Iemand op dit forum verstand van sportkuipen?
Iemand op dit forum verstand van sportkuipen?
Ik wil de originele sportstoelen in mijn FN2 vervangen door een stel lichtere sportkuipen. De standaard exemplaren wegen maar liefst 27 kg per stuk. Bovendien is de combinatie stof en alcantara op deze stoelen nogal kwetsbaar en wordt snel smerig als er niet regelmatig onderhoud gepleegd wordt.
Tijd voor iets anders dus. Alleen is het al weer jaren geleden dat ik voor het laatst in een sportkuip zat. Ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. In de tussentijd zal er wel het één en ander veranderd zijn qua aanbod. Weet iemand 2 voordelige maar toch lichte sportkuipen met vaste rugleuningen, bij voorkeur met rails zodat ie direct gemonteerd kan worden?
Tijd voor iets anders dus. Alleen is het al weer jaren geleden dat ik voor het laatst in een sportkuip zat. Ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. In de tussentijd zal er wel het één en ander veranderd zijn qua aanbod. Weet iemand 2 voordelige maar toch lichte sportkuipen met vaste rugleuningen, bij voorkeur met rails zodat ie direct gemonteerd kan worden?
Sparco is goed en niet zo duur. Dan heb je nog Recaro, zeer goede kwaliteit, maar daar betaal je ook voor! Zelfde geldt voor Bride en Cobra.
Ik heb zelf Recaro Pole Positions gehad en nu heb ik Sparco Evo's. De Evo's bevallen mij beter! Bedenk wel dat je bij de meeste kuipstoelen ook andere gordels moet hebben en ze passen eigenlijk nooit op je standaard rails.
Sparco Evo's zijn ongeveer EUR 400.- per stuk en wegen 7.4kg en zijn er in M, L en XL. Ik heb M en dat is erg smal! Ik ben 1.75 @ 75kg. Voor een rails ben je zo 100 tot 200.- per stoel kwijt.
Ik heb zelf Recaro Pole Positions gehad en nu heb ik Sparco Evo's. De Evo's bevallen mij beter! Bedenk wel dat je bij de meeste kuipstoelen ook andere gordels moet hebben en ze passen eigenlijk nooit op je standaard rails.
Sparco Evo's zijn ongeveer EUR 400.- per stuk en wegen 7.4kg en zijn er in M, L en XL. Ik heb M en dat is erg smal! Ik ben 1.75 @ 75kg. Voor een rails ben je zo 100 tot 200.- per stoel kwijt.
http://biesheuvel.nl/store/group/16/sto ... ccessoires
Sabelt en L.Tec hebben wel mooie stoelen voor weinig.
Sabelt en L.Tec hebben wel mooie stoelen voor weinig.
culasse wrote:Neuh, ik ben van plan ze alleen in de zomer te gebruiken. Ik heb er trouwens hoogstens 150 Euro per stuk voor over, inclusief stoelframes.
Als ik eerlijk ben zou ik het dan niet doen.. Stoelen en frames zijn er voor je veiligheid! Vergeet niet dat je voor een paar gordels ook alweer een paar honderd euro verder bent. Dan zou ik gewoon de Recaro's houden die je nu hebt, die zijn sowieso mooier en beter dan elke stoel die je voor 100.- kunt kopen.
Maar dat is mijn bescheiden mening

http://www.honda-s2000.be/forum/showthread.php?t=1672
Kost wat maar dan heb je ook wat.
En je FN2 stoelen zijn ook goed geld waard als je die doorverkoopt. Of wil je die ook houden?
Kost wat maar dan heb je ook wat.
En je FN2 stoelen zijn ook goed geld waard als je die doorverkoopt. Of wil je die ook houden?
Het gaat me vooral om het gewicht van de OEM stoelen. Als ik een paar goedkope kuipen kan krijgen met een gewicht van circa 7-8 kg, heb ik bijna 40 kg aan gewicht bespaard. Ik wil komend seizoen mijn wagen wat sneller maken voor de dragraces in Drachten. Ik heb al ongeveer 95 kg aan gewicht uit mijn wagen gehaald. Ik heb ook een Noswizards lachgaskit gekocht. Die laatste 35-40 kg die ik kwijt zou kunnen raken als ik een stel lichte kuipen erin zou kunnen zetten spreekt me erg aan.
Ik ben al een beetje aan het googlen geweest en niet ver van mijn woonplaats is een handelaar die kuipen met stoelframe van ongeveer 9 kg in de aanbieding heeft. Ik weet alleen niet of ze in mijn auto passen.
Bovendien heb ik al ontdekt dat er allerlei electrische leidingen op de stoel zijn aangesloten. Hopeliljk geeft dat geen problemen als ik ze afkoppel.
Ik ben al een beetje aan het googlen geweest en niet ver van mijn woonplaats is een handelaar die kuipen met stoelframe van ongeveer 9 kg in de aanbieding heeft. Ik weet alleen niet of ze in mijn auto passen.
Bovendien heb ik al ontdekt dat er allerlei electrische leidingen op de stoel zijn aangesloten. Hopeliljk geeft dat geen problemen als ik ze afkoppel.
Culasse, je gaat toch sprinten zonder mensen in je auto. Mag ik hopen.
Als je twee kuipstoelen van 10 kg hebt, is dat 20 kg totaal (ten opzichte van 54 kg standaard)
Wanneer je nu één stoel eruit gooit (bijrijders stoel) bespaar je 27 kg, ofwel bijna even veel als aftermarket goedkope (gevaarlijke?!) kuipstoeltjes.
Je zou eens op CCH (Civic Club Holland) kunnen kijken. Daar komen af en toen kuipjes voorbij. Ze zijn echt lelijk wanneer je rond de € 150,- zit maar je hebt ze wel....
Als je twee kuipstoelen van 10 kg hebt, is dat 20 kg totaal (ten opzichte van 54 kg standaard)
Wanneer je nu één stoel eruit gooit (bijrijders stoel) bespaar je 27 kg, ofwel bijna even veel als aftermarket goedkope (gevaarlijke?!) kuipstoeltjes.
Je zou eens op CCH (Civic Club Holland) kunnen kijken. Daar komen af en toen kuipjes voorbij. Ze zijn echt lelijk wanneer je rond de € 150,- zit maar je hebt ze wel....
kennis van me verkoopt deze sparco's;
http://hcb.multiforum.nl/viewtopic.php? ... mforum=hcb
leuke prijs, goed spul
http://hcb.multiforum.nl/viewtopic.php? ... mforum=hcb
leuke prijs, goed spul
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Zoek even naar "replica" Bridge's die zijn cheap, goed en identiek aan het echte merk, wat zo stom is geweest om hun naam niet te patenteren...
FIA goedkeur heb jij geen fuk aan, want als jij een gordel gebruikt die niet FIA gekeurd is, of een oogbout die niet FIA gekeurd is, of niet via de FIA richtlijnen/regels gemonteerd is, vervalt alles.
FIA goedkeur heb jij geen fuk aan, want als jij een gordel gebruikt die niet FIA gekeurd is, of een oogbout die niet FIA gekeurd is, of niet via de FIA richtlijnen/regels gemonteerd is, vervalt alles.
Bedoel je misschien Bride sportstoelen? Die ken ik wel ja. Ik zal me eens oriënteren.
Ik wil als het even kan de originale veiligheidsgordels blijven gebruiken, ik denk niet dat ik ze kan afkoppelen, dat kan wel bij de achterbank, die is er inmiddels allang uit samen met de veiligheidsgordels aan de achterkant, maar voorin zitten ook gordelspanners die met de canbus electronica geïntegreerd zijn. Ik durf het niet aan om dat alles eruit te slopen.
Ik wil als het even kan de originale veiligheidsgordels blijven gebruiken, ik denk niet dat ik ze kan afkoppelen, dat kan wel bij de achterbank, die is er inmiddels allang uit samen met de veiligheidsgordels aan de achterkant, maar voorin zitten ook gordelspanners die met de canbus electronica geïntegreerd zijn. Ik durf het niet aan om dat alles eruit te slopen.