoop gezeik krijgen.
Dan hebben de contractors een regeling dat Total bij ons hun wachturen moet betalen. En dat vindt Total natuurlijk niet zo leuk..
BP kan btw met gemak betalen, geloof dat het vorig jaar het concern was met het meeste winst ter wereld. was zo'n 12 miljard dollar, om nog maar niet te spreken van de reserves die het achterhoudt.
Anders keren ze heus nog wel wat meer aandelen uit om de boel te redden of faken ze een faillisement, waarna 1 van de dochterfirma's of andere firma's van het concern de boel "overnemen" voor een symbolisch bedrag..
boikel wrote:Af en toe is er op Discovery channel een programma hoe het er aan toe gaat op die Amerikaanse boorplatforms. Het zal heus wel een beetje aangedikt worden voor het programma, maar ik vind het altijd ongekend hoe die gasten werken, er wordt totaal geen rekening gehouden met veiligheid en milieu. Het draait daar echt alleen maar om zo snel mogelijk zo veel mogelijk knaken binnen te halen. Werk je niet hard genoeg (bij 40°C) of weiger je een levengevaarlijke klus uit te voeren dan word je zonder pardon buiten gegooid. Er staat al weer een andere idioot te wachten om je baantje over te nemen.
BP is 1 van de oliemaatschappijen die de meeste aandacht aan veiligheid en milieu besteed. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Pemex (Mexico) dan kunnen we alleen maar blij zijn met onze Europese maatschappijen. In Mexico wordt bijvoorbeeld al het gas dat bij de winning van olie omhoog komt gewoon afgefakkeld (vlammen van 15-20 meter hoog die dag en nacht branden). Het is zo erg dat er overdag regenwolken ontstaan en snachts delen van de zee verlicht zijn door alle vlammen.
Dit gaat jaar in jaar uit door. Als je dat een keer hebt gezien dan begrijp je niet dat hier nooit wat tegen gedaan wordt.
http://www.sptimes.com/2007/09/24/Worldandnation/Analysts_watch__wince.shtml
http://npac.ca/wp-content/uploads/2009/02/mexicooilrig.jpg
L4urenZ wrote:Ik zie hier in IJmuiden ook continu zo'n vlam.
Maar dat is omdat de Energie Maatschapij de hoeveelheid gas niet aankan wat men overhoud na het produceren van staal ( of het voorbereiden van een van de grondstoffen )
laatst iets over gelezen, normaal ging dat gas naar nuon toe.. maar omdat de staalindustrie lichtelijk op zn gat ligt blijft er te weinig gas over om te transporteren.. dus wordt het afgefakkeld.
Om even aan te geven:
Voor 1 druppel moet er 1 vierkantemeter uitgegraven worden.
Als er een klein beetje de put in stroomt moet alles uitgegraven worden.
Een milieu delict dat zeer serieus genomen word.
Alles moet op vloeistof dichte platen gedaan worden kijk maar naar de benzinepompen.
Mensen beseffen niet half hoe erg dit daadwerkelijk is en wat er aan kapot gaat. :cry:
Demian.
Voor 1 druppel moet er 1 vierkantemeter uitgegraven worden.
Als er een klein beetje de put in stroomt moet alles uitgegraven worden.
Een milieu delict dat zeer serieus genomen word.
Alles moet op vloeistof dichte platen gedaan worden kijk maar naar de benzinepompen.
Mensen beseffen niet half hoe erg dit daadwerkelijk is en wat er aan kapot gaat. :cry:
Demian.
- vtec vince
Kijk het zal echt niet bevordelijk zijn dat het zo hoog in de grond zit... Maar dat ze maar eens eerst aan andere dingen denken voordat ze beginnen te huilen...
Zoveel drempels steeds remmen gas geven... in een 30 zone kan je met een orginele auto niet eens normaal met 30 eroverheen... Tot de tijd dat ze daar iets aan gaan doen... Zal ik niks voor het milieu doen (maar ik zal het ook niet tegen werken)
Zoveel drempels steeds remmen gas geven... in een 30 zone kan je met een orginele auto niet eens normaal met 30 eroverheen... Tot de tijd dat ze daar iets aan gaan doen... Zal ik niks voor het milieu doen (maar ik zal het ook niet tegen werken)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Rikky wrote:Kijk het zal echt niet bevordelijk zijn dat het zo hoog in de grond zit... Maar dat ze maar eens eerst aan andere dingen denken voordat ze beginnen te huilen...
Moet je die blerf maar in je vijver gooien....
Dat is niet te vergelijken met uitlaatgassen.
Deze ramp verwoest al het leven in de mexicaanse golf.
Tourisme/visserij niet te vergeten de eilanden en bevolking kunnen er kapot aan gaan ook op het langere termijn.
Onderschat niet dat er een vlek(gif) zich versprijd die vele malen groter is dan NL.
Rik dit is echt een ramp....
Demian.
Die schepen mochten een paar weken terug vervroegd gaan vissen (voor het vis seizoen) om zo nog wat omzet te kunnen maken. Nadeel is wel dat veel vissen te klein waren. Nu worden ze ingehuurd om het gebied af te kaderen en om dieren te redden.
Het is zeer waarsch niet te verzekeren zoiets! Ik kan me geen verzekeringsmaatschappij bedenken die zoiets wil dekken.
BP zal het betalen, met hulp van een paar landen en waarsch het IMF. Zal wel een afbetalings regeling voor zijn ofzo.
@Rik, je hoeft er niets aan te doen, maar ik denk dat Demian mijn mening deelt als ik zeg dat we het raar vinden dat het je niets doet en vergelijkt met snelheidsdrempels... We hebben het hier over een ramp voor de natuur en jij maakt je druk over drempels in 30 zones die natuurlijk niet ten goede komen van de natuur, maar gemaakt zijn om de veiligheid van de mens te verbeteren...
Het is zeer waarsch niet te verzekeren zoiets! Ik kan me geen verzekeringsmaatschappij bedenken die zoiets wil dekken.
BP zal het betalen, met hulp van een paar landen en waarsch het IMF. Zal wel een afbetalings regeling voor zijn ofzo.
@Rik, je hoeft er niets aan te doen, maar ik denk dat Demian mijn mening deelt als ik zeg dat we het raar vinden dat het je niets doet en vergelijkt met snelheidsdrempels... We hebben het hier over een ramp voor de natuur en jij maakt je druk over drempels in 30 zones die natuurlijk niet ten goede komen van de natuur, maar gemaakt zijn om de veiligheid van de mens te verbeteren...