vliegwiel itr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
V-tje integra

vliegwiel itr

Post by V-tje integra »

angezien ik binne kort aan men motor ga beginnen ben ik aant rond kijken voor een lichter vliegwiel...alleen geraak ik er niet aan uit welke, welk gewicht het beste is want rij ale dagen met de r...heb al gelezen dat te licht echt niet plezant is voor het weg verkeer... heb een gevonden en het weegt 3.8kg.... is da nu te licht of is dees goed...kan iemand mij helpen? grtz
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Gewoon doen, is een geweldige mod. Ook met normaal rijden heb je nergens last van.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Gaskleppie wrote:Gewoon doen, is een geweldige mod. Ook met normaal rijden heb je nergens last van.

dus 3.8 is niet te licht voor gewoon straat gebruik...kan r een koppeling ook bij kopen van act stage 1... doen of een oem eronder?
btw wat weegt een oem vliegwiel eig?
HONDA

Post by HONDA »

Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
V-tje integra

Post by V-tje integra »

ok bedankt voor de nodige informatie :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die ACT stage 1 gelijk ook doen! De stock ITR koppeling is verreweg het zwakste punt van de hele ITR.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Gaskleppie wrote:Die ACT stage 1 gelijk ook doen! De stock ITR koppeling is verreweg het zwakste punt van de hele ITR.

ja eig stomme vraag :-? had de itr nog maar 5 dagen en der was al een veertje uit de dics gesprongen :wink:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Fidanza wiel weegt 3,6kg, kun je gewoon monteren, top spul!
bertjehonda

Post by bertjehonda »

de fidanza weegt er meer die weegt 3.8/3.9 kilo terminste toen ik m op de weegschaal lag bleef hij er tussen schommelen. nog steeds heerlijk ligt en rijd perfect ook met file rijden geen probleem. ik vond en vindt het een hele goede mod.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

bertjehonda wrote:de fidanza weegt er meer die weegt 3.8/3.9 kilo terminste toen ik m op de weegschaal lag bleef hij er tussen schommelen. nog steeds heerlijk ligt en rijd perfect ook met file rijden geen probleem. ik vond en vindt het een hele goede mod.

geen last van schommeld stationair toerental...
der zij mij daar juist iemand als ik een vliegwiel onder de 4.5kg steek dat hij slecht gaat draaien op stationair toerental
Apex

Post by Apex »

HONDA wrote:Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.

Agreed :D . Geeft net ff dat beetje meer acceleratie maar je kan nog heel goed gewoon rijden met de auto. Ik heb er nog geen spijt van dat Sander die eronder heeft geschroefd destijds haha.

Je kan ook een origineel vliegwiel af laten draaien. Heb ik destijds met de CRX laten doen. Liep ook prima als je er niet teveel afhaalt. Wel eerst even laten uitbalanceren !

De koppeling vervangen is sowieso een goed idee als alles toch los is.

Greetz Vincent
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Apex wrote:
HONDA wrote:Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.

Agreed :D . Geeft net ff dat beetje meer acceleratie maar je kan nog heel goed gewoon rijden met de auto. Ik heb er nog geen spijt van dat Sander die eronder heeft geschroefd destijds haha.

Je kan ook een origineel vliegwiel af laten draaien. Heb ik destijds met de CRX laten doen. Liep ook prima als je er niet teveel afhaalt. Wel eerst even laten uitbalanceren !

De koppeling vervangen is sowieso een goed idee als alles toch los is.

Greetz Vincent

het oem laten afdraaien doe ik niet hoor...
mag volgende week vliegwiel en koppeling gaan halen tis een van act 3.8kg met een sport koppeling van act :wink:
Locked