Na het vervangen van mijn Motorsteun, loopt mijn stuurbekrachtigings pomp droog.
Reden is vermoedelijk doordat ik het vloeistof reservoir wat schuin heb gehouden tijdens het demonteren en monteren van de motorsteun die daar naast zit.
Oftewel, er zit denk ik wat lucht in het systeem.
Na een paar seconden gaat ook de vloeistof schuimen en komt deze langs de vuldop eruit.
Nu heb ik bij koude motor, de voeistof aangevuld, motor stationair laten draaien, en een aantal keer vol links en rechtsom gedraaid, om zo het systeem te ontluchten.
Maar het probleem blijft zich voordoen. :-?
Kan het zijn dat er lucht in het stuurhuis gedeelte zit? Kan ik op andere manieren ontluchten?
Slangen zijn gecontroleerd, maar alles zit zoals het hoort, en er kan nergens valse lucht meegezogen worden zover ik kan zien.
Iemand ervaring of ideen om dit probleem de wereld uit te helpen?
Thnx!
Stuurbekrachtigings pomp probleem
Dankje voor de tip.
Vanavond een makker gebeld, die had nog een pomp + reservoir incl slangen liggen voor een B-serie.
reservoir kwam netjes overeen, deze heb ik geplaatst, waarna het probleem was opgelost.
Persoonlijk denk ik dat er een terugslag klepje in de slang zit, wat wellicht beknelt is gaan zitten na het tankje even van zijn plaats is gehouden.
Maargoed, het werkt zo weer perfect, morgen RDW..... duimen dus.
Vanavond een makker gebeld, die had nog een pomp + reservoir incl slangen liggen voor een B-serie.
reservoir kwam netjes overeen, deze heb ik geplaatst, waarna het probleem was opgelost.
Persoonlijk denk ik dat er een terugslag klepje in de slang zit, wat wellicht beknelt is gaan zitten na het tankje even van zijn plaats is gehouden.
Maargoed, het werkt zo weer perfect, morgen RDW..... duimen dus.
-
-