"Euro" Honda Civic (FN2) Type-R naar Japan
"Euro" Honda Civic (FN2) Type-R naar Japan
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo& wrote:Zou ik niet op rekenen...
Tis geen ruilen...!
Idd, de Euro R wordt in Swindon gemaakt (Engeland).
en dus rechts gestuurde Euro Rén kun je zo 1op1 importeren naar Japan.
Andersom werkt dit helaas niet omdat de FD2 dan 'opnieuw' ge-engineerd moet worden om er een links gestuurde voertuig van te maken. extra kosten, minder interessant.
Is het niet zo dat de motor en het uitlaatsysteem aangepast moet worden aan de 100 octaan brandstof die ze daar gebruiken? Ik heb me laten vertellen dat de lambdasensors niet zo goed bestand zijn tegen hoog octaan brandstof. Misschien moeten ze de compressie van de motor ook verhogen om voldoende gemiddelde effectieve werkdruk in de verbrandingskamer van de motor te krijgen.
- vtec vince
-
iVTEC-fab wrote:slydawg wrote:Dus binnenkort zien we een paar JDM FN2's in ned rondrijden??
tuurlijk niet.. :P
waarom rechtsgestuurde FN2's importeren als er al linksgestuurde in NL verkocht worden.
tuurlijk wel..
Je hebt altijd mensen die net even anders willen zijn.. :wink:
Of het de moeite is,..is een tweede.. :roll:
lijkt me geen handige zet van de Japanners als ze dat doen.
Dan creëer je 3 verschillende Civic R'tjes. nogmaals kom ik dan terug op de kosten die daarop gemoeid zijn.
het is gewoon een marketing stunt. 'het gras is bij een ander altijd groener'.
Wij europeanen willen niks liever dan de Japanse Civic hier rijden en de japanners vinden het EU model aantrekkelijk(er).
extra kosten hebben ze er niet aan, enkel de import. Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.
ze zouden gek zijn als ze er nog eens engineering en productie kosten tegenaan zouden gooien.
Dan creëer je 3 verschillende Civic R'tjes. nogmaals kom ik dan terug op de kosten die daarop gemoeid zijn.
het is gewoon een marketing stunt. 'het gras is bij een ander altijd groener'.
Wij europeanen willen niks liever dan de Japanse Civic hier rijden en de japanners vinden het EU model aantrekkelijk(er).
extra kosten hebben ze er niet aan, enkel de import. Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.
ze zouden gek zijn als ze er nog eens engineering en productie kosten tegenaan zouden gooien.
iVTEC-fab wrote: Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.
Die Marktverbreding wat je hierboven uitlegt is andersom voor Europa toch ook interessant.
Iemand die een Type R wil maar een Sedan nodig heb.
De Accord wordt al niet meer gemaakt in R.
In de rest van europa rijden er genoeg links gestuurde Fd1 (en dan heb ik het niet eeens over de Hybrides) rond, dus een Fd2 zou niet veel hoeven te kosten in productie.
In Spanje heb ik meerdere FD1 1.8 i-Vtec gezien.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
g-unit wrote:"iVTEC-fab":2souqgi0 wrote: Zo komt er voor de Japanse klant die geen Sedan wil, toch een hatchback. Marktverbreding tegen geringe kosten.
Die Marktverbreding wat je hierboven uitlegt is andersom voor Europa toch ook interessant.
Iemand die een Type R wil maar een Sedan nodig heb.
De Accord wordt al niet meer gemaakt in R.
In de rest van europa rijden er genoeg links gestuurde Fd1 (en dan heb ik het niet eeens over de Hybrides) rond, dus een Fd2 zou niet veel hoeven te kosten in productie.
In Spanje heb ik meerdere FD1 1.8 i-Vtec gezien.[/quote:2souqgi0]
maar we hebben wel de accord s type is dit dan geen vervanger voor de accord r
PK's zeggen niet zoveel imo.
Om een groot coureur te quoten:
Daar valt de Accord Type-S niet onder. Dat is een luxe auto met 190pk. De Honda Legend is toch ook geen Type-R achtige auto, deze heeft nog meer vermogen.
Om een groot coureur te quoten:
Keiichi Tsuchiya wrote:A racing car with plates that challenges the driver.
Extremely fast.
That's the Type R.
Daar valt de Accord Type-S niet onder. Dat is een luxe auto met 190pk. De Honda Legend is toch ook geen Type-R achtige auto, deze heeft nog meer vermogen.
Dimer wrote:PK's zeggen niet zoveel imo.
Om een groot coureur te quoten:Keiichi Tsuchiya wrote:A racing car with plates that challenges the driver.
Extremely fast.
That's the Type R.
En ligt beter op de weg dan een Accord Type-S. Rijdt fantastisch!
Maar heeft niet het R gevoel imo.