Ik heb vandaag een Opel astra H OPc gereden standaard 240 pk maar de beste man beweerde dat deze wel bijna 300 pk had.
Na een beste stuk te hebben gereden kon ik maar niet het gevoel krijgen van een snellere auto dan de Ep3.
Het gekke was dat ik de hele tijd zat te wzchten tot dat de Vtec open ging :-?
Je voelt wel duidelijk de druk in je rug en leuk is zeker het geniest van de dump valve, maar nog lang geen sensatie van een K20a.
En wat is dat een nerveuze auto, als je hiermee de 2e en 3e bocht hard wilt nemen op zandvoort lig je geheid in de banden stapels.
En wou de beste man nog even de TCC uitschakelen :dunno:
Type R vs OPC
Type R vs OPC
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- ChristopheR
- johnny1911
ChristopheR wrote:jaja die heeft veel last van onderstuur... en heeft de neiging rechtdoor te gaan in de bochten
spannend als je iets te snel de bocht gaat!!!![]()
power is nothing without control
Dat laatste is dus zeker waar! En daarom vind ik de FN2 absoluut een supergoede auto! Ondanks er veel kritiek is op het vermogen, heb ik liever een goed sturende auto die meer vermogen kan hebben (je kunt het immer gemakkelijk laten tunen) dan een waardeloos chassis die het standaard vermogen nog geeneens op de weg kan brengen. Dat laatste is het geval bij de OPC modellen, waardoor de auto het totaalplaatje van een sportieve hatchback toch zeker wel mist. Hard gezegd is er simpelweg een sportieve motor in gelepeld, maar is er geen rekening gehouden met de balans. Iets van de FN2 zeker wel heeft.
S.J. wrote:MooZleZ wrote:hmmm, ik heb overlaatst toch een OPC achtergelaten met een standaard ek9 vanaf mn vtec insprong.. raar ? o.O
ze zijn ook met 177pk geleverd.
tot 2003 zonder turbo.
ik heb laatst nog in een non-turbo astra OPC gereden van 2001.
rijd als een zwabber op de weg :shock: , en als je de 6K aantikt verwacht je iets (maar er gebeurt niks). :-? (5,5K is het ver op)
wel zeer relaxte recaro`s. :-)