Koplampen ep3
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
Koplampen ep3
Goedenavond vtec liefhebbers :wink:
Het spijt me dat ik zo met de deur in huis moet vallen zonder mee eerst fatsoenlijk voor te stellen. Heb toevallig zondag geprobeerd maar mag nog geen foto's posten. Zal me z.s.m. ff voorstellen.
Ik heb een brandende vraag. Sinds vorige week zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een 2002 ctr uit Japan. Heb hem via Engeland naar Nederland gehaald. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten schijnen nu de koplampen de verkeerde kant op. De ctr is standaard voorzien van bi-xenon (ja in japan wel). Nu heb ik dus bij de honda dealer al lampen besteld. Ik dacht slim te zijn en ze van het het facelift model te bestellen, deze hebben immers ook standaard xenon.
Had er ff nie aan gedacht dat daar 2 lampen in zitten, 1 voor dimlicht en 1 voor groot licht. (heb de projectorlampen besteld)
Wat ik nu wil proberen om deze toch te bezorgen bij de dealer, ook al zegt ie ze nie terug te nemen.
Maar welke lampen moet ik nu wel hebben???
Ik weet dat bij de europese ctr xenon een optie was,bij het pre-facelift model. Worden er dan compleet andere lampen ingebouwd of alleen de xenon?
Vast bedankt.
Het spijt me dat ik zo met de deur in huis moet vallen zonder mee eerst fatsoenlijk voor te stellen. Heb toevallig zondag geprobeerd maar mag nog geen foto's posten. Zal me z.s.m. ff voorstellen.
Ik heb een brandende vraag. Sinds vorige week zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een 2002 ctr uit Japan. Heb hem via Engeland naar Nederland gehaald. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten schijnen nu de koplampen de verkeerde kant op. De ctr is standaard voorzien van bi-xenon (ja in japan wel). Nu heb ik dus bij de honda dealer al lampen besteld. Ik dacht slim te zijn en ze van het het facelift model te bestellen, deze hebben immers ook standaard xenon.
Had er ff nie aan gedacht dat daar 2 lampen in zitten, 1 voor dimlicht en 1 voor groot licht. (heb de projectorlampen besteld)
Wat ik nu wil proberen om deze toch te bezorgen bij de dealer, ook al zegt ie ze nie terug te nemen.
Maar welke lampen moet ik nu wel hebben???
Ik weet dat bij de europese ctr xenon een optie was,bij het pre-facelift model. Worden er dan compleet andere lampen ingebouwd of alleen de xenon?
Vast bedankt.
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
Ik bedenk me net wat. Een van mn electrische koplamp stellers is een keer vervangen omdat die dol was. Toen ik bij de dealer kwam toen was perongeluk de UK versie geleverd, dus ik moest wachten tot de EUR versie binnen was. Misschien kun je simpelweg je steller vervangen net de EUR versie ipv de gehele koplamp!
Er zitten als het goed is 2 schroefjes op je koplampen, hiermee kan je je koplampen goed stellen. Je kunt dat proberen, hopelijk gaat hij ver genoeg naar rechts. Ik raad je aan om dit ff bij de dealer te (laten) doen omdat die zo een plaat-spiegel hebben om ze correct te stellen.
Ik vraag me alleen af of dat met Xenon ook gaat, want als die autoleveling heeft kan het zo zijn dat dat anders werkt...
Op de pre-facelift zat geen xenon. Als je xenon wilt in nieuwe koplampen dan moet je de facelift versie bestellen. Let op dat hier xenon ook een optie was, dus bestel dan wel de goede. Enige nadeel (of voordeel) is dat deze er wel (heel) anders uitzien dan de pre-facelift koplampen. Je kunt overwegen de pre-face lift te bestellen en er een aftermarket setje in te plaatsen, of te gaan klussen met je oude lampen in je nieuwe ofzo...
Er zitten als het goed is 2 schroefjes op je koplampen, hiermee kan je je koplampen goed stellen. Je kunt dat proberen, hopelijk gaat hij ver genoeg naar rechts. Ik raad je aan om dit ff bij de dealer te (laten) doen omdat die zo een plaat-spiegel hebben om ze correct te stellen.
Ik vraag me alleen af of dat met Xenon ook gaat, want als die autoleveling heeft kan het zo zijn dat dat anders werkt...
Op de pre-facelift zat geen xenon. Als je xenon wilt in nieuwe koplampen dan moet je de facelift versie bestellen. Let op dat hier xenon ook een optie was, dus bestel dan wel de goede. Enige nadeel (of voordeel) is dat deze er wel (heel) anders uitzien dan de pre-facelift koplampen. Je kunt overwegen de pre-face lift te bestellen en er een aftermarket setje in te plaatsen, of te gaan klussen met je oude lampen in je nieuwe ofzo...
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
Ben terug geweest bij de dealer. We hebben wel ff moeten praten maar ze werden toch terug genomen, minus 15%, das dan weer minder. Maar goed, alles beter dan 370 euries en lampen waar ik niks mee kan.
Het allereerste plan was ook om er aftermarket lampen in te zetten, bij showoff liggen er zo veel dat ze er zelfs verkocht worden :wink:
Het nadeel hiervan is dat ik de originele xenon zou verliezen en er in de bedrading geknipt zou moeten worden. De kosten van aftermarket lampen en een setje xenon wogen amper af tegen oem projector lampen, daarbij zou dan nog komen dat het plug en play zou zijn met nette originele oem lampen.
Het plan was leuk maar in de praktijk werd het dus net ff anders.
De weg die we nu gaan volgen zal zijn, aftermarket lampen met een set bi-xenon. Zo hoeft er maar minimaal in de bedrading gekloot te worden en heb ik alsnog xenon.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het allereerste plan was ook om er aftermarket lampen in te zetten, bij showoff liggen er zo veel dat ze er zelfs verkocht worden :wink:
Het nadeel hiervan is dat ik de originele xenon zou verliezen en er in de bedrading geknipt zou moeten worden. De kosten van aftermarket lampen en een setje xenon wogen amper af tegen oem projector lampen, daarbij zou dan nog komen dat het plug en play zou zijn met nette originele oem lampen.
Het plan was leuk maar in de praktijk werd het dus net ff anders.
De weg die we nu gaan volgen zal zijn, aftermarket lampen met een set bi-xenon. Zo hoeft er maar minimaal in de bedrading gekloot te worden en heb ik alsnog xenon.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
Je zou ff kunnen kijken.
Ik heb echter bij dealer vandaag ook al ff verder gekeken. Lampen waarbij het groot- en dimlicht 1 lampie is helaas nie kunnen vinden.
Had ook bij die projectorlampen de originele xenon nog kunnen bestellen maar dan wordt het wel een erg duur grapje.
Moest eigenlijk alleen de behuizing hebben waar ik dan mijn xenon (welke origineel al in de auto zit) in zou kunnen zetten.
Ik heb echter bij dealer vandaag ook al ff verder gekeken. Lampen waarbij het groot- en dimlicht 1 lampie is helaas nie kunnen vinden.
Had ook bij die projectorlampen de originele xenon nog kunnen bestellen maar dan wordt het wel een erg duur grapje.
Moest eigenlijk alleen de behuizing hebben waar ik dan mijn xenon (welke origineel al in de auto zit) in zou kunnen zetten.
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
@ Multiblade:
Ik heb zitten te speuren, maar het ziet ernaar uit dat de HID enkel voor de RHD is gemaakt.
Voor de LHD heb ik geen HID koplamphuis kunnen vinden.
Wat ook opvalt is dat de pre-facelift HID (met koplampreflector) hetzelfde is als de HID van een NSX, beiden gebruiken D2R xenonlampen.
De facelift HID (bolle lens) is hetzelfde als de HID van een S2000 en gebruiken D2S xenonlampen met andere starters en bekabeling.
Enigste (en goedkoopste) oplossing is de LHD koplampen met gewone H4 lampjes, moet echter wel de bekabeling erop aanpassen met een H4 stekker van bijv Hella:

Ik heb zitten te speuren, maar het ziet ernaar uit dat de HID enkel voor de RHD is gemaakt.
Voor de LHD heb ik geen HID koplamphuis kunnen vinden.
Wat ook opvalt is dat de pre-facelift HID (met koplampreflector) hetzelfde is als de HID van een NSX, beiden gebruiken D2R xenonlampen.
De facelift HID (bolle lens) is hetzelfde als de HID van een S2000 en gebruiken D2S xenonlampen met andere starters en bekabeling.
Enigste (en goedkoopste) oplossing is de LHD koplampen met gewone H4 lampjes, moet echter wel de bekabeling erop aanpassen met een H4 stekker van bijv Hella:

-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact:
Dat het een d2r lamp is klopt idd. Bedankt voor je speurwerk.
In de aftermarket lampen die ik op het oog heb en die ook al klaar liggen hoort een h4 lamp. Heb een bi-xenon set klaar liggen met h4.
Op deze manier hoef ik geen relais te plaatsen voor het groot licht, dit wordt immers ook door de xenon geregeld. Het wordt zaterdag enkel nog ff uitzoeken hoe het aangesloten dient te worden.
Afgelopen zaterdag hebben we al gezien dat bij schakelen naar groot licht op een van de aansluitingen spanning afvalt, beetje vreemd.
Het zal ff puzzelen worden en meten maar heb er nu wel weer vertrouwen in.
Dat ik de originele xenon kan behouden heb ik al uit m'n hoofd gezet.
Ook nog ff een mistlampie onder de bumper hangen voor de keuring. De schakelaar zit gelukkig al in de auto, ook ligt de kabel al onder de auto door, dat bespaart weer een hoop werk.
Aan de voorkant de remschijven en blokken nog ff vervangen, de auto nog ff helemaal nalopen en dan zou die klaar moeten zijn voor een ritje naar de rdw.
In de aftermarket lampen die ik op het oog heb en die ook al klaar liggen hoort een h4 lamp. Heb een bi-xenon set klaar liggen met h4.
Op deze manier hoef ik geen relais te plaatsen voor het groot licht, dit wordt immers ook door de xenon geregeld. Het wordt zaterdag enkel nog ff uitzoeken hoe het aangesloten dient te worden.
Afgelopen zaterdag hebben we al gezien dat bij schakelen naar groot licht op een van de aansluitingen spanning afvalt, beetje vreemd.
Het zal ff puzzelen worden en meten maar heb er nu wel weer vertrouwen in.
Dat ik de originele xenon kan behouden heb ik al uit m'n hoofd gezet.
Ook nog ff een mistlampie onder de bumper hangen voor de keuring. De schakelaar zit gelukkig al in de auto, ook ligt de kabel al onder de auto door, dat bespaart weer een hoop werk.
Aan de voorkant de remschijven en blokken nog ff vervangen, de auto nog ff helemaal nalopen en dan zou die klaar moeten zijn voor een ritje naar de rdw.
multiblade wrote:Dat het een d2r lamp is klopt idd. Bedankt voor je speurwerk.
In de aftermarket lampen die ik op het oog heb en die ook al klaar liggen hoort een h4 lamp. Heb een bi-xenon set klaar liggen met h4.
Op deze manier hoef ik geen relais te plaatsen voor het groot licht, dit wordt immers ook door de xenon geregeld. Het wordt zaterdag enkel nog ff uitzoeken hoe het aangesloten dient te worden.
Afgelopen zaterdag hebben we al gezien dat bij schakelen naar groot licht op een van de aansluitingen spanning afvalt, beetje vreemd.
Het zal ff puzzelen worden en meten maar heb er nu wel weer vertrouwen in.
Dat ik de originele xenon kan behouden heb ik al uit m'n hoofd gezet.
Ook nog ff een mistlampie onder de bumper hangen voor de keuring. De schakelaar zit gelukkig al in de auto, ook ligt de kabel al onder de auto door, dat bespaart weer een hoop werk.
Aan de voorkant de remschijven en blokken nog ff vervangen, de auto nog ff helemaal nalopen en dan zou die klaar moeten zijn voor een ritje naar de rdw.
Volgensmij gebruiken ze 1 kabelboom voor alle modelen. Ik heb bijv. speakers achter geplaatst en die kabels zaten er gewoon al, gelukkig.
Kun je je huidige koplampen dus niet vergenoeg bij draaien?
Mag je groot licht wel xenon zijn? Of heb ik je verhaaltje niet goed begrepen? Ik dacht namelijk dat dat geen Xenon mocht zijn omdat dit vertraagd licht is.
-
- Posts: 42
- Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
- Contact: