Positieve Crank Valve
Positieve Crank Valve
Ik heb deze eens op zijn werking gecontroleerd, hij lijkt het me goed te doen hoewel ik niet zeker ben. Het lijkt een beetje 'vertraagd' als ik er in blaas/zuig. Nu merkte ik ook op dat er wat vloeibare (schone) olie onderaan de klep zat (het gedeelte dat in het blok gaat). Hoort dit zo ? Want als ik logisch nadenk kan die olie de werking van de klep belemerren als deze mee naar binnen gaat... ?
de positieve crankcase ventilatie zorgt ervoor dat de overdruk in het onderblok afgevoerd wordt en terug wordt opgezogen in de inlaat. Dit zijn voornamelijk dampen (mengsel olie en niet verbrande en verbrande lucht). Aangezien er olie in de carter zit is het normaal dat deze tot daar komt. Eventjes uitkuisen kan natuurlijk nooit geen kwaad.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
pcv
waar zit deze pcv valve en hoe controleer je deze???
heb namelijk ook toenemende olieverbuik en had dit over 10.000 km niet
nog niet erg +- 500 ml op 1500 km ongeveer(ben nu exact aan het controleren hoeveel juist op hoev km)
ter info!!!
ben niet van olie veranderd(castrol magnatec volsynth 5w40)
heb niets van rook uit de uitlaat ook niet in vtec
nergens geen olielekken
heb namelijk ook toenemende olieverbuik en had dit over 10.000 km niet
nog niet erg +- 500 ml op 1500 km ongeveer(ben nu exact aan het controleren hoeveel juist op hoev km)
ter info!!!
ben niet van olie veranderd(castrol magnatec volsynth 5w40)
heb niets van rook uit de uitlaat ook niet in vtec
nergens geen olielekken
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
pcv
ok staat hoe je het test maar niet waar hij zit.
maar denk dat het zoals mn crx ee8 vroeger het rode buisje is dat bij de itr zwart is in het IM
als die zo moeilijk en zonder breken te verwijderen is zoals de crx laat ik hem wel zitten.
op honda tech topic gevonden en als de klep niet werkt moet je rook bij stationair opwarmen hebben.
staat ook dat castrol magnatec dikke marketingcrap is en volsynth op basis v minerale olie is of zelfs maar half synth is
ga gewoon eens andere olie uittesten denk ik!!!!!!!
maar denk dat het zoals mn crx ee8 vroeger het rode buisje is dat bij de itr zwart is in het IM
als die zo moeilijk en zonder breken te verwijderen is zoals de crx laat ik hem wel zitten.
op honda tech topic gevonden en als de klep niet werkt moet je rook bij stationair opwarmen hebben.
staat ook dat castrol magnatec dikke marketingcrap is en volsynth op basis v minerale olie is of zelfs maar half synth is
ga gewoon eens andere olie uittesten denk ik!!!!!!!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
pcv
is een tijdje geleden maar heb hem vandaag ens nagekeken.
stukje darm dat naar de intake manifold loopt losgemaakt.
zuig ik er lichtjes aan dan laat hij door ,maar als ik er hard aan zuig dan komt er nog steeds lucht door zij het wel dat er prcies een knikkertje ofzo of klepje trilt maar volledig sluiten doet hij bij mij niet !!! is deze aan vervanging toe??? prijs al gaan vragen en komt op 43 euro incl btw !!!!
blaas je er op dan stopt hij wel af met een klik.
maar blazen is hier niet v toepassing om hem te testen of wel???
stukje darm dat naar de intake manifold loopt losgemaakt.
zuig ik er lichtjes aan dan laat hij door ,maar als ik er hard aan zuig dan komt er nog steeds lucht door zij het wel dat er prcies een knikkertje ofzo of klepje trilt maar volledig sluiten doet hij bij mij niet !!! is deze aan vervanging toe??? prijs al gaan vragen en komt op 43 euro incl btw !!!!
blaas je er op dan stopt hij wel af met een klik.
maar blazen is hier niet v toepassing om hem te testen of wel???