"Euro" Honda Civic (FN2) Type-R naar Japan

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

"Euro" Honda Civic (FN2) Type-R naar Japan

Post by Roy »

De FN2 gaat in 2010 Naar de Japanse Automarkt.

Misschien dat wij nu de FD2 krijge?

Bron
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Zou ik niet op rekenen...
Tis geen ruilen...!
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

Was het maar zo'n feest! :(
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Jo& wrote:Zou ik niet op rekenen...
Tis geen ruilen...!


Idd, de Euro R wordt in Swindon gemaakt (Engeland).
en dus rechts gestuurde Euro Rén kun je zo 1op1 importeren naar Japan.

Andersom werkt dit helaas niet omdat de FD2 dan 'opnieuw' ge-engineerd moet worden om er een links gestuurde voertuig van te maken. extra kosten, minder interessant.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Is het niet zo dat de motor en het uitlaatsysteem aangepast moet worden aan de 100 octaan brandstof die ze daar gebruiken? Ik heb me laten vertellen dat de lambdasensors niet zo goed bestand zijn tegen hoog octaan brandstof. Misschien moeten ze de compressie van de motor ook verhogen om voldoende gemiddelde effectieve werkdruk in de verbrandingskamer van de motor te krijgen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Moeten diegene die dan een Type R uit japan halen ook dat gebeuren aanpassen i.v.m. dat hoge octaangehalte daar en de benzine hier?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

dc2

Post by VTEClover »

dat denk ik niet !!
is het niet zoals bij de japanse ITR en een knocksensor op zit om het pingelen tegen te gaan.
en daarmee automatisch de ontsteking regelt afh v h benzineoctaan????
hihi ben nog slimmer als ik dacht lol

grtz
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dan zouden onze auto's ook niet fatsoenlijk kunnen rijden op RON100 in Duitsland.

Het tegendeel is juist waar.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dus binnenkort zien we een paar JDM FN2's in ned rondrijden??
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

slydawg wrote:Dus binnenkort zien we een paar JDM FN2's in ned rondrijden??

tuurlijk niet.. :P

waarom rechtsgestuurde FN2's importeren als er al linksgestuurde in NL verkocht worden.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Oh ja, niet aan gedacht.
Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »

iVTEC-fab wrote:
slydawg wrote:Dus binnenkort zien we een paar JDM FN2's in ned rondrijden??

tuurlijk niet.. :P

waarom rechtsgestuurde FN2's importeren als er al linksgestuurde in NL verkocht worden.


tuurlijk wel..

Je hebt altijd mensen die net even anders willen zijn.. :wink:

Of het de moeite is,..is een tweede.. :roll:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Misschien datie meer PK's heeft en/of nét een andere styling ofzo...
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

lijkt me geen handige zet van de Japanners als ze dat doen.

Dan creëer je 3 verschillende Civic R'tjes. nogmaals kom ik dan terug op de kosten die daarop gemoeid zijn.

het is gewoon een marketing stunt. 'het gras is bij een ander altijd groener'.
Wij europeanen willen niks liever dan de Japanse Civic hier rijden en de japanners vinden het EU model aantrekkelijk(er).

extra kosten hebben ze er niet aan, enkel de import. Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.

ze zouden gek zijn als ze er nog eens engineering en productie kosten tegenaan zouden gooien.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

iVTEC-fab wrote: Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.

ze zouden gek zijn als ze er nog eens engineering en productie kosten tegenaan zouden gooien.


Die Marktverbreding wat je hierboven uitlegt is andersom voor Europa toch ook interessant.

Iemand die een Type R wil maar een Sedan nodig heb.

De Accord wordt al niet meer gemaakt in R.

In de rest van europa rijden er genoeg links gestuurde Fd1 (en dan heb ik het niet eeens over de Hybrides) rond, dus een Fd2 zou niet veel hoeven te kosten in productie.

In Spanje heb ik meerdere FD1 1.8 i-Vtec gezien.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
muggo
Posts: 113
Joined: Thu Aug 13, 2009 6:36 pm

Post by muggo »

g-unit wrote:
"iVTEC-fab":2souqgi0 wrote: Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.

ze zouden gek zijn als ze er nog eens engineering en productie kosten tegenaan zouden gooien.


Die Marktverbreding wat je hierboven uitlegt is andersom voor Europa toch ook interessant.

Iemand die een Type R wil maar een Sedan nodig heb.

De Accord wordt al niet meer gemaakt in R.

In de rest van europa rijden er genoeg links gestuurde Fd1 (en dan heb ik het niet eeens over de Hybrides) rond, dus een Fd2 zou niet veel hoeven te kosten in productie.

In Spanje heb ik meerdere FD1 1.8 i-Vtec gezien.[/quote:2souqgi0]

maar we hebben wel de accord s type is dit dan geen vervanger voor de accord r
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

nee
muggo
Posts: 113
Joined: Thu Aug 13, 2009 6:36 pm

Post by muggo »

Dimer wrote:nee


en waarom niet hij heeft toch nog 190 pk
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

PK's zeggen niet zoveel imo.

Om een groot coureur te quoten:

Keiichi Tsuchiya wrote:A racing car with plates that challenges the driver.
Extremely fast.
That's the Type R.


Daar valt de Accord Type-S niet onder. Dat is een luxe auto met 190pk. De Honda Legend is toch ook geen Type-R achtige auto, deze heeft nog meer vermogen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dimer wrote:PK's zeggen niet zoveel imo.

Om een groot coureur te quoten:

Keiichi Tsuchiya wrote:A racing car with plates that challenges the driver.
Extremely fast.
That's the Type R.


Daar valt de Accord Type-S niet onder. Dat is een luxe auto met 190pk. De Honda Legend is toch ook geen Type-R achtige auto, deze heeft nog meer vermogen.

En ligt beter op de weg dan een Accord Type-S. Rijdt fantastisch!
Maar heeft niet het R gevoel imo.
Locked