Page 1 of 1

Rem piept bij achteruit rijden

Posted: Wed Apr 07, 2010 5:46 pm
by DC2TYPER
Hoe komt het dat mijn achterste rem piept/schuurt als ik achterwaarts rij, en niet als ik vooruit rij ?

Posted: Wed Apr 07, 2010 8:45 pm
by bas5th
Denk dat de "vezels" van je remvoering ingesleten zijn in de voorwaardse rijrichting. Als je dan achteruit rijdt is het net alsof je tegen de "haren" in strijkt. Dat geeft dan een hoorbaar(der) geluid dan in de voorwaardse rijrichting.

Posted: Thu Apr 08, 2010 6:25 am
by DC2TYPER
Kan ik hier wat tegen doen ?

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:11 am
by mr. X
Vaker achteruit rijden? :lol:

Posted: Thu Apr 08, 2010 10:59 am
by magnificent_one
Volgens mij zijn de blokjes bijna op.
Ik had dit ook voor en het was een indicator plaatje (of hoe heet zoiets?) om te laten horen dat het tijd is om ze te vervangen.
Eens naar kijken?

Posted: Thu Apr 08, 2010 11:45 am
by donkeykong
nee dat is het niet, want ik heb mijn remblokken er ook niet lang onderz, zoals worden ingesleten naar voren :)

Posted: Thu Apr 08, 2010 12:18 pm
by vtec vince
Schuurt / piept hij dan constant of alleen het eerste stukje?

Posted: Thu Apr 08, 2010 2:38 pm
by DC2TYPER
vtec vince wrote:Schuurt / piept hij dan constant of alleen het eerste stukje?


Enkel over 1/4 de van de schijf, ik zou zeggen dat ze krom is maar ik merk hier absoluut niets van in het vooruit rijden.
Het is ook geen 'piep' geluid, maar een 'schuur' geluid. De blokjes zijn nog goed, heb dat juist gecheckt.

Posted: Thu Apr 08, 2010 5:00 pm
by vtec vince
als de schijf krom is achter merk je dat niet zo goed als voor.
als je de auto opkrikt en je aan je achterwiel draait moet je het wel goed kunnen testen...

Posted: Fri Apr 09, 2010 6:29 pm
by JDMTEG
Er zit toch niet één van de twee geleidingsasjes vast? Heb dit met mijn eerste ITR ook aan de hand gehad.

Posted: Sat Apr 10, 2010 7:27 pm
by DC2TYPER
ITR897 wrote:Er zit toch niet één van de twee geleidingsasjes vast? Heb dit met mijn eerste ITR ook aan de hand gehad.


Welke geleidingsasjes ?
Om de blokjes terug te laten komen?

Posted: Sun Apr 11, 2010 11:12 am
by JDMTEG
DC2TYPER wrote:
ITR897 wrote:Er zit toch niet één van de twee geleidingsasjes vast? Heb dit met mijn eerste ITR ook aan de hand gehad.


Welke geleidingsasjes ?
Om de blokjes terug te laten komen?


Ja die.

Posted: Sun Apr 11, 2010 1:22 pm
by muggo
het kan ook zijn dat de remcilinder een beetje blijft hangen zodat de remklauw niet volledig terug gaat .

het kan zijn dat er een beetje vuil of roest op de remcilinder zit .

vaak helpt het dat je de boel even uit elkaar haalt en even goed schoonmaakt.
als er al roest op de remcilnder zit adviseer ik je de remolie en de cilinder te vervangen

greetz muggo

Posted: Thu May 06, 2010 10:39 pm
by DC2TYPER
ITR897 wrote:Er zit toch niet één van de twee geleidingsasjes vast? Heb dit met mijn eerste ITR ook aan de hand gehad.


Dat was het, geleidingsasje zat vast.
En aan de andere kant bleef die van de handrem soms haperen..
Opgelost :-)

Posted: Mon May 10, 2010 9:10 am
by Luud
wanneer mijn remmen warm gestookt zijn en ik daarna heel langzaam rij bv. met inparkeren dan piepen de remmen behoorlijk hard, niet een piepje wat je vaker hoort bij andere auto's maar echt een harde piep.

het is ook alsof met gedraaid stuur het erger is, wanneer het afgekoeld is
hoor je wel eventjes een schurend geluid van de remmen en daarna is het weg.

mijn CTR is nu bijna 2 jaar oud en heeft 25300 km gelopen.

Honda The Power of Sounds :razz: :-?