Doen alle dealers/autobedrijven dit?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Gangaran

Doen alle dealers/autobedrijven dit?

Post by Gangaran »

Ik heb laatst de Mugen license plate bolts gekocht.

Image

Dus, deze week heb ik mijn kentekenplaat verwijderd.
Wat kom ik tegen?

Image

Mijn vraag is of alle dealers zomaar in de achterklep boren i.p.v. de originele bevestigings gaten gebruiken? Hebben jullie dit ook?
Ze hebben gewoon 4 gaten in mijn auto geboord. Waarschijnlijk kan ik niks meer hieraan doen.
Het vervelende hiervan is, misschien wil ik later naar het buitenland. En waar ik naartoe wil hebben ze alleen kleine kentekenplaten, dus dan zie je de 4 gaten.
Dit zijn dingen die je niet wil weten, maar toch handig is om te weten. Zeker als de auto wat ouder is, met wat betreft roestvorming.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

bij mijn oude CTR was de kentekenhouder erop gekit (kit was wel stevig, maar kon handmatig zonder problemen verwijderd worden.
Keung

Post by Keung »

Bij oudere auto's is het moeilijk terug te zoeken door wie of waneer het doorgeboord is. Zeker als een auto meerdere eigenaren heeft gehad.

Vaak willen eigenaren graag extra vastgeschroefd hebben ter voorkoming van kentekenplaatdiefstal ipv 'los' ingeklikt in de houder.

Het is dus moeilijk te zeggen welke dealers/ garages wel of niet boren in de achterklep. Zelfs met werkplaatsbezoeken bij andere dealers kan er zomaar de plaathouder vervangen zijn dmv vastschroeven.
Sincx

Post by Sincx »

Toch wel triest om te zien :S
real187

Post by real187 »

na het plaatsen van de club kentekenhouder, ben ik dit dus ook bij mij achter tegenkomen!!!
gelukkig geen 4 maar wel fokin 2 gaten. een DOODsZONDE

ik ben wel de 2de eigenaar, mijns inzien is dit bij mij gewoon bij de dealer zo verneukt.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Ik heb het gelukkig nog niet voor gehad :!:

Maar ik weet bv in Belgie is het niet toegelaten om extra gaten te maken in de nummerplaat, je moet dus de originele voorziene bevestigingspunten gebruiken ...

En als de garage of eigenaar geen zin heeft om een aanpassings kader te kopen krijg je helaas dit :shock: :shock:
Gangaran

Post by Gangaran »

Op zich is niet erg als ze boren, maar probeer het wel netjes te doen. Eventueel de gaatjes ook tegen roest behandelen. Als ik de clubplaat niet had, had ik dit nooit geweten.
Jo&

Post by Jo& »

Voor zover ik heb geïnformeerd doen meerdere dealers dit.
Er zijn hier twee redenen voor:
1 anders staat je kentekenplaat aan de zijkanten uit = niet mooi
2 anders dan gaat je kentekenplaat rammelen en sta je na een weer weer bij de dealer

Kit is ook niet heilig, aangezien je bij verwijderen je lak mee zou kunnen trekken...

Het was wel netjes geweest als ze het ff met anti-roest hadden behandeld!
eteuben

Post by eteuben »

Reden 1, zoals hierboven ken ik nog heel goed uit mijn autobedrijf periode. Moest ook vaak even de kentekenplaten monteren. De voorgemaakte gaten zijn te smal, waardoor onze lange kentekenplaat aan de zijkanten niet tegen de auto aansluit. Dit lijkt heel lelijk... Dan deden wij vaak op de hoeken ook 2 zelftappers. Zat de kentekenplaat er mooi plat op en rammelde niet meer.

Ook zwarte vinyltape wil wel, maar toch...
Jo&

Post by Jo& »

Ik denk dat bijna alle kenteken platen wel of met tape/kit/extra schroeven vast zit...

Kheb ff gekeken die van mij zit gekit. Khoop dat het niet én gekit en geschroeft zit.

Je doet er niets aan, maar zoals ik zei een beetje anti-roest behandeling was fijn geweest...
Gangaran

Post by Gangaran »

Precies, vind ik ook. Als het kunststof was, prima.
Jo&

Post by Jo& »

Autobedrijven zijn zo makkelijk met dingen...

Ik zeg altijd, stel je nou voor dat het een Ferrari was, zou je er anders mee omgaan?

Nou voor mij is deze auto als een Ferrari voor jou :wink:
donkeykong

Post by donkeykong »

damn bummer dude
MooZleZ

Post by MooZleZ »

ITR1217 wrote:Ik heb het gelukkig nog niet voor gehad :!:

Maar ik weet bv in Belgie is het niet toegelaten om extra gaten te maken in de nummerplaat, je moet dus de originele voorziene bevestigingspunten gebruiken ...

En als de garage of eigenaar geen zin heeft om een aanpassings kader te kopen krijg je helaas dit :shock: :shock:

ow is da ? :p ik heb gaten in mn nummerplaten geboord voor te bevestigen op mn ek9 xD njaah :o ops:
Locked