versnellingbak uit elkaar halen(hoe? EP3)
versnellingbak uit elkaar halen(hoe? EP3)
na verschillende pogingen om de twee versnellingbakken uit elkaar te halen is het niet gelukt. hij gaat ongeveer1,5 cm uit elkaar en dan blijft ie hangen (we denken zelf het schakelmeganisme). de inbusbout + zeskantbout hebben we eruit gedraaid. op de achterkant hebben we de borgring losgemaakt.
moeten we hem in een bepaalde versnelling zetten of moet het schakelmeganisme er helemaal uit? zo ja a.u.b. hoe? of ligt het probleem
ergens anders?
moeten we hem in een bepaalde versnelling zetten of moet het schakelmeganisme er helemaal uit? zo ja a.u.b. hoe? of ligt het probleem
ergens anders?
Ok, er zijn 3 bouten rechts van het schakelmechanisme, niet koppelings zijde, die moeten eruit, er moet dan ook veertjes en kogeltjes uit komen.
Snelheids sensor moet eruit. Schakelmechanisme eruit. Aan de voorkant van de bak, die richting straat staat, moet er ook een inbus bout zitten, die moet er ook uit dacht ik.
Aan diezelfde kant zit er ook een zeskantbout, die ook eruit.
Aan de zijkant, die naar je wiel staat, een grote inbus die er ook uit moet en daarin heb je een c klem die er ook uit moet.
Als het goed is moet dan de behuizing er wel af kunnen.
Achteruitrij schakelaar ook eruit.
Snelheids sensor moet eruit. Schakelmechanisme eruit. Aan de voorkant van de bak, die richting straat staat, moet er ook een inbus bout zitten, die moet er ook uit dacht ik.
Aan diezelfde kant zit er ook een zeskantbout, die ook eruit.
Aan de zijkant, die naar je wiel staat, een grote inbus die er ook uit moet en daarin heb je een c klem die er ook uit moet.
Als het goed is moet dan de behuizing er wel af kunnen.
Achteruitrij schakelaar ook eruit.
rij al 1800km rond en één keer nieuwe versnellingbak olie erop gezet.
de olie kwam er uit dus dat zit wel goed.
maar als ie goed op temperatuur is 100 graden hoor ik hard een geratel onder de auto voor. kan dit niet sjekken wat het precies is omdat het weg is als je naar een lagere kilometers/RPM gaat..ja moeilijk uit te leggen :cry:
Dit is dus alleen als ie goed op temperatuur is maar het klinkt alsof het uit de versnellingsbak komt maar dan het rare is weer waarom als ie goed warm is en niet bv al bij de 80 graden. :-? de L.S.D. misschien? :-?
maar de orginele spruitstuk zit er ook weer op i.v.m. keuring..
misschien dat daar ergens iets fout zit of mee resoneert.
donderdag op keuring en dan zo snel mogelijk de andere header erop zetten en verder kijken......komt goed!(of misschien niet.. :lol: )
de olie kwam er uit dus dat zit wel goed.
maar als ie goed op temperatuur is 100 graden hoor ik hard een geratel onder de auto voor. kan dit niet sjekken wat het precies is omdat het weg is als je naar een lagere kilometers/RPM gaat..ja moeilijk uit te leggen :cry:
Dit is dus alleen als ie goed op temperatuur is maar het klinkt alsof het uit de versnellingsbak komt maar dan het rare is weer waarom als ie goed warm is en niet bv al bij de 80 graden. :-? de L.S.D. misschien? :-?
maar de orginele spruitstuk zit er ook weer op i.v.m. keuring..
misschien dat daar ergens iets fout zit of mee resoneert.
donderdag op keuring en dan zo snel mogelijk de andere header erop zetten en verder kijken......komt goed!(of misschien niet.. :lol: )
ik zag mijn eigen topic weer en ff posten: L.S.D. is pure porn.
: verklaar mij maar voor gek maar ik kan een rotonde 3/4 rond echt met een 10 Km/u 3/4 rond (grote rotonde) harder. en met piepende banden zoals gewend,zonder te gaan glijden. de auto blijft bestuurbaar. misschien dat de nieuwe sensor afwijkt. ff kijken met de motmot.
de koppeling werkt wel maar nog niet naar behoren.ontkoppeld wel maar dat ligt max pedaal naar onder. ik ga er zelf ook niet aan prutsen.

de koppeling werkt wel maar nog niet naar behoren.ontkoppeld wel maar dat ligt max pedaal naar onder. ik ga er zelf ook niet aan prutsen.
D_ToXx wrote:ik zag mijn eigen topic weer en ff posten: L.S.D. is pure porn.: verklaar mij maar voor gek maar ik kan een rotonde 3/4 rond echt met een 10 Km/u 3/4 rond (grote rotonde) harder. en met piepende banden zoals gewend,zonder te gaan glijden. de auto blijft bestuurbaar. misschien dat de nieuwe sensor afwijkt. ff kijken met de motmot.
de koppeling werkt wel maar nog niet naar behoren.ontkoppeld wel maar dat ligt max pedaal naar onder. ik ga er zelf ook niet aan prutsen.
Daar doen we het voor, snellere doorstroming op de rotondes ... je geeft wel richting aan he? :P