Een tijdje terug werd er hier op het forum gevraagd of wij als club niet eens iets voor het goede doel moesten organiseren.
Het blijkt lastig te zijn zelf iets op poten te zetten...
Dus daarom hierbij 2 ideeën om ergens aan mee te doen.
MS Klassieker Toer Rally 2009 17 mei 2009
Klik en Klik
KIKA Classic Car Tour 2009 op 31 mei 2009 (Pinksteren)
Klik en Klik
Beide zijn rally's en staan open voor "eenieder met een goed humeur en een bijzondere heilige koe".
Je moet dan niet denken aan zand en grint paden, maar aan een wegenkaart met bolletjes en pijltjes of een dergelijk methode.
Dit houdt in dat er een bestuurder is en 1 navigator.
De kosten zijn €500 per equippe, dus per 2. Omdat het voor het goede doel is, wordt zoveel mogelijk van de €500 aan het goede doel geschonken. Het is hierdoor mogelijk om het van de belasting af te trekken. (zie www.belastingdienst.nl) of mail naar de betreffende organisatie.
Dit lijkt me een erg leuke actie om vanuit de club met een aantal Type-R's mee mee te doen!!!
MS Rally:
- Joanne + Peter S2K
Goede doel toer tochten
Ziet er leuk uit, maar het inschrijfgeld lijkt mij erg hoog. Dan geef ik liever nog gewoon 100 euro via hun rekening.
Ik denk dat het leuker is om (met) iets (mee) te doen waar we directe betrokkenheid hebben met de begunstigden. Dus zelf de kinderen / zieken zien en meenemen op toertocht of circuit.
Ik denk dat het leuker is om (met) iets (mee) te doen waar we directe betrokkenheid hebben met de begunstigden. Dus zelf de kinderen / zieken zien en meenemen op toertocht of circuit.
IvoG wrote:Ziet er leuk uit, maar het inschrijfgeld lijkt mij erg hoog. Dan geef ik liever nog gewoon 100 euro via hun rekening.
Inschrijfgeld is ook hoog, maar is voor 2 mensen, dus €250 pp en je kunt het via de regeling goede doelen van de belastingdienst terug krijgen. Je mag namelijk tot €500 per persoon per jaar aan goedgekeurde goede doelen geven.
Ik kan wel informeren als daar behoefte aan is?
Dit ondersteund het onderzoek naar kinder k anker en de andere naar ms bij kinderen.
VTECRob wrote:Is het dan geen idee om voor jullie als bedrijf dan een aantal auto´s mee te laten rijden?
Plakken wij wel een tijdelijke sticker met "Breedveld Staal" op de zijkanten...
Leuk idee, maar wij sponsoren al genoeg (te veel

Plus, ik zie even het nut voor het bedrijf niet... Weinig tot geen exposure...
Ook hoor ik geen positief geluid vanuit de club over dit evenement, dus waarom zouden we het dan voor jullie sponsoren....
Zeker als jullie dit zelf voor bijna gratis kunnen doen, als je de moeite neemt om het op te geven aan de belasting.
Jo& wrote:Zeker als jullie dit zelf voor bijna gratis kunnen doen, als je de moeite neemt om het op te geven aan de belasting.
Dit snap ik niet helemaal]http://www.belastingdienst.nl/giften/[/url]); Volgens mij zijn alleen giften aftrekbaar als ze zijn gedaan aan
een zogenaamde "ANBI" (Algemeen Nut Beogende Instellingen); Deze zijn geregistreerd en de lijst van
ANBI's is beschikbaar bij de belastingdienst.
Ook is het volgens mij zo dat er een drempel is van 1% van je inkomen en daarboven heb je dan een
belastingvoordeel ter hoogte van je hoogste belastingschijf (dus maximaal 52%).
Van die 250 euro p.p zul je onder deze regeling dus niet zo veel retour ontvangen (uiteraard afhankelijk van je
eigen inkomen en andere giften). Of doel je op een andere regeling ?
itr703 wrote:Jo& wrote:Zeker als jullie dit zelf voor bijna gratis kunnen doen, als je de moeite neemt om het op te geven aan de belasting.
Dit snap ik niet helemaal]http://www.belastingdienst.nl/giften/[/url]); Volgens mij zijn alleen giften aftrekbaar als ze zijn gedaan aan
een zogenaamde "ANBI" (Algemeen Nut Beogende Instellingen); Deze zijn geregistreerd en de lijst van
Ook is het volgens mij zo dat er een drempel is van 1% van je inkomen en daarboven heb je dan een
Van die 250 euro p.p zul je onder deze regeling dus niet zo veel retour ontvangen (uiteraard afhankelijk van je
eigen inkomen en andere giften).
Of doel je op een andere regeling ?
Weet ik niet precies. Ik weet niet welke regeling en hoe dat dan werkt. Maar ik had aangegeven wel graag te willen informeren als er animo voor was :wink:
Jo& wrote:itr703 wrote:"Jo&":1l1y30og wrote:Zeker als jullie dit zelf voor bijna gratis kunnen doen, als je de moeite neemt om het op te geven aan de belasting.
eigen inkomen en andere giften).
Of doel je op een andere regeling ?
Weet ik niet precies. Ik weet niet welke regeling en hoe dat dan werkt. Maar ik had aangegeven wel graag te willen informeren als er animo voor was :wink:[/quote:1l1y30og]
Ok :-)
Ik weet toevallig van de giftenaftrek omdat ik voor een organisatie waar ik wekelijks werkzaamheden voor deed de reiskosten aftrok; Ik woonde dermate dichtbij dat het op een gegeven moment niet meer loonde; Je moet behoorlijk wat wegschenken om ook maar een klein gedeelte terug te ontvangen of zelfs maar boven de 1% drempel uit te komen.