Na lang zoeken naar details (met de hulp van Keung de OEM Master :wink: ) heb ik besloten het te bestellen in Japan en te kijken hoe ver ik zou komen ermee.
De CH1 (Europese Accord Type-R) en CL1 (Japanse Accord Euro-R) delen somige onderdelen. Dus de uitdaging is deze te laten passen and je gek bent op Japanse onderelen en kwaliteit. Voor mij is Mugen de benchmark hiervoor.
Dus het volgende besteld in Japan:
-Mugen Header
-Mugen Cat-back
-OEM Euro-R Cat
And go for it!

Sexy in an odd way :love10:
Yes, I know i'm a Mugen fetishist :evil4:

Oem CH1 system

Accord Euro-R CL1 JDM cat (een stuk kleiner dan de CH1)

Accord Euro-R CL1 JDM cat met de ingelasde bung voor de CH1 2nd O2 sensor

OEM CH1 Header

Mugen CL1 Header

OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Mugen CL1 Header voor het starten (Bling!)

OEM CH1 vs Mugen CL1 Header

Sweet 8)

Dit kom tegen het hitteschild aan

Dus we hebben het CH1 hitteschild eruit gehaald en hebben een CL1 hitteschild besteld in Japan.

Uitlaatsteun aangepast met afstand ringen

De cat vastmaken aan het cat-back

JDM cat op z'n plaats

Mugen CL1 cat-back

Is aan de achterkant nog een klein beetje te laag maar word opgelost met een custom made testpipe die de komende weken gemaakt zal worden bij EPS met OEM gasket voor makkelijke wissel met de APK.

It has some organic beauty to it ..

Mugen CL1 achter Titanium demper

Mugen CL1 achter Titanium dempers oonder een CH1

Kleur veranderde naar Goud na een 45min test run.
Ze voelt een stuk soepeler aan onderin en gemener in VTEC. Is ook veel makkelijker in VTEC te houden met schakelen
Ik heb maar 1 CEL code 1 gehad op de ECU na 250km. "1st O2 Sensor to slow". De sensor sits 20cm verder naar achter nu dus word langzamer warm. Reset de ECU en afwachten. APK uitlaatgas test met de JDM cat was ruim voldoende dus dat is makkelijk voor de jaarlijkse APK.
Het geluid is wat harder maar word nog aangepakt met de testpipe.
Ik ben er zeer blij mee ! :agree: