ratel geluid bij distrubitie riem atr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

ratel geluid bij distrubitie riem atr

Post by R-STYLE »

hoi van de week me distrubitieriem van atr vervangen en nu het volgende
probleem
heb een ratel geluid en is oplopend met de toeren
klink als een lager geluid
heb nieuwe spanrollen erop nog steeds geluid en de dynamo airco en stuurbekrachting is het ook niet

de enige wat overblijft is waterpomp kan het daaraan liggen

en als de waterpomp stuk is onstaat er hoge druk in je systeem zoals harde koelslangen
"VTEC just kicked in yo!!!"
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Kan de waterpomp zijn maar kan ook te hoge riemspanning zijn met gevolg voor de lager.
Heb je exact gedaan wat in de shop manual staat?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

nou te hoge riemspannnig kan niet want is een hydrolische spanner dus hij stelt zich automatisch aan dus daaraan kan het niet liggen volgens mij

nou nieuwe waterpomp besteld kijken of het geluid weggaat
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Dit is een bekend probleem bij de ATR.

De hydrolische spanner moet om de 70-80.000km vervangen worden. Met de complete distributie. Waterpomp is het zeer zelden.

Ik heb het al bij +/- 65 Engelse ATR's gezien.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Klopt en beter was geweest als je hem direct had omgebouwd naar een handmatige spanner.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Image

Wat moet vervangen worden in de incidenten die ik gezien heb (waaronder mijn ATR):
-Timing Belt
-Balancer Belt
-Adjusting Nut
-Adjuster
-Auto-Tensioner
-Adjusting Bolt

Het is een bekend verhaal voor de H22. Een duur grapje, maar kan weer jaren mee daarna.

Het klinkt een beetje als een diesel, klopt dat ook voor die van jou?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

nou probleem is opgelost
de spanner van de balansriem
zat te strak en heb alles vervangen katana wat u heeft opgenoemd rijdt weer perfeckt dankjewel voor de reacties
"VTEC just kicked in yo!!!"
Post Reply