Opbouwen toerental?
Opbouwen toerental?
Als je je R warm rijdt, dan is naar mijn idee de olie na zo´n 20 minuten 3 a 4 duizend toeren gereden te hebben volledig op bedrijfstemperatuur en kan je planken. Klopt dit, of is het beter het toerental langzaam op te bouwen?
opbouwen is beter.
als hij helemaal koud is max 2000 toeren (let wel op ondertoeren!)
daarna steeds stapsgewijs. Als je naaldje van je watertemp begint te bewegen dan 2500 toeren, als hij op 90 graden staat 3000 toeren en dan na 10 km kun je knallen.
Reken op een 10 km voor bedrijfs temp maar hangt ook van de olie af.
als hij helemaal koud is max 2000 toeren (let wel op ondertoeren!)
daarna steeds stapsgewijs. Als je naaldje van je watertemp begint te bewegen dan 2500 toeren, als hij op 90 graden staat 3000 toeren en dan na 10 km kun je knallen.
Reken op een 10 km voor bedrijfs temp maar hangt ook van de olie af.
Nana korobi ya oki
2000 toeren is naar mijn mening te laag voor een ITR aangezien de versnellingsbak korte verhoudingen heeft en bij 2000 toeren schakelen valt hij zo ver terug dat je meteen ondertoeren maakt...
met de ITR moet je ietsje meer toeren maken dan met andere auto's.
Ik hou 2500 toeren aan als hij koud is... gaat de naald bewegen rijd ik constant tot 3000 toeren.
met de ITR moet je ietsje meer toeren maken dan met andere auto's.
Ik hou 2500 toeren aan als hij koud is... gaat de naald bewegen rijd ik constant tot 3000 toeren.
- Gaskleppie
Vanaf koud het eerste kwartier rond 3000 houden. Niet eronder eigenlijk, dus 3000/3500(max). Dat is bv 60 in de 4e. Op advies van een Honda monteur. Snelweg vermijdt ik sowieso in de beginfase. Dan maar een 80 weg...
Daarna geleidelijk tot 5500 komen met schakelen. En daarna pas echt doorhalen tot 8000
Daarna geleidelijk tot 5500 komen met schakelen. En daarna pas echt doorhalen tot 8000
- Gaskleppie
eteuben wrote:Vanaf koud het eerste kwartier rond 3000 houden. Niet eronder eigenlijk, dus 3000/3500(max). Dat is bv 60 in de 4e. Op advies van een Honda monteur. Snelweg vermijdt ik sowieso in de beginfase. Dan maar een 80 weg...
Met een CTR kan je 3000 toeren draaien door 90-100km/h te rijden in zn 6.
Ik rijd gewoon erg langzaam op de snelweg!
Gaskleppie wrote:Daarstraks nog een motor storing gehad, blijkbaar als je olie pijlstok niet vast erin zit en los zit krijg je een motor storing klopt dit?
Nee sorry, de "peilstokpositiesensor" foutcode ben ik nog nooit ergens tegen gekomen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Gaskleppie wrote:Daarstraks nog een motor storing gehad, blijkbaar als je olie pijlstok niet vast erin zit en los zit krijg je een motor storing klopt dit?
Nee sorry, de "peilstokpositiesensor" foutcode ben ik nog nooit ergens tegen gekomen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien dat hij wel meet dat er iets met de druk opbouw niet goed gaat?
Of maakt dat bij je peilstok niet uit?
RedSun wrote:Ok geen ervaring met een ITR maar wat al gezegd is, ff voelen wat het blok lekker vind maar proberen ondertoeren te vermijden idd.
Ja ondertoeren zijn veel erger dan met een koude motor 4.000 toeren draaien.
Als je te weinig toeren draait, dan krijg je te weinig olie smering bovenin je blok.
Gaskleppie wrote:Daarstraks nog een motor storing gehad, blijkbaar als je olie pijlstok niet vast erin zit en los zit krijg je een motor storing klopt dit?
Oliepeilstok = mechanisch
Motorstoring = electrisch
Enigste motorstoring dat ik kan bedenken is een te laag oliepeil.
Te laag oliepeil = geen VTEC aansturing = motorstoring
:idea:
- Gaskleppie