Politie agent zwaar gewond na aanrijding

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Politie agent zwaar gewond na aanrijding

Post by mr. X »

Graag wil ik eens het commentaar hier horen van de mensen over de positie van de agent en of jullie vinden dat het zijn schuld was of toch die van de bestuurder in de gele auto.
Ik post dit helemaal niet als leedvermaak, puur een herinnering dat je, zelfs op de snelweg, als bestuurder van een auto je ogen niet van de weg mag, en kan, houden.

Bron: Telegraaf
slydawg

Post by slydawg »

Ik vind dat het de schuld was van de bestuurder in de gele auto.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

de motoragent staat heel dom opgesteld. een motor kan niet achteruit en de agent bleef op de motor zitten. hij kon dus nooit weg/vluchten.

De vrachtwagen gaat ook laat opzij en blokkeerd het zicht voor de gele auto een lange tijd. De gele auto zat daarentegen wel echt te slapen, die reageerd laat.

dit is een typisch voorbeeld van een ongeluk door een opsomming van meerdere foutjes. MAar als je strikt kijkt is uiteraard de gele auto schuldig, want volgens mij mag je geen agenten aanrijden... :silly:
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

:shock:

Bestuurder gele is gewoon fout. Maar ook ik vind dat meneer de motoragent verkeerd staat/gevaarlijk staat opgesteld.
IvoG

Post by IvoG »

De agent deed zijn werk. Hij is niet gesteund door de matrixborden, had misschien beter aan de zijkant kunnen blijven, maar had het volste recht om daar te staan.

De automobilist let niet op / ziet hem niet, remt / wijkt pas laat, maar ook de auto's achter hem hebben niets door gezien hun snelheid en stuurbewegingen (of gebrek daaraan). Dan heeft de agent nog het ongeluk dat de uitwijk manoeuvre van hem in dezelfde richting is als van de auto en dan komen ze elkaar toch tegen.

Dit is in mijn ogen een geval van samenloop van omstandigheden, en is schuld moeilijk alleen op een van beide partijen te schuiven. Wat de KLPD snel moet doen is hun procedures en training rondom dit soort incidenten doorlichten en aanpassen om zoiets in de toekomst te proberen te voorkomen. Dat de agent bijvoorbeeld op de vluchtstrook blijft staan bijvoorbeeld, of deze juist zeer langzaam afrijdt (tegen verkeer in dus). Ze wisten overigens van te voren dat ze die route terug gingen met de ambulance, dus hadden die matrrixborden al veel eerder en verder terug al aangekund.

Het is toch verbazingwekkend hoeveel mensen bij een wegversperring tot het laatst doorrijden, en soms er zelfs op knallen, zelfs met matrixborden en levensgrote verlicht pijlen. Daar kan met je lichaam op een motor de weg opgaan niet tegenop, dus moet men dat proberen te vermijden.

Ik hoop dat het zowel de agent als de bestuurder verder goed gaat, de een met zijn fysiek herstel, de ander met zijn shock.
BugsM

Post by BugsM »

Tuurlijk is de bestuurder van de auto schuldig. Even navigatie instellen, door de LKW geen vrij zicht en het is gebeurt...

Maar kan me niet indenken dat het die motorrijder zo geleerd is, om zo op te stellen. Hoezo kwetsbaar? Risico van het vak? Filmpje zal strax ook wel vaak op de politieschool getoond worden.... hoe het dus niet moet...
BugsM

Post by BugsM »

Zie nu net pas, dat aan de andere zijde een ongeval was gebeurd, waar de ambu en motorrijders net vandaan kwamen... Zie foto telegraaf
1x raden waar de seat bestuurder naar zat te kijken... 1+1=
Jo&

Post by Jo& »

Sommige motoren kunnen wel achteruit.

Opstelling van de agent was niet slim. Hij had niet HELEMAAL op de rijbaan moeten gaan staan naar mijn mening. (of motor neer zetten en zelf aan de kant gaan ofzo)
Ik kan wel begrijpen dat die agent denkt ze MOETEN me wel zien ik sta in een fel geel pak midden op de rijbaan en toch had hij er (blijkt dus) van uit moeten gaan dat hij niet gezien wordt.
Naar mijn mening had hij een stuk over de vluchtstrook tegen het verkeer in moeten rijden en ze naar de andere rijbaan 'duwen'.

Die vrachtwagen kreeg geen stop signaal, maar een ga opzij signaal en zal het misschien ook pas op het laatste moment gezien hebben.

En de persoon in de gele auto had op moeten letten, dat zowiezo... Maakt het niet goed, maar wie verwacht er een stilstaande motoragent op je rijbaan...

Als ze wisten dat ze die kant op moesten, waarom niet eerder het verkeer daar opzij gebracht ipv snel op het laatste moment... Dit door een stuk terug te rijden en voor het verkeer uit met 2 motor / auto's het verkeer gewoon tot stilstand brengen tijdelijk.

Schuld... Tsja heel moeilijk...
Ik weet niet hoe het strafrechtelijk in elkaar zit... Maar de gele auto rijdt tegen de stilstaande motoragent aan en negeert een teken. Kwa wetgeving zit je dan fout als gele auto.

Moreel gezien is het ook moeilijk, want had de agent had deze actie wel zodanig uit kunnen voeren zonder dit gevaar te lopen... m.a.w. had hij het zelf kunnen voorkomen door anders te handelen met hetzelfde doel en resultaat.
slydawg

Post by slydawg »

Achteraf is het altijd makkelijk praten hoe het wel en niet moet maar denk dat de meesten het niet anders hadden gedaan.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

De agent deed zijn werk wel erg goed, iets te goed en te enthosiast, waardoor hij even zijn eigen veilgheid vergat.

je ziet hem de oprit afzeilen als eerste van zijn collega's en duikt al erg snel de rijbaan op... pas na het ongeluk komen zijn collega's het bochje om..
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:De agent deed zijn werk wel erg goed, iets te goed en te enthosiast, waardoor hij even zijn eigen veilgheid vergat.

je ziet hem de oprit afzeilen als eerste van zijn collega's en duikt al erg snel de rijbaan op... pas na het ongeluk komen zijn collega's het bochje om..

Hij kwam waarschijnlijk bewust als eerste om het verkeer aan de kant te jagen.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Jo& wrote:
"iVTEC-fab":1e9ujcmo wrote:De agent deed zijn werk wel erg goed, iets te goed en te enthosiast, waardoor hij even zijn eigen veilgheid vergat.

Hij kwam waarschijnlijk bewust als eerste om het verkeer aan de kant te jagen.[/quote:1e9ujcmo]

dat weet ik nog zo net niet. 2 collega motorrijders volgde hem. het lijkt mij dat deze mannen in zo'n situatie dezelfde taak hebben. de motormuizen moeten ruimte maken voor de ambulance.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:
"Jo&":8p52db42 wrote:
"iVTEC-fab":8p52db42 wrote:De agent deed zijn werk wel erg goed, iets te goed en te enthosiast, waardoor hij even zijn eigen veilgheid vergat.

Hij kwam waarschijnlijk bewust als eerste om het verkeer aan de kant te jagen.[/quote:8p52db42]

dat weet ik nog zo net niet. 2 collega motorrijders volgde hem. het lijkt mij dat deze mannen in zo'n situatie dezelfde taak hebben. de motormuizen moeten ruimte maken voor de ambulance.[/quote:8p52db42]
Ja dezelfde taak... dus... die ene was voor aan de kant jagen zodat ze in konden voegen en de andere 2 om het verkeer op dezelfde rijbaan verder op aan de kant te krijgen.
Lijkt me tenminste zo...
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik heb het vermoeden dat die agent tegenlijkertijd is weg gereden met die andere 2 agenten en de ambulance.
En dat hij net ff iets harder gereden heeft dan z'n collega's.
waarom rijd hij niet eerder weg , zodat hij in alle rust het verkeer kan begleiden?
Hij gaat ook nog eens erg gevaarlijk op de weg staan.
En wat ik verder zo frapant vind...die zwaargewonde heeft waarschijnlijk lang moeten wachten op de ambulance, ze hadden haast om naar het ziekenhuis te komen....nu ligt oom agent op de grond en stopt de ambulance zelfs!
Persoonlijk vind ik dat ze gewoon hun weg hadden moeten vervolgen en een andere ambulance oproepen voor de agent.
Neemt niet weg dat de bestuurder van de gele seat idd niet goed anticiperend aan het rijden is.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
crx303

Post by crx303 »

Tja dat was dus bij mij in de buurt, stond in de file door het ongeval op de andere rijbaan, of eigenlijk reed langs de file :p

Dag ervoor was het ook al raak met een vrachtwagen die van de weg af raakte en zich in een portaal van eem matrixbord boorde...
itr-1895

Post by itr-1895 »

die agent die heeft wel lef om zo midden op een rijbaan te gaan staan.

en die vent in die gele auto is gewoon een dagdromende lul die je zo vaak tegen komt alleen gaat het bij die mensen de meestal net goed

nog een filmpje gevonden
itr-1895

Post by itr-1895 »

IvoG wrote:Ze wisten overigens van te voren dat ze die route terug gingen met de ambulance, dus hadden die matrrixborden al veel eerder en verder terug al aangekund.

crx303 wrote:Dag ervoor was het ook al raak met een vrachtwagen die van de weg af raakte en zich in een portaal van eem matrixbord boorde...

:roll: dat is ook onmogelijke toeval
Knite Force

Post by Knite Force »

Crap, da's heftig materiaal om te zien! Fucking idioten op de weg.......
RedSun

Post by RedSun »

Die agent is fout, 100%, je kunt niet verwachten dat er iemand stil staat op de snelweg als de matrixborden ook uit staan. Die man komt achter een vrachtwagen vandaan.

De agent had ook geen toestemming van de meldkamer om de snelweg te blokkeren.

Verzekerings technisch heeft de bestuurder van de gele auto een verhaalbare schade.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

Hoop dat die agent en de bestuurder er physiek en mentaal bovenop komen...!
Locked