Page 1 of 1

Dempers & Veren voor trackdays

Posted: Mon Jun 29, 2009 8:06 pm
by Progger
Welke dempers en veren gebruiken jullie voor trackdays?

Posted: Mon Jun 29, 2009 9:50 pm
by bertjehonda
bijna iedereen heeft wel wat anders.
t is puur hoe ver wil je gaan erin en hoe diep wil je in je buidel tasten. t is vaak zo als je een betere set wil als het origineel en je wilt seriues zijn kan je beginnen met minimaal 1000 eurie en das eigenlijk het begin.
ik zou eerder eerst alle rubbers vervangen voor polyurethaan rubbers en dan kijken voor een goede (schokdemper veer) set.
veel gebruikt is tein maar er zijn daar ook verschillende kwaliteiten en prijsklassen in.

Posted: Mon Jun 29, 2009 11:03 pm
by LCR
Let wel...! 1000 eurootjes excl. montage en uitlijnen. Die kosten samen ook wat centjes mits je het zelf doet..gezien je voorstel geen probleem 8)

Ik heb zelf KW variant 1 op de ATR,maar voor circuit mag ie ietsie harder.

Posted: Tue Jun 30, 2009 7:49 am
by Jo&
Kun je wat meer info geven over polyurethaan rubbers?

Posted: Tue Jun 30, 2009 12:32 pm
by LCR
Volgens mij heeft redlude94 of zoiets er ervaring mee. Zijn Lude heeft ie van nieuwe bushinf voorzien en hij rijdt beter dan de mijne.. :o ops: :!:

na de KW's niet meer...heheheh

Posted: Tue Jun 30, 2009 2:25 pm
by slydawg
zijn gewoon vervangings rubbers voor je onderstel, motorsteunen etc
zijn stugger, steviger, ongevoelig voor olie en dat soort vloeistoffen, gaan heeeeel lang mee.
voordelen: betere feeling met het onderstel en in geval van de motor, minder kantelen van motor.
nadelen: vibraties in interieur als je de motorsteunen doet, is een klote klus om hele onderstel te doen, een pers is een must!

Posted: Tue Jun 30, 2009 4:43 pm
by Jo&
Thanks for the info!

Posted: Tue Jun 30, 2009 5:32 pm
by bertjehonda
je heb verschillende varianten zoals de street en de race/circuit variant
in zijn geval zou ik de circuit nemen die zijn goed hard en maken de boel echt een stuk stugger en zoals slydawg al zei je krijgt veel meer feeling in je auto. hij geeft alles een stuk beter door.

Posted: Tue Jun 30, 2009 5:47 pm
by BugsM
Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.

Posted: Tue Jun 30, 2009 6:01 pm
by Gaskleppie
Ik rij met Tein RE. 160 kilo voor 120kilo achter. Balans is goed en dempers goed in te stellen met mn EDFC erop.
Andere rubbers is ook aan te bevelen.
Kijk anders een op Hardrace.com Heel leuk spul daar!

Posted: Tue Jun 30, 2009 7:29 pm
by EK20A
BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.


Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!

Posted: Tue Jun 30, 2009 7:39 pm
by BugsM
EK20A wrote:
BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.


Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!


Nee, is weinig over te vinden. Ik wilde wat anders dan mijn intrax rs set en op korte termijn. Toevallig kwam ik deze set tegen, welke gewoon een kopie lijkt van de tein monoflex. Eigenlijk een gok, we zullen zien... :wink:
Geen kwaad woord over intrax hoor, maar deze set werkte gewoon niet op mijn auto en wat ik wil. Dan had ik voor de duurdere hda sets moeten gaan.

Posted: Wed Jul 01, 2009 2:01 am
by IvoG
Stock rocks! 8)

Posted: Wed Jul 01, 2009 6:24 am
by Gaskleppie
Stock rocks!
Voor de beginner absoluut waar! Maar volgens mij is hij al iets verder.....

Posted: Wed Jul 08, 2009 2:51 pm
by Progger
160 kilo voor 120kilo achter => Is dit voor een DC2?