winterbanden advies

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Jethro

winterbanden advies

Post by Jethro »

Weet iemand welke winterbanden het beste zijn voor een ctr bij Nederlandse/Duitse weersomstandigheden?

Heb hier totaal geen idee van, de een zegt Vredestein en de Andere adviseerde mij Nokian.
Heb al wel wat testen gelezen maar kan geen test vinden met deze banden maat. :?:

Ben op zoek naar een band die goede grip heeft bij nat wegdek in deze kou. 8)
2 Ze moeten niet te veel lawaai maken.
De banden komen gewoon onder de standaard wielen van een Type-R ep3
205/45R17 is de banden maat geloof ik.

Wil iemand zijn ervaring delen? :D
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb 16"Goodyear High performance winterbanden op CTR sport velgen.
Uit verschillende tests komen verschillende resultaten. Maar als je van een van de bekende merken banden neemt dan kan het haast niet slecht zijn.

Vredestein snowtrack 2 schijnen hele goede te zijn, maar zijn daarintegen erg duur en toen ik 2 jaar terug winterbanden ging kopen waren ze niet meer leverbaar.
RedSun

Post by RedSun »

Voor dit seizoen heeft het niet zoveel zin meer.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Voor dit seizoen heeft het niet zoveel zin meer.

Het ergste is idd voorbij denk ik.
Alhoewel er kan nog / weer sneeuw gaan vallen. En winterbanden werken juist onder een temperatuur van ong 7 graden, en dat is het de afgelopen week contstant.

Ik ben liever safe than sorry...
Jethro

Post by Jethro »

Kom er inderdaad een beetje laat mee. Maar omdat het in Duitsland verplicht is, toch?
Zal ik het wel moeten doen en wil niet voor verassingen komen te staan in DL.
Liever safe than sorry... daar ben ik helemaal voor.

Zit nog enige twijfel tussen vredestein en nokian, veiligheid voor alles.

Heb nu nog de Bridgestone RE40 dat rijd niet echt top met dit weer.
RedSun

Post by RedSun »

Daar heb je ook gelijk in, als je ze al hebt dan eronder leggen.

Maar om nu nog een nieuw setje aan te schaffen.... dat zou ik niet doen.

Wacht dan tot van de zomer ofzo, zijn ze wellicht goedkoper
Nana korobi ya oki
Jethro

Post by Jethro »

Goed idee.. thanx. Daar had ik nog niet bij nagedacht.
Misschien dit seizoen maar even rustiger rijden
RedSun

Post by RedSun »

ach rustiger, als het droog is (zoals vandaag) merk je niet echt veel verschil denk ik.

Alleen bij erg nat weer is het heel duidelijk te merken omdat WB veel meer water af kunnen voeren. Maar dan nog, tis niet dat je dan opeens vet kan planken omdat je WB hebt.
Nana korobi ya oki
Jethro

Post by Jethro »

Zoals vandaag is er niks aan de hand en kan je gewoon gassen.

Verwacht ook niet dat je met winterbanden opeens wel kan planken als het wegdek erg nat is, maar denk toch wel wat beter...?
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Ik heb Bridgestone Blizzak onder de ITR zitten, ik ben zeer tevreden over deze banden.
Ik heb geen ervaring met andere winterbanden :wink:
itr-1895

Post by itr-1895 »

Jethro wrote:Kom er inderdaad een beetje laat mee. Maar omdat het in Duitsland verplicht is, toch?

ik ben half december nog staande gehouden in Duitsland met de civic.
(waarom weet ik alleen niet :roll: was alleen even papieren checken en door rijden)
ik rij in elk geval gewoon op zomer banden.
maar herr der autobahn polizei zei er verder niks over wel stond hij even met z'n mag-lite naar m'n banden te schijnen.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

itr-1895 wrote:
Jethro wrote:Kom er inderdaad een beetje laat mee. Maar omdat het in Duitsland verplicht is, toch?

ik ben half december nog staande gehouden in Duitsland met de civic.
(waarom weet ik alleen niet :roll: was alleen even papieren checken en door rijden)
ik rij in elk geval gewoon op zomer banden.
maar herr der autobahn polizei zei er verder niks over wel stond hij even met z'n mag-lite naar m'n banden te schijnen.

Enkel verplicht bij bepaalde weersomstandigheden. (sneeuw, vries..)
Jethro

Post by Jethro »

oke. dus kan wel even wachten nog. :D
Jo&

Post by Jo& »

Jethro wrote:oke. dus kan wel even wachten nog. :D

Klopt je bent het alleen verplicht onder omstandigheden die daar om vragen. Maarja in Duitsland kan je in goed weer rijden, en een uur verder sneeuw hebben... Dus ik zou het je zeker wel aanraden.
Tevens is de RE040 echt een verschrikkelijke band in de regen! Ik heb daar ook even op gereden, maar heb ze voortijdig vervangen voor RE050A XL en merk wel echt verschil! Ook met gewoon rechtdoor snelweg met regen enz.

Ik weet het prijsverschil niet tussen VS en NK, en ik kan ook niet in je portomonee kijken, maar als ik jou was en je gaat toch winterbanden kopen, dan zou ik voor Vredestein gaan.
Jethro

Post by Jethro »

eh bedankt man. Zat zowieso ook te denken na de reo40 de re50a te laten monteren. :thumbs:

Begon bijna te twijfelen en denken dat het aan mij lag in de regen met die bridgestone reo40, echt shit.
Boven de 6000rpm in de tweede versn. heb ik alleen maar wielspin. :o ops:

Heb ook gehoord dat Vredestein een goede Winterband is, En tja vindt banden en remmen echt wel belangerijk ga ik niet op bezuinigen.

Hoeft maar een keer goed mis te gaan en het is gebeurd, met zulke snelheden in DL.
RedSun

Post by RedSun »

Jethro wrote:eh bedankt man. Zat zowieso ook te denken na de reo40 de re50a te laten monteren. :thumbs:

Just so you know, she's female :lol:

Even voor de duidelijkheid: je bent in duitsland verplicht je aan te passen aan de omstandigheden. dus bij sneeuw en gladheid moet je winterbanden voeren. zo niet dan KUN je een boete krijgen en bij een ongeval KAN je gedeeltelijk danwel geheel aansprakelijk gesteld worden.
Maar daar heb je een verzekering voor, je standaard WA dekking dekt gewoon.

Overigens geldt dit ook voor zaken als je ruitensproeier vloeistof die op niveau moet zijn, verlichting etc etc. Kun je ook een boete voor krijgen.
Nana korobi ya oki
Jethro

Post by Jethro »

Sorry Jo, had ik niet in de gaten. :lol: Moet beter m'n huiswerk doen. :-)

RedSun thanx voor de tip.
Dat is ook wat ik heb begrepen, en vind het ook terecht hoe ze dat doen ik DL.
Ben ook zeker een voorstander van om dit soort zaken regelmatig te controleren.
Sincx

Post by Sincx »

Mijn bridgestones re50a hebben het prima gedaan hoor deze winter, zelfs onder extreme omstandigheden.

Je moet zowiezo je rijstijl aanpassen aan het weer, rustiger rijden, meer afstand houder en nog beter anticiperen enz enz enz en dus zijn winterbanden wat mij betreft in mijn geval echt overbodig.
MPG

Post by MPG »

Onder de ATR hebben mijn Bridgestones RE050's het ook prima gedaan met de vorst periode. Alleen is mijn ervaring dat zodra er sneeuw ligt het met deze banden echt uitkijken is. Totaal geen grip met sneeuw op de weg. Zolang er nog geen sneeuw periode voorspelt wordt, ga ik persoonlijk dus niet aan de winterbanden en blijf gewoon met de RE050's doorrijden.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Tuurlijk dat jullie zomerbanden het prima gedaan hebben in de winter. Totdat je wat voor hebt, dan is,het van; had ik maar...
Snap je ?
Locked