luchtfilter voor ep3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ramontypeR

luchtfilter voor ep3

Post by ramontypeR »

hallo mensen ,

weet iemand welk luchtfilter het beste is voor de ep3 ???
heb nu een airboxx van mugen !!

mvg ramon
donkeykong

Post by donkeykong »

die mugen is al best goed :)

is een beetje moeilijk te zeggen wat het beste is, want sommige tests geven aan dat aem cai's even goed zijn als een gruppe m bijv.

als je voor power gaat en niet veel geld wil uitgeven is de aem cai volgens mij een goede keus.

daarnaast is gruppe m heel mooi spul alleen verschikkelijk duur.

doe je die mugen dan weg? misschien wel interesse
XavCTR

Post by XavCTR »

Ik zat zelf te denken aan een BMC CDA, maar meer voor het geluid dan voor de vermogenswinst. Gruppe M schijnt de absolute top te zijn, maar als je een RHD hebt zoals ik dan past die helaas niet. =\

Qua vermogen zit er voor zover ik heb kunnen vinden niet enorm veel verschil tussen alles, varieert een beetje tussen de 5-15PK.
MLM

Post by MLM »

gewoon lekker die mugen erin laten
D_ToXx

Post by D_ToXx »

denk dat je al de beste hebt.

suks dat ik mijn BMC al weggebracht heb voor een nieuw carbon laagje
anders wilde ik wel ruilen. :D

btw kan nog steeds hoor moet je alleen ff een gat boren voor de ontluchter...
slydawg

Post by slydawg »

XavCTR wrote:Ik zat zelf te denken aan een BMC CDA, maar meer voor het geluid dan voor de vermogenswinst. Gruppe M schijnt de absolute top te zijn, maar als je een RHD hebt zoals ik dan past die helaas niet. =\

Qua vermogen zit er voor zover ik heb kunnen vinden niet enorm veel verschil tussen alles, varieert een beetje tussen de 5-15PK.

De Gruppe M Past juist wel op een RHD.
Gijs

Post by Gijs »

Idd past naart schijnt bij ons niet ;)

AEM CAI als je niet bang bent van Hydrolock :p (heb er zelf ook jaar mee rondgereden ofzo)
Sincx

Post by Sincx »

Wat Miquel al zei...Gruppe M is juist voor RHD ;)
En samen met AEM of INJEN CAI meest gebruikte intakes met proven gains.

[quote="Gijs"]Idd past naart schijnt bij ons niet ]

Rij er ook al tijd mee rond, en ook in ziek zware regenbui mee gereden.
Nada problems...moet je natuurlijk altijd oppassen maar volgens mij moet je echt in een 20cm+ plas water gaan staan voor een lock :lol:
ramontypeR

Post by ramontypeR »

oke bedankt zover voor de tips en die Gruppe M waar kan je die halen dan ? als ik de mugen airboxx verkoop dan komt het toch op het forum te staan.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ramontypeR wrote:oke bedankt zover voor de tips en die Gruppe M waar kan je die halen dan ? als ik de mugen airboxx verkoop dan komt het toch op het forum te staan.

ruilen?

mag nog steeds hoor :wink:
XavCTR

Post by XavCTR »

Sincx wrote:Wat Miquel al zei...Gruppe M is juist voor RHD ]Idd past naart schijnt bij ons niet ;)

AEM CAI als je niet bang bent van Hydrolock :p (heb er zelf ook jaar mee rondgereden ofzo)

Rij er ook al tijd mee rond, en ook in ziek zware regenbui mee gereden.
Nada problems...moet je natuurlijk altijd oppassen maar volgens mij moet je echt in een 20cm+ plas water gaan staan voor een lock :lol:[/quote]

Typo'tje... bedoelde natuurlijk dat ie niet past op een (EUDM) LHD zoals de mijne. Gruppe M is helaas alleen voor UKDM/JDM modellen.
Sincx

Post by Sincx »

Schijnt wel te moeten kunnen voor een LHD, moet je je reservoirs alleen verkassen. Eigenlijk nog niemand gezien die dit gedaan heeft en geen idee of dit een easy job is. :roll:
MLM

Post by MLM »

Was hydrolock niet alleen het probleem bij de eerste generaties aem? Volgens mij zaten er in de v2 een soort van kleppen om het water weg te laten lopen.
Kurosawa

Post by Kurosawa »

Paste die Mugen Airbox zonder problemen? En is er een verschil tussen de airbox voor een DC5 en EP3?
Gangaran

Post by Gangaran »

MLM wrote:Was hydrolock niet alleen het probleem bij de eerste generaties aem? Volgens mij zaten er in de v2 een soort van kleppen om het water weg te laten lopen.

V2 is geen CAI, dus geen last van hydrolock.
goofy1978

Post by goofy1978 »

waar kun je die mugen airbox eingelijk kopen of bestellen?
heb al eens op internet gespeurd maar kon geen site vinden die ze verkochten.
Sincx

Post by Sincx »

Tegiwa Imports heeft trouwens die Gruppe M gekopieërd and verkoopt die inmiddels. Zit allemaal prima in elkaar, zelfde gains.
Nu zijn ze ook bezig om te kijken of ze deze voor de LHD EP3 kunnen ontwikkelen/aanpassen. Misschien wel waard om dit te volgen.
Locked