Tuning cpl:

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Type R CW

Tuning cpl:

Post by Type R CW »

Hey,

Ik zit hier met een paar serieuze vragen.
Die ik graag opgelost zie, voor verder ga met aankoop enz.
Ben aan het twijfelen nu vollenbak.

Zal eerst de 2 grafieken pakken:
Image
Image

Het zit zo:
- Toda header
- injen
- catback invidia of miltec
- flashpro
= levert 227pk bij een kameraad van mij.

Op deze grafieken van cpl die gebasseerd zijn op:
- Cpl header,
- cpl CAI
- catback invidia of miltec
- flashpro
- RRC manifold intake
= leveren ook 227pk

Dit als ik de grafiek goed lees.
oke de grafiek is in bhp en onze grafieken zijn in pk.
Heeft dit een verschil.

Kan iemand me is deftig aub uitleggen wat ik het beste doe:
- de toda header staat vast.

Heb al afspraak bij cpl voor:
- flashpro
- RRC manifold

en aan het twijfelen voor hun intake te pakken.

Graag hoor ik jullie meningen.

Thx alvast
Gangaran

Post by Gangaran »

Je moet rekening houden dat alle dyno's een andere meeting/waarde aangeven. In de states heb je met een EP3 I/H/E al gauw 230 a 240whp.
Type R CW

Post by Type R CW »

Dit is de grafiek van nen kameraad.
Image
culasse

Post by culasse »

Als ik zo naar de grafieken kijk zijn er een aantal mods die weinig bijdragen aan extra performance, zoals de catback en het RRC spruitstuk.
Het uitlaatspruitstuk daarentegen laat een aanzienlijke verbetering zien qua vermogen en koppel.
Ik zou alleen een race spruitstuk aanschaffen en de rest standaard laten.
De CPL inlaat zorgt bij sommige FN2 eigenaren voor nogal wat kopzorgen. Het probleem is de verplaatsing van de accu. CPL heeft daarvoor een aparte accusteun bijgeleverd, maar die schijnt niet goed te zijn. De bevestigingspunten raken regelmatig los en de accu gaat heen en weer bij gasgeven en afremmen. Soms zijn er ook wat rammeltjes.
Aangezien ik zelf momenteel met een verplaatste accu in mijn FN2 rondrijdt, heb ik al wat contact gehad met Engelse FN2 eigenaren met zo`n CPL intake, die vragen hoe ik de accu heb gemonteerd in de motorruimte en hoe ze die op een andere manier vast kunnen zetten.
Zie mijn build thread voor meer info.

De link hierboven werkt bij mij niet.

Die kameraad van je, komt die misschien uit Nederland? Zou je me met hem in contact kunnen brengen?
Type R CW

Post by Type R CW »

culasse wrote:Als ik zo naar de grafieken kijk zijn er een aantal mods die weinig bijdragen aan extra performance, zoals de catback en het RRC spruitstuk.
Het uitlaatspruitstuk daarentegen laat een aanzienlijke verbetering zien qua vermogen en koppel.
Ik zou alleen een race spruitstuk aanschaffen en de rest standaard laten.
De CPL inlaat zorgt bij sommige FN2 eigenaren voor nogal wat kopzorgen. Het probleem is de verplaatsing van de accu. CPL heeft daarvoor een aparte accusteun bijgeleverd, maar die schijnt niet goed te zijn. De bevestigingspunten raken regelmatig los en de accu gaat heen en weer bij gasgeven en afremmen. Soms zijn er ook wat rammeltjes.
Aangezien ik zelf momenteel met een verplaatste accu in mijn FN2 rondrijdt, heb ik al wat contact gehad met Engelse FN2 eigenaren met zo`n CPL intake, die vragen hoe ik de accu heb gemonteerd in de motorruimte en hoe ze die op een andere manier vast kunnen zetten.
Zie mijn build thread voor meer info.

De link hierboven werkt bij mij niet.

Die kameraad van je, komt die misschien uit Nederland? Zou je me met hem in contact kunnen brengen?

Ok,
toda header dacht ik zowiezo te pakken en flashpro,
pak ik doe de RRC erbij voor toch dat iets of wat pk en koppel.
en dan hou ik de orginele inlaat enz.

pakt dat ik volgend jaar dan toda cams enz laat steken. Dit geeft me dan toch wel genoeg pk?

Ik zal is vragen of ik zijn e-mail mag geven.
Dan kun je er is mee spreken.
culasse

Post by culasse »

Misschien is dit wel iets voor je Chris, iemand biedt op het Civinfo forum zijn Toda race spruitstuk te koop aan:

http://www.civinfo.com/forum/sale-wante ... shpro.html
Type R CW

Post by Type R CW »

Heb het al gezien, mercikes. Ga bij risingsunperformance gewoon een nieuwe aanschaffen, ben ik zekers dat ik hem heb hé :)

alvast bedankt
Locked