Benzinedrukregelaar ATR vervangen
- vtec vince
Benzinedrukregelaar ATR vervangen
Mijn benzinedrukregelaar is naar de filistijnen.
Nu heb ik een nieuwe besteld...Waar moet ik op letten als ik deze ga verwisselen?
Hij zit niet direct op de fuelrail aangesloten , maar staat in verbinding via een slangetje.
B.V.D.
Nu heb ik een nieuwe besteld...Waar moet ik op letten als ik deze ga verwisselen?
Hij zit niet direct op de fuelrail aangesloten , maar staat in verbinding via een slangetje.
B.V.D.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
-
- vtec vince
Dat slangetje is een vacuüm slangetje. Wanneer de motor draait, trekt hij een vacuüm en krijgt zo zijn benzine. Als je hem gaat vervangen kan je dit slangetje los trekken als de motor nog loopt voor +- 2 sec en dan zet je de motor uit. Dan gebruikt hij de benzine nog die in het systeem zit en komt er geen nieuwe aanvoer. Je kan hem ook gewoon los trekken zonder hem op deze manier te legen maar dan stroomt het er even uit. Kan meer zijn dan je denkt btw!
Hoe ben je er achter gekomen dat hij kapot is?
Heb je een OEM BDR besteld of aftermarket? Als het een aftermarket is moet je hem afstellen op de druk waar hij op stond. Dit doe je dan weer door eerst een BDR metertje erop te zetten om de waarde te bekijken of je moet iemand vinden die weet op welke waarde hij standaard moet staan. Als hij kapot is en geeft verkeerde waardes, dan weet ik namelijk ook niet hoe je het moet controleren
.
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel. Ruimte en gereedschap genoeg :wink:.
Hoe ben je er achter gekomen dat hij kapot is?
Heb je een OEM BDR besteld of aftermarket? Als het een aftermarket is moet je hem afstellen op de druk waar hij op stond. Dit doe je dan weer door eerst een BDR metertje erop te zetten om de waarde te bekijken of je moet iemand vinden die weet op welke waarde hij standaard moet staan. Als hij kapot is en geeft verkeerde waardes, dan weet ik namelijk ook niet hoe je het moet controleren

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel. Ruimte en gereedschap genoeg :wink:.
- vtec vince
Er zit een metertje op.
Ik rook dus benzine..ben ik ff onder de kap gaan kijken...en het drupte er flink uit tussen die 2 rubbers.
Ik heb er een bij biesheuvel besteld, hij is van FSE.
Metertje kun je zo omzetten volgens mij.
Bij volgas gaf de meter 4,5 aan toen nog alles goed was...dus daar zal ik hem ook weer op afstellen.
Ik ga het morgen gewoon proberen.
Ik rook dus benzine..ben ik ff onder de kap gaan kijken...en het drupte er flink uit tussen die 2 rubbers.
Ik heb er een bij biesheuvel besteld, hij is van FSE.
Metertje kun je zo omzetten volgens mij.
Bij volgas gaf de meter 4,5 aan toen nog alles goed was...dus daar zal ik hem ook weer op afstellen.
Ik ga het morgen gewoon proberen.
- Gaskleppie
Dat slangetje is een vacuüm slangetje. Wanneer de motor draait, trekt hij een vacuüm en krijgt zo zijn benzine. Als je hem gaat vervangen kan je dit slangetje los trekken als de motor nog loopt voor +- 2 sec en dan zet je de motor uit. Dan gebruikt hij de benzine nog die in het systeem zit en komt er geen nieuwe aanvoer. Je kan hem ook gewoon los trekken zonder hem op deze manier te legen maar dan stroomt het er even uit. Kan meer zijn dan je denkt btw!
Vakkundig antwoord maar er klopt geen reet van.
Dat vacuum slangetje is alleen om de druk te verhogen onder zwaardere belastingen. Als je een metertje aansluit kan je zien wat ik bedoel. Bij stationair trekt het vacuum de druk regelaar open en loopt er meer terug naar de tank waardoor de druk afneemt. Zonder vacuum sluit hij de tank retour meer af en gaat de druk omhoog.
Dus als je het slangetje los trekt gaat de druk juist omhoog.
Maare, zitten er dan wel aansluitingen bij om een slang op de retour van de rail te zetten? De oude regelaar haal je weg zeg je. Dan hou je een gat over. Daar zou je een slang op moeten kunnen zetten die naar je nieuwe regelaar gaat. Van je nieuwe regelaar moet hij dan weer naar de tank terug.
Heb je dat spul erbij?
- Gaskleppie
- vtec vince
Het is gelukt, hij loopt weer.
metertje te hard aangedraaid , dus die was afgebroken.
na een hoop gevloek weer tot rust gekomen , en toen maar weer aan de slag.
Alleen moet hij nog ff goed afgesteld worden , bij 4000 rpm voel ik dat hij inhoud.
Ga ik morgen ff doen, het was al donker , en ik sleutel liever bij daglicht!
metertje te hard aangedraaid , dus die was afgebroken.
na een hoop gevloek weer tot rust gekomen , en toen maar weer aan de slag.
Alleen moet hij nog ff goed afgesteld worden , bij 4000 rpm voel ik dat hij inhoud.
Ga ik morgen ff doen, het was al donker , en ik sleutel liever bij daglicht!
- vtec vince
Hmmm..afstellen zonder metertje gaat niet lukken.
Blijft een kritisch punt die 4000 rpm.
Heb nu maar een afspraak gemaakt bij de Honda dealer.
Die gaat de bdr goed afstellen en de kleppen ook maar gelijk afstellen nu hij daar toch komt te staan.
Woensdag kan ik hem weg brengen.
Blijft een kritisch punt die 4000 rpm.
Heb nu maar een afspraak gemaakt bij de Honda dealer.
Die gaat de bdr goed afstellen en de kleppen ook maar gelijk afstellen nu hij daar toch komt te staan.
Woensdag kan ik hem weg brengen.
- vtec vince
- vtec vince
De ATR net weer opgehaald bij de honda dealer.
Ze hebben de kleppen gesteld zoals ik gevraagd heb...er was er 1 bij die 5/100 ste verkeerd stond , de rest stond allemaal goed.
Benzinedrukregelaar hebben ze niet kunnen afstellen, hadden ze geen gereedschap voor.
Verder hebben ze ongevraagd olie bijgevuld..was er niet echt blij mee.
Nu een afspraak bij biesheuvel autosport gemaakt voor de BDR.
Woensdag is het judgement day :-)
Ze hebben de kleppen gesteld zoals ik gevraagd heb...er was er 1 bij die 5/100 ste verkeerd stond , de rest stond allemaal goed.
Benzinedrukregelaar hebben ze niet kunnen afstellen, hadden ze geen gereedschap voor.
Verder hebben ze ongevraagd olie bijgevuld..was er niet echt blij mee.
Nu een afspraak bij biesheuvel autosport gemaakt voor de BDR.
Woensdag is het judgement day :-)
- vtec vince
Vandaag bij Biesheuvel autosport geweest , metertje gekocht en aangesloten.
Hij liep dus op 2 bar benz druk...veeeel te weinig :-?
Opgeschroefd naar 3,5 bar , en nu gaat ie weer als de brandweer.
Eindelijk weer eens lekker in de v-tec knallen yessssss :twisted:
Hij liep dus op 2 bar benz druk...veeeel te weinig :-?
Opgeschroefd naar 3,5 bar , en nu gaat ie weer als de brandweer.
Eindelijk weer eens lekker in de v-tec knallen yessssss :twisted:
- vtec vince
Nee , ik ben er 1 x eerder geweest voor wat onderdelen op te halen.
Ik doe veel zelf aan mn ATR.
We hebben een doe het zelf garage hier in Oss , is wel handig.
Maar nu ze dit gedaan hebben ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee.
Nu heb ik dus 2 verschillende soorten olie in mijn moter zitten dankzij de expertise van de Honda monteur!
Zijn oordeel was dus...als je in de vtec gaat met te weinig olie , is dat slecht voor het blok.
Mijn antwoord : als die moter niet goed loopt , ga je toch niet in de vtec rijden!
Ik doe veel zelf aan mn ATR.
We hebben een doe het zelf garage hier in Oss , is wel handig.
Maar nu ze dit gedaan hebben ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee.
Nu heb ik dus 2 verschillende soorten olie in mijn moter zitten dankzij de expertise van de Honda monteur!
Zijn oordeel was dus...als je in de vtec gaat met te weinig olie , is dat slecht voor het blok.
Mijn antwoord : als die moter niet goed loopt , ga je toch niet in de vtec rijden!
- vtec vince