Page 1 of 2
RBC Topic!!
Posted: Tue Jun 23, 2009 8:32 pm
by Gangaran
Ik heb besloten om hier met de discussie van de RBC verder te gaan en niet meer in mijn voorstel-topic.
Om de RBC zelf te monteren valt best wel mee. Het gaat om de dingen eromheen.
Hier op de eerste foto zie je de radiator slang tegen de CAI.
Hier nog een foto.
Na lang zoeken kwam ik de volgende oplossing op
www.clubrsx.com tegen. Rechts zie je de OEM radiator slang en links de "oplossing" slang. Met deze heb je meer ruimte. Deze slang komt morgen binnen, dus na morgen kan ik foto's hiervan plaatsen.
Doordat de CAI iets gedraaid is(vanwege de RBC), had ik in het begin, dat mijn linker voorwiel tegen de buis kwam. Dit heb ik inmiddels verholpen. (foto niet duidelijk)
Waar je ook op moet letten is de schakelmechanisme. Je moet ervoor zorgen dat het bij de wiel genoeg afstand heeft, maar ook hier:
Echt mm-werk
Van een donor EP3 heb ik een andere "radiator-mount" gekocht. Hier moet je veel aanpassingen doen.
Als het goed is, krijg ik morgen de slang binnen en kan ik hierna alles weer terugbouwen.
Wat je allemaal voor 10pk doet. :roll:
In Engeland en de States claimen veel mensen 10 tot 15pk hiermee te hebben gewonnen. (Met Kpro uiteraard).
Ik moet de mijne nog laten afstellen.
To be continued...
Posted: Tue Jun 23, 2009 10:30 pm
by D_ToXx
zitten de onderste intake steunen er nog niet op?
hier moet je ook wat nieuw plaatwerk maken.
Posted: Tue Jun 23, 2009 10:45 pm
by Gangaran
De intake steunen hebben wij weggehaald en weggelaten. Moet je ze opnieuw plaatsen? Gaat niet passen denk ik.
Posted: Tue Jun 23, 2009 11:04 pm
by D_ToXx
weet wel zeker dat ze niet passen. :wink:
2.5 cm naar onder en max plaatwerk onder breed is 16.8 cm uit mijn hoofd.
ik had de steunen(op het blok) gemonteerd en afgetekend.
nodig? tja. ik denk dat ze er niet voor niets op zitten.
Posted: Wed Jun 24, 2009 5:29 am
by Gangaran
Ik zat zelf heel lang te zoeken, maar kan bij niemand zien dat zij die steunen ook hebben gebruikt. Naar aanleiding van jou, heb ik dus een RBC descundige in de states gemaild en kreeg de volgende antwoord:
"You don't need the supports for the RBC manifold. The head can't be bent. They are there for impact support in case of an accident with the PRB manifold. If the PRB manifold is hit from down low it may break. The RBC has no such problem since it is more like a battering ram than an L shape. It's called over engineering. It's not really necessary, but Honda put them in just for safe measure."
Posted: Wed Jun 24, 2009 8:23 am
by EK20A
Gangaran wrote:De intake steunen hebben wij weggehaald en weggelaten. Moet je ze opnieuw plaatsen? Gaat niet passen denk ik.
Omdat de RBC aan de onderzijde versterkt is hoef je de intake steunen niet te plaatsen. Zoals je kunt zien zitten er ribben die breken voorkomen.
Posted: Wed Jun 24, 2009 8:25 am
by EK20A
Gangaran wrote:De intake steunen hebben wij weggehaald en weggelaten. Moet je ze opnieuw plaatsen? Gaat niet passen denk ik.
Omdat de RBC aan de onderzijde versterkt is hoef je de intake steunen niet te plaatsen. Zoals je kunt zien zitten er ribben die breken voorkomen........... LoL je was me voor....
Posted: Wed Jun 24, 2009 9:25 pm
by D_ToXx
zitten ze er voor niets op dus. gelukkig,dat is een prutswerk om te monteren nu...
Posted: Wed Jun 24, 2009 10:23 pm
by Gangaran
Slang vandaag ontvangen. Deze heeft een veel betere clearance dan de OEM slang.
Alles weer gemonteerd.

Posted: Thu Jun 25, 2009 8:41 am
by slydawg
ziet er idd een stuk beter uit zo U.
Posted: Fri Oct 23, 2009 8:06 am
by Gijs
Was ook van plan dit te kopen.. Maar waar bestel je zoiets met alles op en aan..
Op de site van CPL uit Engeland staat een PRC intake manifold ipv RBC, verschil, beter??
Posted: Fri Oct 23, 2009 10:43 am
by Gangaran
PRC is van de JDM EP3.
RBC all the way.
Ik heb de mijne op ebay gekocht.
Als je een "normale"rbc"koopt gaat het niet passen.
Deze moet aangepast worden.
Ik zal de link voor jou zoeken.
Posted: Fri Oct 23, 2009 10:46 am
by Gangaran
RBC Link
Euro is heel sterk op het moment, dus snel bestellen.
Hij verstuurt het ook als cadeau, dus ik had geen
invoerrechten hoeven te betalen.
Deze is ook meteen aangepast voor onze auto's.
Posted: Fri Oct 23, 2009 12:53 pm
by Jo&
Wat is RBC en PRC.....?
Posted: Fri Oct 23, 2009 1:54 pm
by Gijs
"Van een donor EP3 heb ik een andere "radiator-mount" gekocht. Hier moet je veel aanpassingen doen."
Enige uitleg hiervan aub? Ik veronderstel dat niet iedereen die een RBC heeft steken zoiets heeft gekocht of gezocht ergens? :-?
Posted: Fri Oct 23, 2009 4:16 pm
by Gangaran
Jo&
De ukdm EP3 heeft een PRA intake manifold.
De jdm EP3 heeft een PRC intake manifold.
En de Accord (Euro-R) heeft de RBC intake manifold.
Deze levert de meeste vermogen op onze K20.
Ik heb ook een donor radiator mount gekocht. Ik zou zeggen
kom een keertje langs of ga gewoon proberen totdat je tevreden ben.
Ik de radiator mount een stuk of 4x aangepast voordat ik tevreden
was. Daarna heb ik deze mat-zwart gespoten.
Posted: Fri Oct 23, 2009 11:24 pm
by Gijs
Bedankt voor de info alvast, ik ga wsl bij hem bestellen dan als alles erbij zit..

Posted: Sat Oct 24, 2009 9:09 am
by Gangaran
:thumbs: Hij is een goede gozer. Ik zeg doen :lol:
Posted: Mon Oct 26, 2009 11:03 am
by Gijs
Heb je al veel besteld op die website clubrsx.com ?
Prijzen zien er goed uit.. En moet je invoertaks betalen ofzo of hoge shipping prijzen ?
Posted: Mon Oct 26, 2009 11:04 am
by Gangaran
Bij clubrsx zijn de shipping prijs heel erg hoog. Daar kan je niet/weinig onderhandelen over het eventueel opsturen als cadeau.