Auto gaat voor onderhoud naar auto Maarschalk in Hillegom

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Auto gaat voor onderhoud naar auto Maarschalk in Hillegom

Post by autodre »

Hij begreep dat ik graag wilde, had alleen geen leenauto. Na bellen kon ie er een regelen voor mij. (anders kon ik pas later als de officiele leenauto er weer was)

Ik kan nu dinsdag al heen! Dus hoop dat jullie gelijk hebben want het kost een vermogen.

Koppeling + bakolie etc 1050EU
grote beurt 605euro...

Kortom 1655 euro..PFFFF waarschijnlijk heeft vorige eigenaar goed geragt in het begin, want 120.000 vond ie erg snel voor een CTR...

Maar ja, als ik er voor 1600 euro weer jaren tegenaan kan is het goedkoper dan een andere auto kopen....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik vind 120.000 km niet raar hoor...
Je hoeft niet te raggen om je koppeling te verslijten. Als je altijd met te veel koppeling wegrijd slijt hij geleidelijk te veel.
Misschien kun je er meteen een lichter vliegwiel in laten plaatsen?
Kan evt origineel Honda door de facelift versie te laten plaatsen...
Scheelt 0.2 seconden op papier.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Hmm enig idee wat zoiets kost? Als het <100 is denk ik erover, anders echt te duur. Kan het verder kwaad? Ik bedoel wat veranderd er verder dan aan de auto?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Geen idee wat zoiets kost.
Het kan helemaal geen kwaad! Zeker niet als je een oem Honda neemt.
Hoe lichter je vliegwiel, hoe minder vermogen er verloren gaat in de aandrijflijn.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Okee, maar er zal toch een rede zijn waarom ze ze standaard iets zwaader afleveren? Ik bedoel het heeft vast wel ergens een nadeel toch?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Zwaarder = steviger.
Maar welke ik bedoel is van de facelift versie, dus het moet minimaal OEM kwaliteit en levensduur hebben!
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Jups snap ik. Maar waarom zijn niet alle vliegwielen zo licht mogelijk, snap je? Wat is de consequentie ervan?


edit: hij remt minder af op de motor begreep ik. Ik kijk wel ff
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

pffff, serieuze bedragen.
ik zou niet voor een facelift vliegwiel gaan, kost zowieso meer als 100 en zoveel (0,2 sec sneller naar 100) verschil maakt het niet uit.
Een lichter vliegwiel zorgt dat je motor beter/feller oppakt, je wint/verliest er geen vermogen mee. Nadelen zijn hooguit dat optrekken vanuit stilstand wat trickier is, meer kan ik er niet verzinnen.
ik rij al geruime tijd rond met een licht vliegwiel en bevalt me prima.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Ja begreep wel tot 300 euro kosten...Nou dan hou ik deze wel. Rem ook vaak af op motor en dat wordt dan minder...

hou het wel even bij 1600EU...

Maar ja hopelijk kan ik dan nog jaren genieten :)

Wat zijn jullie KM standen eigenlijk?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

als ie te licht is gaat/kan de motor onrustiger lopen , zwaarder zorgt ervoor dat ie lekker rustig draait. Motor kan ook bokkig lopen, vb. 2de versnelling in de file en je wil zonder gas vooruit tuffen, met een (te) licht vliegwiel kan je dat krijgen tov een zwaardere.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Wat doen ze allemaal bij die grote beurt??
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

slydawg wrote:Wat doen ze allemaal bij die grote beurt??


Alle filters en vloeistoffen.
De iridium/ longlife bougies tikt ook aardig aan.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

jups dure bougies begreep ik. remschijven checken op dikte begreep ik. Is de meest uitgebreide beurt begreep ik die 120.000
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ik vind het een hoop geld in elk geval!

:shock:

kijk wel of ze ook nieuwe remvloeistof er zetten.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

ja is duur, maar heb er meerdere gebeld en allemaal lood om oud ijzer...
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

gewoon voor de nieuwsgierigheid maar als ie klaar post es eens wat en hoe de kosten zijn.. :D

ben es benieuwd.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

je bedoeld welke onderdelen op de bon staan en hoeveel uurloon?
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ja en wat ze gedaan hebben.. :D
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Zo; it's my lucky day

Remschijven +blokken ook vervangen. Schijven zaten onder de limiet. (d8 2 stuks) En tevens een motorsteun vervangen.

Pfff, maar goed dat ik besloten had er nog 120.000 verder mee te rijden :-)

Wel aardige monteur, en hij bewaart alles om het te laten zien. Niet omdat ik het niet vertrouw, maar gewoon uit interesse. Laat ie nog meteen wat andere dingetjes zien hoe het werkt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zaten je honda dopjes van je velgen wel in de juiste stand? Als ie ziet dat ze niet goed staan...........
hehehe
Locked