J's Racing oil pan discussie

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

J's Racing oil pan discussie

Post by LCR »

Afgesplitst van te koop topic voor een group by: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c91d741f21
Ik zou zelf lassen!!!!!
Ontwerp is totaal anders dan de Moroso..
Maar er is wel voordeel aan de ontwerp van J's. OEM pasvorm, zelfde inhous olie en minder kans op lekkage!
wesjes

Post by wesjes »

slydawg wrote:Die J's racing hierboven ziet er uit als een aangepaste OEM carter.
Als die plaat het enigste is is het voor een handige doe hetzelver makkelijk zelf te doen.

J's racing werkt wel vaker zo dat je je OEM pan opstuurt en dan een geprepareerde terug krijgt.. maar je kan hem ook compleet kopen.. (wel duurder)..

Is het ook mogelijk om voor een K20a de oil catch pan te krijgen met deze groupbuy? ^_^
Katana

Post by Katana »

Voodoo wrote:
redlude94vtec wrote:Ik heb van de leverancier begrepen dat de pan niet zal passen op een H22A in een Prelude. Dit betekent dat van de aangemelde mensen al 3 af zullen vallen. Het zou wel op de ATR moeten passen. Ik wacht nog op bevestiging of dit om een Europese ATR gaat. Het is en blijft erg jammer, aangezien Moroso en J's Racing de enigen zijn die een H22A oil pan hebben.

@E-->Bestaan er geen schotten die als set verkocht worden voor de oem pan H22A? Die moet je dus ook zelf laten lassen.

@LCR--> Maakt die persoon een eigen ontwerp of lever je een tekening hoe het moet?

Graag deze discussie in een ander topic voortzetten. Dit is een groupbuy topic. Begin er een in technische onderwerpen

Ik ga zelf wel voor de J's Racing.

Deze heeft de OEM pasvorm voor de JDM CL1 Accord Euro-R H22A motor.

De Moroso is een race ontwerp met meer olie inhoud. Heb er voor 5 klanten 1 besteld en ze lekken allemaal. De flens is krom en sluit niet altijd.

Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.

Voor mij dus de plug en play versie
slydawg

Post by slydawg »

Katana wrote:
Voodoo wrote:
redlude94vtec wrote:Ik heb van de leverancier begrepen dat de pan niet zal passen op een H22A in een Prelude. Dit betekent dat van de aangemelde mensen al 3 af zullen vallen. Het zou wel op de ATR moeten passen. Ik wacht nog op bevestiging of dit om een Europese ATR gaat. Het is en blijft erg jammer, aangezien Moroso en J's Racing de enigen zijn die een H22A oil pan hebben.

@E-->Bestaan er geen schotten die als set verkocht worden voor de oem pan H22A? Die moet je dus ook zelf laten lassen.

@LCR--> Maakt die persoon een eigen ontwerp of lever je een tekening hoe het moet?

Graag deze discussie in een ander topic voortzetten. Dit is een groupbuy topic. Begin er een in technische onderwerpen

Ik ga zelf wel voor de J's Racing.

Deze heeft de OEM pasvorm voor de JDM CL1 Accord Euro-R H22A motor.

De Moroso is een race ontwerp met meer olie inhoud. Heb er voor 5 klanten 1 besteld en ze lekken allemaal. De flens is krom en sluit niet altijd.

Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.

Voor mij dus de plug en play versie

Ik begrijp je niet Frans,
Die J's racing is toch ook in gelast?
Katana

Post by Katana »

Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.

Maar van de grond af nieuw gebouwd.

Net als de Spoon, Toda, Mugen, J'sRacing voor de K20A
slydawg

Post by slydawg »

Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.

Wat is het voordeel hiervan dan?
Is het slecht als je een gebruikte pan gebruikt?

Wordt deze discussie nog afgesplitst van de groupbuy?
Katana

Post by Katana »

Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel meerdere mensen met "kromme "problemen gezien.
Rikky

Post by Rikky »

Metaal veroudert ook, en doordat zoiets al jaren is gebruikt warm geweest afgekoeld enzovoort, krijg je last van minimale staal moeheid.
Als je het dan ook nog gaat lassen dan wil dit wel eens problemen geven (maar lijkt mij minimaal...)

Als je "vers" metaal hebt dan heb je dit probleem niet....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jo&

Post by Jo& »

Katana wrote:Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.

Katana wrote:Deze is als een geheel nieuwe gemaakt/gelast. Niet na meerdere heatcicle's er in gelast.

Metaal veranderd van structuur als je het (goed) warm maakt. Dus met lassen en dergelijk. Hierdoor veranderd de sterkte van het materiaal.

Daar heb je gelijk in, maar ik vraag mij af of het uitmaakt bij een oilpan. Ik denk niet dat een oliepan enorme krachten te voorduren heeft, of heb ik het mis?

Metaal moeheid of dergelijke is alleen gevaarlijk voor stalen delen waar krachten op staan... Je staal of aluminium valt echt niet zomaar uiteen.
Katana

Post by Katana »

En bij "verkeerd"lassen?

Hier kunnen verschillende krachten ontstaan in de pan waardoor deze snel krom trekt?
Rikky

Post by Rikky »

Jo& wrote:
Katana wrote:Zelf lassen ben ik geen voorstander van. Als je een metaal/alu constructie gaat lassen komen hier door de hitte krachten op te staan.

Metaal veranderd van structuur als je het (goed) warm maakt. Dus met lassen en dergelijk. Hierdoor veranderd de sterkte van het materiaal.

Daar heb je gelijk in, maar ik vraag mij af of het uitmaakt bij een oilpan. Ik denk niet dat een oliepan enorme krachten te voorduren heeft, of heb ik het mis?

Metaal moeheid of dergelijke is alleen gevaarlijk voor stalen delen waar krachten op staan... Je staal of aluminium valt echt niet zomaar uiteen.

Als iets perongelijk onder spanning gelast word heb je wel een probleem...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Nog iemand ervaring met de Moroso oliepan (op de B18)? Ik ben van plan eentje te kopen met grotere inhoud, maar als ik die lekkage- problemen lees, gaat een mens twijfelen... :-? :D
Jo&

Post by Jo& »

Rikky wrote:
Jo& wrote:

Als iets perongelijk onder spanning gelast word heb je wel een probleem...

Oh je bedoelt dat als je er een schot in last, en deze las je onder spanning erin. Tsjah, ik weet niet hoe dik de pan en de schotten zijn maar staal is best stug materiaal. Je moet dan de pan echt te warm maken of onder spanning in een bankschroef zetten om er vervolgens dus onder spanning een stuk metaal in te lassen... hmmm

Misschien weet Fabian hier meer over te zeggen, hij weet ook wel wat van staal en aluminium af zeg maar :wink:
LCR

Post by LCR »

PERSOONLIJK denk ik dat het niks uitmaakt.
Ik zal de mijne wel lassen ala J's Racing en uitproberen met mijn setje oil/druk op circuit. U hoor van me...............
Katana

Post by Katana »

[quote="""] mijn setje oil/druk [quote]

Die snap ik niet
LCR

Post by LCR »

Olietemperatuur meter en oliedrukmeter :o ops:
Sorry..te snel getyped
Katana

Post by Katana »

Aha, RedBull minderen misschien :lol:
LCR