J's Racing oil pan discussie
J's Racing oil pan discussie
Afgesplitst van te koop topic voor een group by: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c91d741f21
Ik zou zelf lassen!!!!!
Ontwerp is totaal anders dan de Moroso..
Maar er is wel voordeel aan de ontwerp van J's. OEM pasvorm, zelfde inhous olie en minder kans op lekkage!
Ik zou zelf lassen!!!!!
Ontwerp is totaal anders dan de Moroso..
Maar er is wel voordeel aan de ontwerp van J's. OEM pasvorm, zelfde inhous olie en minder kans op lekkage!
slydawg wrote:Die J's racing hierboven ziet er uit als een aangepaste OEM carter.
Als die plaat het enigste is is het voor een handige doe hetzelver makkelijk zelf te doen.
J's racing werkt wel vaker zo dat je je OEM pan opstuurt en dan een geprepareerde terug krijgt.. maar je kan hem ook compleet kopen.. (wel duurder)..
Is het ook mogelijk om voor een K20a de oil catch pan te krijgen met deze groupbuy? ^_^
Voodoo wrote:redlude94vtec wrote:Ik heb van de leverancier begrepen dat de pan niet zal passen op een H22A in een Prelude. Dit betekent dat van de aangemelde mensen al 3 af zullen vallen. Het zou wel op de ATR moeten passen. Ik wacht nog op bevestiging of dit om een Europese ATR gaat. Het is en blijft erg jammer, aangezien Moroso en J's Racing de enigen zijn die een H22A oil pan hebben.
@E-->Bestaan er geen schotten die als set verkocht worden voor de oem pan H22A? Die moet je dus ook zelf laten lassen.
@LCR--> Maakt die persoon een eigen ontwerp of lever je een tekening hoe het moet?
Graag deze discussie in een ander topic voortzetten. Dit is een groupbuy topic. Begin er een in technische onderwerpen
Ik ga zelf wel voor de J's Racing.
Deze heeft de OEM pasvorm voor de JDM CL1 Accord Euro-R H22A motor.
De Moroso is een race ontwerp met meer olie inhoud. Heb er voor 5 klanten 1 besteld en ze lekken allemaal. De flens is krom en sluit niet altijd.
Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.
Voor mij dus de plug en play versie
Katana wrote:Voodoo wrote:redlude94vtec wrote:Ik heb van de leverancier begrepen dat de pan niet zal passen op een H22A in een Prelude. Dit betekent dat van de aangemelde mensen al 3 af zullen vallen. Het zou wel op de ATR moeten passen. Ik wacht nog op bevestiging of dit om een Europese ATR gaat. Het is en blijft erg jammer, aangezien Moroso en J's Racing de enigen zijn die een H22A oil pan hebben.
@E-->Bestaan er geen schotten die als set verkocht worden voor de oem pan H22A? Die moet je dus ook zelf laten lassen.
@LCR--> Maakt die persoon een eigen ontwerp of lever je een tekening hoe het moet?
Graag deze discussie in een ander topic voortzetten. Dit is een groupbuy topic. Begin er een in technische onderwerpen
Ik ga zelf wel voor de J's Racing.
Deze heeft de OEM pasvorm voor de JDM CL1 Accord Euro-R H22A motor.
De Moroso is een race ontwerp met meer olie inhoud. Heb er voor 5 klanten 1 besteld en ze lekken allemaal. De flens is krom en sluit niet altijd.
Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.
Voor mij dus de plug en play versie
Ik begrijp je niet Frans,
Die J's racing is toch ook in gelast?
Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.
Maar van de grond af nieuw gebouwd.
Net als de Spoon, Toda, Mugen, J'sRacing voor de K20A
Wat is het voordeel hiervan dan?
Is het slecht als je een gebruikte pan gebruikt?
Wordt deze discussie nog afgesplitst van de groupbuy?
Metaal veroudert ook, en doordat zoiets al jaren is gebruikt warm geweest afgekoeld enzovoort, krijg je last van minimale staal moeheid.
Als je het dan ook nog gaat lassen dan wil dit wel eens problemen geven (maar lijkt mij minimaal...)
Als je "vers" metaal hebt dan heb je dit probleem niet....
Als je het dan ook nog gaat lassen dan wil dit wel eens problemen geven (maar lijkt mij minimaal...)
Als je "vers" metaal hebt dan heb je dit probleem niet....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Katana wrote:Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.
Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.
Maar van de grond af nieuw gebouwd.
Net als de Spoon, Toda, Mugen, J'sRacing voor de K20A
Metaal veranderd van structuur als je het (goed) warm maakt. Dus met lassen en dergelijk. Hierdoor veranderd de sterkte van het materiaal.
Daar heb je gelijk in, maar ik vraag mij af of het uitmaakt bij een oilpan. Ik denk niet dat een oliepan enorme krachten te voorduren heeft, of heb ik het mis?
Metaal moeheid of dergelijke is alleen gevaarlijk voor stalen delen waar krachten op staan... Je staal of aluminium valt echt niet zomaar uiteen.
Jo& wrote:Katana wrote:Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.
Maar van de grond af nieuw gebouwd.
Net als de Spoon, Toda, Mugen, J'sRacing voor de K20A
Metaal veranderd van structuur als je het (goed) warm maakt. Dus met lassen en dergelijk. Hierdoor veranderd de sterkte van het materiaal.
Daar heb je gelijk in, maar ik vraag mij af of het uitmaakt bij een oilpan. Ik denk niet dat een oliepan enorme krachten te voorduren heeft, of heb ik het mis?
Metaal moeheid of dergelijke is alleen gevaarlijk voor stalen delen waar krachten op staan... Je staal of aluminium valt echt niet zomaar uiteen.
Als iets perongelijk onder spanning gelast word heb je wel een probleem...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Rikky wrote:Jo& wrote:Katana wrote:Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.
Maar van de grond af nieuw gebouwd.
Net als de Spoon, Toda, Mugen, J'sRacing voor de K20A
Metaal veranderd van structuur als je het (goed) warm maakt. Dus met lassen en dergelijk. Hierdoor veranderd de sterkte van het materiaal.
Daar heb je gelijk in, maar ik vraag mij af of het uitmaakt bij een oilpan. Ik denk niet dat een oliepan enorme krachten te voorduren heeft, of heb ik het mis?
Metaal moeheid of dergelijke is alleen gevaarlijk voor stalen delen waar krachten op staan... Je staal of aluminium valt echt niet zomaar uiteen.
Als iets perongelijk onder spanning gelast word heb je wel een probleem...
Oh je bedoelt dat als je er een schot in last, en deze las je onder spanning erin. Tsjah, ik weet niet hoe dik de pan en de schotten zijn maar staal is best stug materiaal. Je moet dan de pan echt te warm maken of onder spanning in een bankschroef zetten om er vervolgens dus onder spanning een stuk metaal in te lassen... hmmm
Misschien weet Fabian hier meer over te zeggen, hij weet ook wel wat van staal en aluminium af zeg maar :wink: