Mijn uitlaatspruitstuk is flink krokant en ik wil deze binnenkort vervangen, heeft het op een standaard motor nog zin om een spaghetti spruitstuk te monteren of maakt dat niets uit? Wat zijn volgens jullie de voor en na delen?
Uit de verkoop websites word ik niet echt wijs, volgens hen krijg je altijd extra vermogen.. :roll: Ik neem aan dat de aansluitingen standaard zijn en dat de spaghetti stukken zo vastgebout kunnen worden aan de standaard cat's?
Accord 2.0i LS Spaghetti spruitstuk?
-
Ik had een DC-sports gemonteerd op mijn 1.8i LS Accord uit 1999. Ik merkte wel degelijk verschil, met name in koppel. Op dat moment was dat de eerste wijziging die ik aan de auto had toegebracht.
Het spruitstuk (gemaakt voor de Type R) paste niet direct op de originele kat van de 1.8. Om hem passend te krijgen, moest de flens gedraaid worden (oftewel; doorgeslepen, gedraaid en weer vastgelast). De aansluiting op je blok past wel gewoon.
Ik had het spruitstuk bij Robert Jan van TCC besteld en die heeft hem ook gemonteerd. Ik kan je dus wel aanraden om deze wijzing door te voeren.
Greetz,
Wouter
Het spruitstuk (gemaakt voor de Type R) paste niet direct op de originele kat van de 1.8. Om hem passend te krijgen, moest de flens gedraaid worden (oftewel; doorgeslepen, gedraaid en weer vastgelast). De aansluiting op je blok past wel gewoon.
Ik had het spruitstuk bij Robert Jan van TCC besteld en die heeft hem ook gemonteerd. Ik kan je dus wel aanraden om deze wijzing door te voeren.
Greetz,
Wouter
-
Zou kunnen dat het op een Accord meer winst levert, dit verschilt per blok natuurlijk, maar als je puur kijkt naar een spruitstuk dat aan vervanging toe is en daarmee winst wilt boeken zou ik me er niet veel van voorstellen.
Ik heb meerdere spruitstukken gemonteerd op Civic's en CRX'en, ook vaak van DC Sports, zelf flenzen verlast en schroefgaten bijgemaakt voor lambdasondes want dat is regelmatig nodig, merkbaar verschil is bar weinig en de kosten zijn vrij hoog.
Als je dit doet, zou ik het combineren met een goede intake en een degelijk uitlaatsysteem, dan kun je wellicht vermogenswinst bewerkstelligen.
Ik heb meerdere spruitstukken gemonteerd op Civic's en CRX'en, ook vaak van DC Sports, zelf flenzen verlast en schroefgaten bijgemaakt voor lambdasondes want dat is regelmatig nodig, merkbaar verschil is bar weinig en de kosten zijn vrij hoog.
Als je dit doet, zou ik het combineren met een goede intake en een degelijk uitlaatsysteem, dan kun je wellicht vermogenswinst bewerkstelligen.
absoluut een feit dat je er meer van merkt als je de rest ook aanpast. Ikzelf heb na het spruitstuk ook een benzinedrukregelaar, andere bougiekabels, type R RVS uitlaatsysteem, Injen CAI en een V-Teccontroller gemonteerd en kwam uiteindelijk aan 161 PK uit de 1.8 (standaard 137 PK). De nieuwe eigenaar van de Accord had dit getest op een testbank.