Mugen JDM Accord Euro-R CL1 system vs Accord Type-R CH1

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Mugen JDM Accord Euro-R CL1 system vs Accord Type-R CH1

Post by Katana »

Mugen JDM Accord Type-R CL1 system onder de Accord Type-R CH1

Na lang zoeken naar details (met de hulp van Keung de OEM Master :wink: ) heb ik besloten het te bestellen in Japan en te kijken hoe ver ik zou komen ermee.

De CH1 (Europese Accord Type-R) en CL1 (Japanse Accord Euro-R) delen somige onderdelen. Dus de uitdaging is deze te laten passen and je gek bent op Japanse onderelen en kwaliteit. Voor mij is Mugen de benchmark hiervoor.

Dus het volgende besteld in Japan:

-Mugen Header
-Mugen Cat-back
-OEM Euro-R Cat

And go for it!
Image
Sexy in an odd way :love10:

Yes, I know i'm a Mugen fetishist :evil4:



Image
Oem CH1 system

Image
Accord Euro-R CL1 JDM cat (een stuk kleiner dan de CH1)

Image
Accord Euro-R CL1 JDM cat met de ingelasde bung voor de CH1 2nd O2 sensor

Image
OEM CH1 Header

Image
Mugen CL1 Header

Image
OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Image
Mugen CL1 Header voor het starten (Bling!)

Image
OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Image
Sweet 8)

Image
Dit kom tegen het hitteschild aan

Image
Dus we hebben het CH1 hitteschild eruit gehaald en hebben een CL1 hitteschild besteld in Japan.

Image
Uitlaatsteun aangepast met afstand ringen

Image
De cat vastmaken aan het cat-back


Image
JDM cat op z'n plaats

Image
Mugen CL1 cat-back

Image
Is aan de achterkant nog een klein beetje te laag maar word opgelost met een custom made testpipe die de komende weken gemaakt zal worden bij EPS met OEM gasket voor makkelijke wissel met de APK.

Image
It has some organic beauty to it ..

Image
Mugen CL1 achter Titanium demper

Image
Mugen CL1 achter Titanium dempers oonder een CH1

Image

Image
Kleur veranderde naar Goud na een 45min test run.

Ze voelt een stuk soepeler aan onderin en gemener in VTEC. Is ook veel makkelijker in VTEC te houden met schakelen

Ik heb maar 1 CEL code 1 gehad op de ECU na 250km. "1st O2 Sensor to slow". De sensor sits 20cm verder naar achter nu dus word langzamer warm. Reset de ECU en afwachten. APK uitlaatgas test met de JDM cat was ruim voldoende dus dat is makkelijk voor de jaarlijkse APK.

Het geluid is wat harder maar word nog aangepakt met de testpipe.

Ik ben er zeer blij mee ! :agree:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Mooie rapportage Frans! (en mooie spulletjes ook!) Veel plezier er mee gewenst.
Deus Ex Machina!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Mooi spul zeg !
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Holymoly, that looks great! Some serious parts there!

8)

Best ATR ---
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Goed bezig Frans. Ziet er super uit!!!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ziet er super uit Frans!!!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Dank u Heren, ik ben er zelf ook zeer tevreden mee :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jo& wrote:Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:


In combinatie met de juiste hoeveelheid doorzettingsvermogen :mrgreen:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Katana wrote:
Jo& wrote:Gaaf Frans!
Ook wel beetje lef voor nodig geweest :wink:


In combinatie met de juiste hoeveelheid doorzettingsvermogen :mrgreen:

= super en uniek eindproduct :wink:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Goed bezig geweest Frans, Mooi spul he dat Mugen :D
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

heel mooi. :thumbs:
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

mooi man!

:japan:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

gaaf Frans. 8)

Mooie fotoreportage. :thumbs:
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

ja what to say,, ik had hem op zandvoort al gezien en ja.. NICE! :D

maar dat was te verwachtte van mugen ^_^
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

NAIS WERK Frans :clap
Is de auto nu lichter geworden of is jouw portemonee nog lichter geworden :lol:
Ik heb die ook toevallig thuis liggen 8)


Image
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

:twisted: ziet er zeer goed uit
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het Mugen systeem is lichter dan de OEM

Ik had de header ook al een tijdje in mijn huiskamer liggen 8)

Ziet er ook netjes uit Luc.

Wil je deze ook op een JDM systeem zetten of pas je je deze aan op het OEM systeem?
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Ziet er goed uit Frans, mooi hoor. 8)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Katana wrote:Het Mugen systeem is lichter dan de OEM

Ik had de header ook al een tijdje in mijn huiskamer liggen 8)

Ziet er ook netjes uit Luc.

Wil je deze ook op een JDM systeem zetten of pas je je deze aan op het OEM systeem?


Ik ga dit aanpassen zodat ik op de OEM catback kan monteren.
Lijkt me veel werk om de CL1 conversie te gebruiken,maar je hele systeem OWN THE GAME :worshippy: !!!!
Was eigenlijk van plan een custom enkel uitlaat erop te plaatsen,maar de pijpenbuiger liet een paar afspraken vervallen. Ik had opeens geen trek meer.... :evil:
Locked