Uitlijnen 96spec jdm ITR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Delta_lima

Uitlijnen 96spec jdm ITR

Post by Delta_lima »

Ik wil binnenkort mijn ITR (96jdm spec) even laten uitlijnen,
kan ik hiervoor de 98 euro spec uitlijngegevens laten gebruiken?

Alvast bedankt. :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

volgens mij is dat geen probleem..
donkeykong

Post by donkeykong »

Het verbaasd me hoe weinig mensen hier voor een betere wegligging gaan. Probeer eens een beetje rond te kijken voor een betere setup, waarschijnelijk wel een camber kitje :)

het scheelt echt heel veel als je je auto niet oem uitlijnd
vtec vince

Post by vtec vince »

Misschien dat een camber kit voor dagelijks gebruik te veel gehannes is?
En je banden hebben ook nogal wat te lijden dan.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
ee8

Post by ee8 »

vtec vince wrote:Misschien dat een camber kit voor dagelijks gebruik te veel gehannes is?
En je banden hebben ook nogal wat te lijden dan.

niet als je sporing goed staat....
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Een KW schroefset staat op mijn verlanglijstje, maar de komende tijd heb ik er geen financien voor ivm andere prioriteiten.

Ik kan een setje verlagingsveren krijgen, maar ben er nog over aan het twijfelen. Uitlijnen moet zowiezo want hij trekt lichtjes naar rechts, en het stuur staat niet 100% recht.

Verder is het onderstel van een ITR al erg goed, dus ik begijp jouwn reactie niet helemaal donkeykong.

Ik vroeg alleen of ik de 98spec uitlijnwaardes kan/mag gebruiken, aangezien de 96spec gegevens niet in de computers zullen staan, en er toch lichte verschillen zijn in de onderstellen.

@Frank bedankt :) mocht er iemand anders over denken, dan hoor ik het graag
donkeykong

Post by donkeykong »

Ik begrijp dat je mijn reactie niet begrijpt :)
Omdat je nog nooit gevoeld hebt, goed is goed beter is beter.

Ik weet niet wat de cijfers van itr dc2 is, maar ik weet wel dat mijn dc5 veel lekkerder rijdt nadat ik camber en sporing heb afgesteld en niet echt op fabriekswaarde maar ervaringen van anderen, en als TGM en UNIT8 dit soort dingen doen is het goed.

En die waardes van fabriek zijn vaak ook tolerantiewaardes, als het maar ergens binnen valt. Zoals ik al zeg verdiep je er maar eens in en lees :)

Hoe oud zijn je banden??, misschien kan je die ook beter vervangen als ze al minder zijn. kan iemand mij vertellen wat die standaard gegevens zijn van dc2?? ben wel benieuwd....dan kunnen we pas oordelen he :)

Delta_lima wrote:Een KW schroefset staat op mijn verlanglijstje, maar de komende tijd heb ik er geen financien voor ivm andere prioriteiten.

Ik kan een setje verlagingsveren krijgen, maar ben er nog over aan het twijfelen. Uitlijnen moet zowiezo want hij trekt lichtjes naar rechts, en het stuur staat niet 100% recht.

Verder is het onderstel van een ITR al erg goed, dus ik begijp jouwn reactie niet helemaal donkeykong.

Ik vroeg alleen of ik de 98spec uitlijnwaardes kan/mag gebruiken, aangezien de 96spec gegevens niet in de computers zullen staan, en er toch lichte verschillen zijn in de onderstellen.

@Frank bedankt :) mocht er iemand anders over denken, dan hoor ik het graag
ee8

Post by ee8 »

donkeykong wrote:Ik begrijp dat je mijn reactie niet begrijpt :)
Omdat je nog nooit gevoeld hebt, goed is goed beter is beter.

Ik weet niet wat de cijfers van itr dc2 is, maar ik weet wel dat mijn dc5 veel lekkerder rijdt nadat ik camber en sporing heb afgesteld en niet echt op fabriekswaarde maar ervaringen van anderen, en als TGM en UNIT8 dit soort dingen doen is het goed.

En die waardes van fabriek zijn vaak ook tolerantiewaardes, als het maar ergens binnen valt. Zoals ik al zeg verdiep je er maar eens in en lees :)

Hoe oud zijn je banden??, misschien kan je die ook beter vervangen als ze al minder zijn. kan iemand mij vertellen wat die standaard gegevens zijn van dc2?? ben wel benieuwd....dan kunnen we pas oordelen he :)

eens. eigen uitlijnwaardes en diverse uitproberen is zeker de moeite waard, knapt stuurgedrag goed van op......mits je weet wat je doet natuurlijk.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Kijk die ervaring heb ik nog niet, dus daarom vraag ik er hier naar :)
Als iemand waardes heeft of weet hoor ik dat graag.

Er liggen nieuwe banden rondom op, om je vraag te beantwoorden.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Als je een standaard onderstel hebt zou ik gewoon de standaard uitlijning doen en dan je kun je die van de europese Type-R gebruiken. Het gaat toch alleen om de sporing, want verder kun je er weinig aan afstellen.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Even gekeken, ik kan aan een setje 2de hands ITR verlagingsveren komen, het merk is AEM ze verlagen 30mm
Op de voorveren staat 300lbs en op de achterveren 240lbs

Ik zou het puur voor het oog willen doen, een schroefset zit er nu even niet in zoals ik al zei.

Zijn de waardes van de veren goed? Of te slap?
donkeykong

Post by donkeykong »

Dat zou ik niet weten, wel weet ik dat je nu zeker een camber kit voor en achter nodig hebt om alles te kunnen afstellen.

want met verlaging moet je zeker de geometrie veranderen.
Voor een setup waar bandenslijtage niet erg veel meer is en nog comfortable mee kan rijden.

voor -1 / -1,5 negative camber
achter -.5/ -1 negative camber

sporing, tja ik zou voor toe out doen, dus de willen iets naarbuiten
en achter iets naar binnen.

Culasse heeft er ook verstand van.

good luck
slydawg

Post by slydawg »

Wat voor de een werkt wil niet zeggen dat het voor de ander ook gaat werken.
Ik zou gewoon de oem uitlijning aanhouden en van daaruit verder experimenteren richting de waardes die hierboven worden aangegeven.

Komt ook bij dat een DC2 double wishbone heeft en EP3/DC5 McPherson, dus een setup die heerlijk rijdt op een EP3/DC5 kan een DC2 heel anders doen reageren.
ee8

Post by ee8 »

donkeykong wrote:Dat zou ik niet weten, wel weet ik dat je nu zeker een camber kit voor en achter nodig hebt om alles te kunnen afstellen.

want met verlaging moet je zeker de geometrie veranderen.
Voor een setup waar bandenslijtage niet erg veel meer is en nog comfortable mee kan rijden.

voor -1 / -1,5 negative camber
achter -.5/ -1 negative camber

sporing, tja ik zou voor toe out doen, dus de willen iets naarbuiten
en achter iets naar binnen.

Culasse heeft er ook verstand van.

good luck

hangt ervanaf wat ie wil...

uitspoor voor levert nerveuze rechtuitstabiliteit op....hoekt daarentegen wel weer lekker...
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Inderdaad beter eerst uitlijnen en vandaaruit verder kijken.

Iemand iets zinnigs te zeggen over de veren?
Aangezien gaskleppie al eens aangaf, dat een slecht setje veren,
de wegligging enorm negatief beinvloeden..
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Bij alleen veren........H&R of Eibach.....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Voor op straat is er eigenlijk niks beter dan stock als het om de ITR gaat. Zeker als je de bussen vervangt voor wat stevigers komt de kwaliteit van het ITR onderstel nog meer tot zn recht.
Ik zou dan eerder een stuggere set sway bars aanbevelen dan het wisselen van de dempers/veren.
donkeykong

Post by donkeykong »

Gaskleppie wrote:Voor op straat is er eigenlijk niks beter dan stock als het om de ITR gaat. Zeker als je de bussen vervangt voor wat stevigers komt de kwaliteit van het ITR onderstel nog meer tot zn recht.
Ik zou dan eerder een stuggere set sway bars aanbevelen dan het wisselen van de dempers/veren.

of allebei :)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou, nee. Ik heb in vrij veel verschillende ITR's gereden (door mn afstel werk) en zeker de hardere sets zijn vaak de reden dat de van origine vrij losse achterkant ineens zo dood als een pier is waardoor je een vracht onderstuur krijgt waar je u tegen zegt. De balans van het stock onderstel is juist perfect dus daar hoef je niks aan te doen.
Het grootste probleem bij het ITR onderstel is de mate hoever hij overhelt in bochten. Als je dus het overhellen tegen gaat dmv een set dikkere swaybars heb je een waanzinnig goed sturende ITR op straat.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Ik zou alleen achter een dikkere sway bar monteren, want een dikkere sway bar op de voorzijde betekend eigenlijks altijd meer onderstuur, of heb ik het mis?
Locked