Tips inslijten remblokken?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Tips inslijten remblokken?
Hi guys,
Heb net een setje ds2500 binnen, de inslijten van de remblokken gaat volgens de instructie dat je 25-30 keer op 50% moet gaan remmen om ze goed in te slijten.
Aangezien veel mensen hier die remblokken gebruiken wil ik graag jullie ervaring en tips hierover,
Thks
Marcel
Heb net een setje ds2500 binnen, de inslijten van de remblokken gaat volgens de instructie dat je 25-30 keer op 50% moet gaan remmen om ze goed in te slijten.
Aangezien veel mensen hier die remblokken gebruiken wil ik graag jullie ervaring en tips hierover,
Thks
Marcel
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Ik geloof jullie ook wel hoor, ik vertel alleen wat ik las het instructievelletje wat bij de blokken zat.
waarschijnelijk voor op de racetrack, ik bedoel jullie hebben dat velletje er toch ook bij?
Iemand die deze blokken ook gebruikt van het DC5 forum zei dat hij 3 maal remt, 0-50 laten koelen, 0-80 laten koelen en 0-100 helemaal laten koelen. zijn wel mph he
waarschijnelijk voor op de racetrack, ik bedoel jullie hebben dat velletje er toch ook bij?
Iemand die deze blokken ook gebruikt van het DC5 forum zei dat hij 3 maal remt, 0-50 laten koelen, 0-80 laten koelen en 0-100 helemaal laten koelen. zijn wel mph he

-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Gewoon na het plaatsen van de blokken ,120km/u en dan remmen tot 20 km/u ,zeker NIET tot stilstand komen!!!
Dit doe je een keer of 4, dan effen rijden met zo weinig mogelijk remmen en dan herhaal je dat nog eens keer of 2.
Je mag best stevig remmen, zo op een 75% van de remkracht.
Maar niet remmen tot je stilstaat!!
Dit doe je een keer of 4, dan effen rijden met zo weinig mogelijk remmen en dan herhaal je dat nog eens keer of 2.
Je mag best stevig remmen, zo op een 75% van de remkracht.
Maar niet remmen tot je stilstaat!!
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
suby555 wrote:Gewoon na het plaatsen van de blokken ,120km/u en dan remmen tot 20 km/u ,zeker NIET tot stilstand komen!!!
Dit doe je een keer of 4, dan effen rijden met zo weinig mogelijk remmen en dan herhaal je dat nog eens keer of 2.
Je mag best stevig remmen, zo op een 75% van de remkracht.
Maar niet remmen tot je stilstaat!!
zo doe ik het ook maar tussen de keren remmen(met beleid) zorg ik wel dat de remblokjes zeker zijn afgekoeld a een 4 km.
meestal een keer of acht doe ik het zo en ga dan steeds harder remmen.
Hoe het moet volgens Brembo.com
http://www.brembo.com/ENG/HighPerformance-Brakes/FAQs/FAQList/faq23.htm
Should new discs and pads be bedded in and if so, how?
The answer is yes, for optimum performance, any time different friction materials or discs are introduced, a bedding procedure should be carried out.
While the vehicle is stationary, pump brakes to ensure a firm pedal.
Drive the vehicle cautiously to test fit and function.
The brakes should be smooth, with no vibrations, judder, etc.
Drive the vehicle to a remote area and perform at least 30 brake applications of 3-second duration. Use light/medium deceleration with varying starting speeds. Leave at least ½ mile between each brake application.
The purpose of this procedure is to gradually increase the temperature in the components without inducing thermal shock, and to mate the brake pad and disc friction surfaces.
After the repeated stops, drive the vehicle for several miles with little or no braking in order to adequately cool the components.
After the above process is completed, the system is ready for normal use.
When the system achieves elevated brake temperatures for the first time, a slight increase in pedal travel and pedal effort may occur. After this first "fade" and proper cooling, the system will maintain its optimum performance at all temperatures.
http://www.brembo.com/ENG/HighPerformance-Brakes/FAQs/FAQList/faq23.htm
Should new discs and pads be bedded in and if so, how?
The answer is yes, for optimum performance, any time different friction materials or discs are introduced, a bedding procedure should be carried out.
While the vehicle is stationary, pump brakes to ensure a firm pedal.
Drive the vehicle cautiously to test fit and function.
The brakes should be smooth, with no vibrations, judder, etc.
Drive the vehicle to a remote area and perform at least 30 brake applications of 3-second duration. Use light/medium deceleration with varying starting speeds. Leave at least ½ mile between each brake application.
The purpose of this procedure is to gradually increase the temperature in the components without inducing thermal shock, and to mate the brake pad and disc friction surfaces.
After the repeated stops, drive the vehicle for several miles with little or no braking in order to adequately cool the components.
After the above process is completed, the system is ready for normal use.
When the system achieves elevated brake temperatures for the first time, a slight increase in pedal travel and pedal effort may occur. After this first "fade" and proper cooling, the system will maintain its optimum performance at all temperatures.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Met nieuwe Stoptech gegroefde Sportstop schijven én ds2500 blokjes:
Als je zeg...50-75x zacht remt ( 25-40% ) en de boel tussen de remstops héél goed koelt. Na die 75x is een stuk of 25x remstops doet op zeg 75% en weer héél goed koelt, moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat die handle optimaal werkt ? Of is dit weer te overdreven of juist nog te weinig ?
Heb eigenlijk nog nooit nieuwe schijven én blokjes in hoeven te remmen, better safe then sorry
ops:
Als je zeg...50-75x zacht remt ( 25-40% ) en de boel tussen de remstops héél goed koelt. Na die 75x is een stuk of 25x remstops doet op zeg 75% en weer héél goed koelt, moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat die handle optimaal werkt ? Of is dit weer te overdreven of juist nog te weinig ?
Heb eigenlijk nog nooit nieuwe schijven én blokjes in hoeven te remmen, better safe then sorry

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Als je nieuwe blokken hebt en je rijd daar gewoon elke dag rustig mee naar je werk en weer terug ben je ze ondertussen best goed aan het inrijden. Niks mis mee.
Het inremmen wat altijd omschreven wordt is meer voor race auto's die normaal gesproken alleen maar max remmen. Die moeten zich dan enorm inhouden voor ze mogen knallen.
Op straat is het nauwelijks nodig omdat je meestal toch al rustig genoeg rijd.
Het inremmen wat altijd omschreven wordt is meer voor race auto's die normaal gesproken alleen maar max remmen. Die moeten zich dan enorm inhouden voor ze mogen knallen.
Op straat is het nauwelijks nodig omdat je meestal toch al rustig genoeg rijd.
Gaskleppie wrote:Als je nieuwe blokken hebt en je rijd daar gewoon elke dag rustig mee naar je werk en weer terug ben je ze ondertussen best goed aan het inrijden. Niks mis mee.
Het inremmen wat altijd omschreven wordt is meer voor race auto's die normaal gesproken alleen maar max remmen. Die moeten zich dan enorm inhouden voor ze mogen knallen.
Op straat is het nauwelijks nodig omdat je meestal toch al rustig genoeg rijd.
Idd, ik heb de dixcel Z pads ook heel rustig op straat in gereden, gewoon woon - werk file verkeer.. en 600km ben ik ze echt eens gaan uittesten en ik toen was het echt WOW

Mya dan zal er weinig fout gaan met hoe ik het zal doen, bedankt voor de bevestiging.
Droog weer, geen spits en werk op de maasvlakte...neem ik dan niet de daily/bus maar de Civic gaat die vlieger niet op
ops:
Gaskleppie wrote:Als je nieuwe blokken hebt en je rijd daar gewoon elke dag rustig mee naar je werk en weer terug ben je ze ondertussen best goed aan het inrijden. Niks mis mee.
Het inremmen wat altijd omschreven wordt is meer voor race auto's die normaal gesproken alleen maar max remmen. Die moeten zich dan enorm inhouden voor ze mogen knallen.
Op straat is het nauwelijks nodig omdat je meestal toch al rustig genoeg rijd.
Gaskleppie wrote:Op straat is het nauwelijks nodig omdat je meestal toch al rustig genoeg rijd.
Droog weer, geen spits en werk op de maasvlakte...neem ik dan niet de daily/bus maar de Civic gaat die vlieger niet op
