Tijd voor nieuwe bougies?
Tijd voor nieuwe bougies?
Mijn ATR is nu 8 jaar oud en 53.000km gelopen. Wordt het niet tijd voor nieuwe bougies?
-
Re: Tijd voor nieuwe bougies?
CWATR wrote:Mijn ATR is nu 8 jaar oud en 53.000km gelopen. Wordt het niet tijd voor nieuwe bougies?

Deus Ex Machina!
CWATR wrote:Distributieriem is twee jaar geleden al gedaan (moet bij 100kkm of 6 jaar).
De bougies hebben een (theoretische) levensduur van 100kkm staat mij bij. Over een levensduur qua jaren weet ik zo niet (vandaar de vraag).
Ja, maar het hangt ook van je rijstijl af. Ik ging de mijne bij 70K controleren en de waren "op".
Gewoon doen, wordt je verbruik ook (iets) minder.
Hi Keung, bedankt voor de reminder... 30 euro p.st. inderdaad. Dan gelijk nieuw luchtfiltertje en uren tellen zit je op ruwweg ((4x30)+25+80))=225 euro. Dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
Ik denk trouwens dat de vlag omhoog gaat als er bij de dealer weer eens een klant binnen komt wandelen.
Ik denk trouwens dat de vlag omhoog gaat als er bij de dealer weer eens een klant binnen komt wandelen.
CWATR wrote:Hi Keung, bedankt voor de reminder... 30 euro p.st. inderdaad. Dan gelijk nieuw luchtfiltertje en uren tellen zit je op ruwweg ((4x30)+25+80))=225 euro. Dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
Als ik alvast de vlag uithang, kom je dan binnenkort naar mijn werk in Amersfoort? :clap
KIJK NAAR DE FOTO HIJ WERKT BIJ DE HONDA DEALER NOTA BENE!!!!
PROFIEL: Keung
RegulaR Geregistreerd op: 3-7-2007
Totaal berichten: 422
[0.54% van het totaal / 0.79 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van Keung
Website: URL
Beroep: Automonteur/ APK keurmeester
Interesses:
:slaan:
PROFIEL: Keung
RegulaR Geregistreerd op: 3-7-2007
Totaal berichten: 422
[0.54% van het totaal / 0.79 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van Keung
Website: URL
Beroep: Automonteur/ APK keurmeester
Interesses:
:slaan:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Keung wrote:@ CWATR: ATR bougies zijn prijziger dan 'normale' bougies, houd rekening mee met +/- €30,- p/stuk.
Effe een update: zoals je bij het onderdelen-topic kunt zien had ik de bougies besteld in de UK via ebay.
Ik heb ze van de week ingebouwd. Ik was 47 euro voor alle 4 kwijt :roll:
Moest effe een bougiesleutel halen omdat ze zo diep zitten dat ik er met een normale pijpsleutel niet bij kon. Die sleutel was 16 euro maar maakt het bougiewisselen een peuleschilletje omdat dje e bougie er in kunt klemmen.
De bougies die er uit kwamen zagen er bij de contacten nog goed uit. Wel hadden ze alle 4 een bruine rand van een soort vervuiling/aanslag bij de overgang van metaal naar keramiek. (ik dacht door vocht misschien?).
CWATR wrote:Keung wrote:@ CWATR: ATR bougies zijn prijziger dan 'normale' bougies, houd rekening mee met +/- €30,- p/stuk.
Effe een update: zoals je bij het onderdelen-topic kunt zien had ik de bougies besteld in de UK via ebay.
Ik heb ze van de week ingebouwd. Ik was 47 euro voor alle 4 kwijt :roll:
Moest effe een bougiesleutel halen omdat ze zo diep zitten dat ik er met een normale pijpsleutel niet bij kon. Die sleutel was 16 euro maar maakt het bougiewisselen een peuleschilletje omdat dje e bougie er in kunt klemmen.
De bougies die er uit kwamen zagen er bij de contacten nog goed uit. Wel hadden ze alle 4 een bruine rand van een soort vervuiling/aanslag bij de overgang van metaal naar keramiek. (ik dacht door vocht misschien?).
Dat lijkt mij inderdaad roest ja.
hoeft niet een bougie moet koffiebruin zijn van kleur dan is het mengsel goed.
zwart is te rijk (teveel brandstof op delen lucht)
grijs is te arm (te weinig brandstof op delen lucht)
voor een hoog vermogensmotor moet het mengsel 13 delen lucht op 1 deel benzine zijn dan heb je de ideale verbranding en de krachtigste explosie.
en lichtbruine bougies :wink:
zwart is te rijk (teveel brandstof op delen lucht)
grijs is te arm (te weinig brandstof op delen lucht)
voor een hoog vermogensmotor moet het mengsel 13 delen lucht op 1 deel benzine zijn dan heb je de ideale verbranding en de krachtigste explosie.
en lichtbruine bougies :wink: