Dc5 Brembo's op Ep3?
Dc5 Brembo's op Ep3?
Hi all,
Ik kan heel goedkoop een set nieuwe Dc5 Brembos krijgen, maar ik weet niet of deze gaan passen op de Ep3...
Heeft er iemand ervaring mee?
Wat moet er behalve de schijven aangepast worden?
Ik denk wel dat ik spacers moet hebben?
Als iemand iets weet, info graag!
Thanks dudes,
Benji
Ik kan heel goedkoop een set nieuwe Dc5 Brembos krijgen, maar ik weet niet of deze gaan passen op de Ep3...
Heeft er iemand ervaring mee?
Wat moet er behalve de schijven aangepast worden?
Ik denk wel dat ik spacers moet hebben?
Als iemand iets weet, info graag!
Thanks dudes,
Benji
Is in elk geval geen plug&play.
Fuseestuk van de EP3 en DC5 zijn verschillend.
Remschijven zijn onderling ook verschillend
Met wat slijpen (werd mij verteld :-? ) is de DC5 remklauw wel enigzins passend te maken op EP3 schijven/ fuseestuk.
De remslangen hebben volgens mij ook een andere routing.
Verder weet ik niet of de binnenzijde van de velgspaken vrij rond draait/ tegen de klauw aanloopt??
Ik heb dit zelf gepast maar was al snel mee gestopt, aangezien ik geen risico wilde nemen met het remsysteem ivm scheef trekken tijdens remmen etc.
Overigens past een DC5 schroefset ook niet onder een EP3.
Topmounts van de DC5 is stuk groter en anders van vorm.
Fuseestuk van de EP3 en DC5 zijn verschillend.
Remschijven zijn onderling ook verschillend
Met wat slijpen (werd mij verteld :-? ) is de DC5 remklauw wel enigzins passend te maken op EP3 schijven/ fuseestuk.
De remslangen hebben volgens mij ook een andere routing.
Verder weet ik niet of de binnenzijde van de velgspaken vrij rond draait/ tegen de klauw aanloopt??
Ik heb dit zelf gepast maar was al snel mee gestopt, aangezien ik geen risico wilde nemen met het remsysteem ivm scheef trekken tijdens remmen etc.
Overigens past een DC5 schroefset ook niet onder een EP3.
Topmounts van de DC5 is stuk groter en anders van vorm.
Die DC5 brembo's zijn de standaardlijn 4pots brembo tangen die er zijn. Zijn dus universeel.
Met een custom bracket past zeker. Dus je koopt de BBK set los in delen: schijven apart, blokken apart, remleidingen apart. Je mist dus alleen de bracket die ze waarschijnlijk niet los verkopen. Maar ja, de vraag is dan hoe goedkoop voor de klauwen
Met een custom bracket past zeker. Dus je koopt de BBK set los in delen: schijven apart, blokken apart, remleidingen apart. Je mist dus alleen de bracket die ze waarschijnlijk niet los verkopen. Maar ja, de vraag is dan hoe goedkoop voor de klauwen