Gewicht ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Gewicht ATR

Post by LCR »

Vandaag mijn ATR uitgewogen. Mss zijn er mensen die het leuk vinden om te weten :idea:

Tankinhoud 45%
Alle anderen vloeistoffen normaal.
Weggelaten zijn de volgende onderdelen:
Reserve wiel plus krik en shit
De ATR is wel voorzien van airco :idea:

1303.5 kg!!
Passagiersstoel weg=1284.5

Maar wat belangrijk is de wieldruk onderling..... 8)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Netjes!

Massa leeg standaard is 1305 kg.

Waar heb je de auto laten wegen??
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Vanwege Time Attack misschien ?
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zo zo. Wat is 45 % in benzine voor jou tank Luc?

Wat weegt je turbo btw?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Maar wat wwaren de onderlinge wieldrukken dan?

Wist niet dat je turbo reed Luc.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Katana wrote:Zo zo. Wat is 45 % in benzine voor jou tank Luc?

Wat weegt je turbo btw?


Het zou 30 liter moeten zijn. Dat is ongeveer 17.5 kg...

Tenzij Luc een andere benzinetank heeft.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

slydawg wrote:Maar wat wwaren de onderlinge wieldrukken dan?

Wist niet dat je turbo reed Luc.


Ik heb ook geen turbo..h aha a aaa ah ah
Het woord turbo in een ATR doet me al lachen. Voor een turbo zou een witte EVO 7+ niet misstaan 8)

Ik zal vanavond wat pics posten. Ben nu op mijn werk.....
Ik heb verschillende dingen gedaan om te kijken hoe de onderlinge wieldruk gaat veranderen....zeer nuttig om te weten. Ik laat bij deze de stoelen lekker erin zitten 8) .
Als ik (66-68kg) erin zou zitten dan heeft de ATR echt een hele goede balans volgens Prins. Dus, jongens..........vetburnerzzzzzzzz

@Dimer...bij Prins techniek te wassenaar. Je weet wel.....racabanden.nl etc,etc
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Katana wrote:Zo zo. Wat is 45 % in benzine voor jou tank Luc?

Wat weegt je turbo btw?


Benzinewijzer ietsie onder de helf???
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

LCR wrote:
Katana wrote:Zo zo. Wat is 45 % in benzine voor jou tank Luc?

Wat weegt je turbo btw?


Benzinewijzer ietsie onder de helf???


Dat is ongeveer 45% dan...Als je het echt precies wilt weten zou je tank leeg moeten zijn , en er dan 29.25 liter in moeten gooien :lol:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

LCR wrote:
slydawg wrote:Maar wat wwaren de onderlinge wieldrukken dan?

Wist niet dat je turbo reed Luc.


Ik heb ook geen turbo..h aha a aaa ah ah


Aha, ik was al bang dat ik wat gemist had.
Op de site staat dat je 250pk aanboord hebt vandaar de verwarring :lol:

vtec vince wrote:Dat is ongeveer 45% dan...Als je het echt precies wilt weten zou je tank leeg moeten zijn , en er dan 29.25 liter in moeten gooien :lol:


Als je echt nauwkeurig gaat meten is een volle tank beter toch?
De balance van de ATR is goed verdeelt. Dit merk je het beste als je met hoge snelheid instuurt.

Ben je wel een beetje voorzichtig op de baan Luc?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Het is inderdaad het beste om te wegen met een volle tank. Sowieso ook ter vergelijking. Vol = vol dus dat is ook makkelijk meten.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Hmmm,daar zit wat in..een volle tank. Ik heb de laatste zoveel haast en zo weinig tijd dat ik eigelijk geen goede planning kan maken.
Maar dat even achterwege.......

Ik heb als doel om de ATR gedeeltelijk te strippen EN toch nog een zo goed mogelijk orginele balans te behouden..helaas. Wordt erug moeilijk omdat de gewichten kruiselings werken. Er is meer tijd en kennis nodig die ik allebei niet heb.

@Frans:
Op de baan staat mijn verstand op attack. Een goede voorbereiding is essentieel,tijdens het rijden redt ik het toch niet met mijn bejaarde reflexen :lol: . Volgens mij heb ik mijn lijstje toch nog voor 80% kunnen afwerken. Jammer van die cursus...dat was mss wel het allerbelangrijkste :roll:
En mocht er wat fout gaan dan ben ik 2 R's kwijt...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Pics!!
Zo dus:
Image
Zonder passagiersstoel/reservewiel en troep

Image

Standaard zonder reservewiel en troep achter
Image

Deze wou ik ook meenemen,maar helaas was mijn rekening niet toereikend!
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ga je schamen Luc. Verse R888 banden op vieze velgen !


Hoe rijden ze?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

LCR wrote:Ik heb als doel om de ATR gedeeltelijk te strippen EN toch nog een zo goed mogelijk orginele balans te behouden..helaas. Wordt erug moeilijk omdat de gewichten kruiselings werken. Er is meer tijd en kennis nodig die ik allebei niet heb.


Haal alleen de overbodige en loszittende zaken eruit, zoals reservewiel, olieflessen, krik, inhoud dashboardkastje. Verder gewoon gaan rijden!

Is het je eerste keer op Zandvoort?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Katana wrote:Ga je schamen Luc. Verse R888 banden op vieze velgen !


Hoe rijden ze?

:o ops: Sorry,geen tijd gehad...zoals altijd :lol:

@IvoG
Nee, Zandvoort ken ik allang. Niet dat ik intensief heb zitten trainen ofzo,maar toch min 1 X p/j...
Ik ga nu wat serieuzer te werk, vroeger was gewoon dom knallen......
Locked