Page 1 of 2

Mugen JDM Accord Euro-R CL1 system vs Accord Type-R CH1

Posted: Sun Mar 08, 2009 12:31 pm
by Katana
Mugen JDM Accord Type-R CL1 system onder de Accord Type-R CH1

Na lang zoeken naar details (met de hulp van Keung de OEM Master :wink: ) heb ik besloten het te bestellen in Japan en te kijken hoe ver ik zou komen ermee.

De CH1 (Europese Accord Type-R) en CL1 (Japanse Accord Euro-R) delen somige onderdelen. Dus de uitdaging is deze te laten passen and je gek bent op Japanse onderelen en kwaliteit. Voor mij is Mugen de benchmark hiervoor.

Dus het volgende besteld in Japan:

-Mugen Header
-Mugen Cat-back
-OEM Euro-R Cat

And go for it!
Image
Sexy in an odd way :love10:

Yes, I know i'm a Mugen fetishist :evil4:



Image
Oem CH1 system

Image
Accord Euro-R CL1 JDM cat (een stuk kleiner dan de CH1)

Image
Accord Euro-R CL1 JDM cat met de ingelasde bung voor de CH1 2nd O2 sensor

Image
OEM CH1 Header

Image
Mugen CL1 Header

Image
OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Image
Mugen CL1 Header voor het starten (Bling!)

Image
OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Image
Sweet 8)

Image
Dit kom tegen het hitteschild aan

Image
Dus we hebben het CH1 hitteschild eruit gehaald en hebben een CL1 hitteschild besteld in Japan.

Image
Uitlaatsteun aangepast met afstand ringen

Image
De cat vastmaken aan het cat-back


Image
JDM cat op z'n plaats

Image
Mugen CL1 cat-back

Image
Is aan de achterkant nog een klein beetje te laag maar word opgelost met een custom made testpipe die de komende weken gemaakt zal worden bij EPS met OEM gasket voor makkelijke wissel met de APK.

Image
It has some organic beauty to it ..

Image
Mugen CL1 achter Titanium demper

Image
Mugen CL1 achter Titanium dempers oonder een CH1

Image

Image
Kleur veranderde naar Goud na een 45min test run.

Ze voelt een stuk soepeler aan onderin en gemener in VTEC. Is ook veel makkelijker in VTEC te houden met schakelen

Ik heb maar 1 CEL code 1 gehad op de ECU na 250km. "1st O2 Sensor to slow". De sensor sits 20cm verder naar achter nu dus word langzamer warm. Reset de ECU en afwachten. APK uitlaatgas test met de JDM cat was ruim voldoende dus dat is makkelijk voor de jaarlijkse APK.

Het geluid is wat harder maar word nog aangepakt met de testpipe.

Ik ben er zeer blij mee ! :agree:

Posted: Sun Mar 08, 2009 12:42 pm
by Lucas79
Mooie rapportage Frans! (en mooie spulletjes ook!) Veel plezier er mee gewenst.

Posted: Sun Mar 08, 2009 12:52 pm
by Sincx
Mooi spul zeg !

Posted: Sun Mar 08, 2009 1:01 pm
by Benjdmin
Holymoly, that looks great! Some serious parts there!

8)

Best ATR ---

Posted: Sun Mar 08, 2009 1:05 pm
by Gangaran
Goed bezig Frans. Ziet er super uit!!!

Posted: Sun Mar 08, 2009 1:36 pm
by wilco
Ziet er super uit Frans!!!

Posted: Sun Mar 08, 2009 1:55 pm
by Katana
Dank u Heren, ik ben er zelf ook zeer tevreden mee :D

Posted: Sun Mar 08, 2009 2:31 pm
by Jo&
Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:

Posted: Sun Mar 08, 2009 2:45 pm
by Katana
Jo& wrote:Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:


In combinatie met de juiste hoeveelheid doorzettingsvermogen :mrgreen:

Posted: Sun Mar 08, 2009 2:45 pm
by Jo&
Katana wrote:
Jo& wrote:Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:


In combinatie met de juiste hoeveelheid doorzettingsvermogen :mrgreen:

= super en uniek eindproduct :wink:

Posted: Sun Mar 08, 2009 3:20 pm
by roblom
Goed bezig geweest Frans, Mooi spul he dat Mugen :D

Posted: Sun Mar 08, 2009 9:27 pm
by itr assen
heel mooi. :thumbs:

Posted: Sun Mar 08, 2009 9:52 pm
by D_ToXx
mooi man!

:japan:

Posted: Sun Mar 08, 2009 10:13 pm
by boikel
gaaf Frans. 8)

Mooie fotoreportage. :thumbs:

Posted: Mon Mar 09, 2009 12:25 am
by wesjes
ja what to say,, ik had hem op zandvoort al gezien en ja.. NICE! :D

maar dat was te verwachtte van mugen ^_^

Posted: Mon Mar 09, 2009 2:00 am
by LCR
NAIS WERK Frans :clap
Is de auto nu lichter geworden of is jouw portemonee nog lichter geworden :lol:
Ik heb die ook toevallig thuis liggen 8)


Image

Posted: Mon Mar 09, 2009 7:45 am
by -=[BLACKA]=-
:twisted: ziet er zeer goed uit

Posted: Mon Mar 09, 2009 7:59 am
by Katana
Het Mugen systeem is lichter dan de OEM

Ik had de header ook al een tijdje in mijn huiskamer liggen 8)

Ziet er ook netjes uit Luc.

Wil je deze ook op een JDM systeem zetten of pas je je deze aan op het OEM systeem?

Posted: Mon Mar 09, 2009 10:27 am
by sigur
Ziet er goed uit Frans, mooi hoor. 8)

Posted: Mon Mar 09, 2009 1:16 pm
by LCR
Katana wrote:Het Mugen systeem is lichter dan de OEM

Ik had de header ook al een tijdje in mijn huiskamer liggen 8)

Ziet er ook netjes uit Luc.

Wil je deze ook op een JDM systeem zetten of pas je je deze aan op het OEM systeem?


Ik ga dit aanpassen zodat ik op de OEM catback kan monteren.
Lijkt me veel werk om de CL1 conversie te gebruiken,maar je hele systeem OWN THE GAME :worshippy: !!!!
Was eigenlijk van plan een custom enkel uitlaat erop te plaatsen,maar de pijpenbuiger liet een paar afspraken vervallen. Ik had opeens geen trek meer.... :evil: