Denk dat de "vezels" van je remvoering ingesleten zijn in de voorwaardse rijrichting. Als je dan achteruit rijdt is het net alsof je tegen de "haren" in strijkt. Dat geeft dan een hoorbaar(der) geluid dan in de voorwaardse rijrichting.
Volgens mij zijn de blokjes bijna op.
Ik had dit ook voor en het was een indicator plaatje (of hoe heet zoiets?) om te laten horen dat het tijd is om ze te vervangen.
Eens naar kijken?
vtec vince wrote:Schuurt / piept hij dan constant of alleen het eerste stukje?
Enkel over 1/4 de van de schijf, ik zou zeggen dat ze krom is maar ik merk hier absoluut niets van in het vooruit rijden.
Het is ook geen 'piep' geluid, maar een 'schuur' geluid. De blokjes zijn nog goed, heb dat juist gecheckt.
als de schijf krom is achter merk je dat niet zo goed als voor.
als je de auto opkrikt en je aan je achterwiel draait moet je het wel goed kunnen testen...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
het kan ook zijn dat de remcilinder een beetje blijft hangen zodat de remklauw niet volledig terug gaat .
het kan zijn dat er een beetje vuil of roest op de remcilinder zit .
vaak helpt het dat je de boel even uit elkaar haalt en even goed schoonmaakt.
als er al roest op de remcilnder zit adviseer ik je de remolie en de cilinder te vervangen
wanneer mijn remmen warm gestookt zijn en ik daarna heel langzaam rij bv. met inparkeren dan piepen de remmen behoorlijk hard, niet een piepje wat je vaker hoort bij andere auto's maar echt een harde piep.
het is ook alsof met gedraaid stuur het erger is, wanneer het afgekoeld is
hoor je wel eventjes een schurend geluid van de remmen en daarna is het weg.
mijn CTR is nu bijna 2 jaar oud en heeft 25300 km gelopen.