Edson, Prelude H22 VTEC

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Edson
Posts: 8
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:05 pm

Edson, Prelude H22 VTEC

Post by Edson »

Hallo Iedereen !

Ik ben Edson, 24 jaar en woonachtig in Hilversum

Sinds ongeveer een jaartje heb ik nu mijn eerste auto, wat een Honda Prelude is en wel een VTEC.
185 PK schoon aan de haak.

De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik erg fan ben van Type R's en dan met name de Integra.
Omdat mijn Prelude niet zomaar weggaat wil ik mijn Prelude enige R specs geven, waaronder de kleur en de motor flink N/A peperen.
Ook wil ik wat onderdelen van de Integra overzetten naar mijn Prelude en waar is die ingang makkelijker dan hier.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, maar allicht is het ook vet om de R's van anderen te zien en meer te leren over uberhaupt autos :)

Fotos komen eraan :wink:

Greetz
Edson
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Welkom Edson...
Er rijden zat prelude's die zwaar opgefokt zijn.....genoeg om te lezen en leren hier.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

welkom!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Welkom!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Welkom!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

welkom,

Zomaar uit nieuwsgierigheid.
Waarom niet een H22 in z'n waarde laten en sparen voor een ITR ? :-)

een Prelude 2.2 VTEC blijft toch altijd wel z'n waarde houden in goede orginele staat. ze staan niet op elke hoek van de straat te koop en zeker wel geliefd.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Fabian heeft wel een punt...?
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Welkom...!
Edson
Posts: 8
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:05 pm

Post by Edson »

iVTEC-fab wrote:welkom,

Zomaar uit nieuwsgierigheid.
Waarom niet een H22 in z'n waarde laten en sparen voor een ITR ? :-)

een Prelude 2.2 VTEC blijft toch altijd wel z'n waarde houden in goede orginele staat. ze staan niet op elke hoek van de straat te koop en zeker wel geliefd.


Het is ook niet dat ik hem helemaal verbouw zodat je hem niet meer herkend :P
Het wordt grotendeels OEM, maar dan in Type R kleuren en een mooie N/A getunede motor.

Daarnaast doe je een eerste auto ook niet zomaar weg en vind ik de lijnen van een 4th gen lude ook mooier dan die van een ITR.

Hadden ze nou maar een Lude Type R gebouwd ooit :roll:

Nu wordt mijn lude een unieke Prelude Project R...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

cool ik heb ook een prelude gehad, ik neem aan dat het een 5th gen is??

welkom
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Ik lees net dat ie de lijnen van een 4th gen mooier vind dan die van een ITR... wou destijds ook graag een lude als eerste auto maar kon geen mooie exemplaren vinden :(
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ludes zijn lastig aan te komen, zeker de H22's

Enjoy!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Edson wrote:Hadden ze nou maar een Lude Type R gebouwd ooit :roll:


Helemaal eens, dat heb ik ook nooit begrepen. Het model leent zich er perfect voor.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

HONDA wrote:
Edson wrote:Hadden ze nou maar een Lude Type R gebouwd ooit :roll:


Helemaal eens, dat heb ik ook nooit begrepen. Het model leent zich er perfect voor.


Eh ja, maar zo kan ik wel meer dingen niet begrijpen van Honda.. :razz:

Waarom geen R variant van ieder 'standaard' honda model die zich daarvoor leent.

Waarom 1 keer een Accord Type R uitbrengen en daarna nooit meer.. terwijl het model wel vernieuwd wordt.
Waarom 1 keer Integra uitbrengen en vervolgens weer van de tafel.
Waarom 1 keer S2000 uitbrengen om deze vervolgens 10 jaar ongewijzigd te laten.. S2000 Type R.. ?
Waarom 1 keer NSX uitbrengen om 15 jaar later ongewijzigd met de productie te stoppen.. NSX-R is er even geweest, maar nauwelijks verkocht. NSx Hybrid ? :cry: :-?

.......
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Eh... er zijn twee soorten ATR's (CH1/CL7), er zijn twee soorten Integra's (DC2/DC5) en er zijn twee soorten NSX'en (NA1/NA2). Dus je verhaal klopt niet zo...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

En de S2k is ook niet ongewijzigd gebleven.
Er zijn wel 3 CTR's. Alleen niet in Nederland.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

jaja, jullie missen m'n punt.. :razz:

Ik weet dat mijn verhaal niet helemaal klopte...
wat ik probeerde te vertellen is dat Honda niet echt één constante lijn trekt door hun modellen reeks.

BMW is het beste voorbeeld van het tegenovergestelde. precies om de 4 jaar komt er een nieuwe 7-serie, welke één jaar later wordt gevolgd door een nieuwe 5-serie die toevallig de zelfde lijnen toont als de 7, welke op zijn beurt wordt gevolgd door een nieuwe 3-serie, die ook weer herkenbare lijnen uit de 5 heeft.

als we naar de motoren kijken idem dito. de 6 cilinder motoren vind je zowel in de 7 als de 5 als de 3 identiek terug. Bij de 3 serie wordt er meer nadruk gelegd op compactere motoren, bij de 7 serie meer grotere motoren en de 5 hangt er tussen in..

Blah wat een dom lang verhaal maar weet het niet korter te zeggen :-?

Honda heeft gewoon niet zo'n constante strategie..
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zo klopt je verhaal beter... ik zou het nog aan willen vullen met: Honda heeft een waardeloze strategie voor de sportieve rijder.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Nu begrijp ik precies wat je bedoelt!

Het is zonde dat Honda 'sportieve' klandizie kwijt raakt.
Anderzijds hebben ze er vast goede redenen voor. Als er geld mee te verdienen was hadden ze vast wel meer Type-R's ook op de NLse markt uitgebracht.
Alleen dat wij hier met een paar op het forum bijv. graag een FD2 of DC5 willen, betekend nog niet dat ze er een paar 100 zullen verkopen in Nederland.

En ja, jammer vind ik het wel. Tevens had ik graag gezien dat Honda zijn imago wat omhoog krikt en beter plaatst in de media.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ja dat is het he.

De type-R's zijn zo rauw dat er maar een kleine markt voor is.

die duitsers bouwen auto's die echt snel zijn en toch altijd nog comfortabel en luxe.

@HONDA: JA ! jij vat het spot-on samen in 1 zin :lol:
Locked