Schijven laten afdraaien

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Schijven laten afdraaien

Post by mr. X »

Kan hierbij iets heel erg fout gaan? Zijn er mensen met ervaringen?

Ik wil graag de schijven van de 5 lug conversie die ik heb liggen laten afdraaien omdat het op een schijf nodig is en ik er DS2500 blokken op wil leggen zodat ze gelijk mooi op elkaar in kunnen slijten.

De conersie ligt los en ik wilde de schijven eraf halen maar ik weet dat sommige bedrijven de mogelijkheid hebben ze af te draaien als de schijven gewoon op de auto zitten.
Wat is beter of is er geen verschil?
Kan er iets heel erg verkeerd gaan tijdens het afdraaien of kan elke 'debiel' het?
Zijn er mensen met ervaring?
Heeft er iemand een goed adres om dit te doen?
Wat zijn de richtprijzen ongeveer?

Mijn dank is groot voor alle input!
En hoe krijg ik ooit die schroefjes vast waarmee de schijven vast zitten?
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Geen ervaring, maar het is inderdaad voor je remblokken goed, als ze tegelijk op elkaar kunnen inslijten, ipv op een oude schijf.

Laatste zin snap ik even niet? Schroefjes, gewoon vastdraaien.. ;)
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

waarom niet voor nieuwe oem schijven???
ik weet wel iemand in UK, kan prijsje voor je checken
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Heb het zelf nooit laten doen maar ik heb ooit in een Honda garage zelf gezien dat ze aan het doen waren met een Civic.

Volgens mij kan het niet slecht zijn mits ze niet dunner gaan dan de minimum dikte die je schijf mag hebben.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

X, schroefjes moet je gewoon uitboren.
Je kan het ook met een schroevendraaier
erop slaan en proberen te draaien.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

h ah a a a, ik heb zelfs mijn Mugenschijven laten afdraaien. Niet de remvlak dan..... Try before you crash
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gangaran wrote:X, schroefjes moet je gewoon uitboren.
Je kan het ook met een schroevendraaier
erop slaan en proberen te draaien.


Hij vraagt hoe die ze vast zet, of bedoel je toch loskrijgen X?

Los maken met een slag schroevedraaier, 99% kans dat het lukt.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Maarten, is je schroefdraad beschadigd dan?
Waarom zou je je schijven niet meer vast kunnen zetten?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Sorry guys, internet ligt er thuis uit waardoor ik alles (ook school gerelateerde zaken) op mijn iPhone mag opzoeken. Dat is minder makkelijk en gaat stukken minder snel.

Er zit genoeg 'vlees' op de schijven om ze te kunnen afdraaien.
Ik weet niet wat nieuwe schijven kosten maar waarschijnlijk nog altijd meer dan het laten afdraaien? Je mag het altijd eens uitzoeken DK!

Reactie van LCR snap ik niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet.


Ik bedoelde inderdaad losdraaien, excuses!
Meestal zitten die krengen muurvast en heb je weinig grip. Zo' slagschroevendraaier heb ik al vaker over gehoord maar nog nooit gezien. Zal eens kijken en morgen bel ik de dealer wel of ze kunnen afdraaien, mits iemand een adres heeft?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

welke schijven heb moet je hebben precies, geef ff alle maten door...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Anders de schroeven eerst met wd40 of andere kruipolie inspuiten....ff laten inwerken , en dan eens proberen los te krijgen?!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

zijn gewone integra dc2 schijven toch 5 gaats??

schijven voor mijn dc5 voor kosten ongeveer 50 pond per stuk inc btw!!
achter 45 pond per stuk!! dat is oem honda :)

dus ik kan me niet voorstellen dat die van jou duurder zijn dan dat!!

afdraaien kost minimaal 25 euro per stuk ofzo dacht ik, maar je heb je ook minder oppervlak :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Inderdaad en als ze zo 'duur' zijn doe mij er ook maar 4 :wink:.

DC2 is 5 gaats, 114.3.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

je moet rekenen dat er nog verzendkosten bij komen, aangezien ze redelijk zwaar zijn reken op 50 euro voor he hele pakket, je kan ook ff de verscheping zelf regelen, als je een vervoerder hebt...
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Ik ben binnenkort ook toe aan nieuwe schijven..

Kan je ff kijken wat ep3 schijven kosten, ofwel OEM of powerslot ofzo..

Danke :)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gijs wrote:Ik ben binnenkort ook toe aan nieuwe schijven..

Kan je ff kijken wat ep3 schijven kosten, ofwel OEM of powerslot ofzo..

Danke :)


Ik heb powerslots te koop staan :lol:
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

mr. X wrote:De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.



DC2 is 282mm voorkant met, 23mm dik, 47.1mm hoog, 70.2 centreerdiameter. Achterkant is 262mm, meer weet ik niet :)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

mr. X wrote:De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.


Ik ook niet,maar ik weet wel dat het een HOOP geld is.Gewoon nieuw bestellen in the States nu de dollar lekker low is....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik begrijp iets niet helemaal.
Waarom wel honderden euro's uitgeven aan carbon motorkappen, sets velgen etc.
Maar paar honderd euro voor nieuwe (goede) set remschijven wordt overwogen om af te draaien enz... en moeilijk over gedaan...
Lijkt me toch essentieel...!
Locked