Page 1 of 1
Positieve Crank Valve
Posted: Thu Jul 09, 2009 8:42 pm
by DC2TYPER
Ik heb deze eens op zijn werking gecontroleerd, hij lijkt het me goed te doen hoewel ik niet zeker ben. Het lijkt een beetje 'vertraagd' als ik er in blaas/zuig. Nu merkte ik ook op dat er wat vloeibare (schone) olie onderaan de klep zat (het gedeelte dat in het blok gaat). Hoort dit zo ? Want als ik logisch nadenk kan die olie de werking van de klep belemerren als deze mee naar binnen gaat... ?
Posted: Thu Jul 09, 2009 9:35 pm
by Progger
de positieve crankcase ventilatie zorgt ervoor dat de overdruk in het onderblok afgevoerd wordt en terug wordt opgezogen in de inlaat. Dit zijn voornamelijk dampen (mengsel olie en niet verbrande en verbrande lucht). Aangezien er olie in de carter zit is het normaal dat deze tot daar komt. Eventjes uitkuisen kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Posted: Thu Jul 09, 2009 9:46 pm
by Gaskleppie
Als je zachtjes zuigt aan die klep moet hij doorlaten, zuig je hard moet hij dicht springen.
In de praktijk is hij dus dicht als je motor stationair draaid of zelfs rustig rijd en als je gas geeft (minder onderdruk in je intake) gaat hij open en zuigt hij de caterdruk weg.
Posted: Thu Jul 09, 2009 10:10 pm
by DC2TYPER
Ik had gelezen dat een slecht werkende pcv olieverbruik kon veroorzaken. Ik vroeg me dus ook af wanneer hij dit veroorzaakt, als hij helemaal niet meer open/dicht gaat, of ook wanneer hij dit nog wel doet maar niet meer correct ?
Posted: Fri Jul 10, 2009 6:06 am
by Gaskleppie
Als hij vast zit en niet meer dicht gaat bij stationair zal hij overmatig hard zuigen en ook overmatig olie meezuigen.
Als hij vast dicht zit kunnen de carterdampen minder makkelijk weg en dus druk opbouwen. Beide is niet goed..
pcv
Posted: Sat Aug 29, 2009 11:00 pm
by VTEClover
waar zit deze pcv valve en hoe controleer je deze???
heb namelijk ook toenemende olieverbuik en had dit over 10.000 km niet
nog niet erg +- 500 ml op 1500 km ongeveer(ben nu exact aan het controleren hoeveel juist op hoev km)
ter info!!!
ben niet van olie veranderd(castrol magnatec volsynth 5w40)
heb niets van rook uit de uitlaat ook niet in vtec
nergens geen olielekken
Posted: Sun Aug 30, 2009 9:20 am
by Gaskleppie
blader eens even een stukje naar boven.......
pcv
Posted: Sun Aug 30, 2009 9:24 pm
by VTEClover
ok staat hoe je het test maar niet waar hij zit.
maar denk dat het zoals mn crx ee8 vroeger het rode buisje is dat bij de itr zwart is in het IM
als die zo moeilijk en zonder breken te verwijderen is zoals de crx laat ik hem wel zitten.
op honda tech topic gevonden en als de klep niet werkt moet je rook bij stationair opwarmen hebben.
staat ook dat castrol magnatec dikke marketingcrap is en volsynth op basis v minerale olie is of zelfs maar half synth is
ga gewoon eens andere olie uittesten denk ik!!!!!!!
Posted: Sun Aug 30, 2009 10:29 pm
by Gaskleppie
Die Magnetec is een rete goede olie hoor. Lekker belangrijk dat het een half sysntheet is.
Ik zou er lekker op blijven rijden. Niks mis mee.
Oja, hij zit idd tussen de runners van de intake.
pcv
Posted: Mon Jan 25, 2010 4:58 pm
by VTEClover
is een tijdje geleden maar heb hem vandaag ens nagekeken.
stukje darm dat naar de intake manifold loopt losgemaakt.
zuig ik er lichtjes aan dan laat hij door ,maar als ik er hard aan zuig dan komt er nog steeds lucht door zij het wel dat er prcies een knikkertje ofzo of klepje trilt maar volledig sluiten doet hij bij mij niet !!! is deze aan vervanging toe??? prijs al gaan vragen en komt op 43 euro incl btw !!!!
blaas je er op dan stopt hij wel af met een klik.
maar blazen is hier niet v toepassing om hem te testen of wel???