remvloeistof ctr
remvloeistof ctr
ik vroeg me af welke remvloeistof ik het best kan nemen voor in mijn 2004ctr?
ik ga namelijk stalen remleidingen steken, dus moet de remvloeistof toch ook vervangen worden.
voor de rest heb ik vooraan gegroefde remschijven en achteraan de originele schijven, en project MU blokken rondom. ik weet niet dat dit uitmaakt.
ik ga namelijk stalen remleidingen steken, dus moet de remvloeistof toch ook vervangen worden.
voor de rest heb ik vooraan gegroefde remschijven en achteraan de originele schijven, en project MU blokken rondom. ik weet niet dat dit uitmaakt.
het verschil tussen DOT 4 en DOT 5 is de max temperatuur en de agressiviteit.
DOT 5 is niet geschikt voor normale remleidingen(te agressief) bij een EP3 maar kan gebruikt worden naar het vervangen van de remleidingen (voor DOT 5). en kan hogere temperaturen hebben als DOT 4.
DOT 5.1 heeft voordelen: kan hogere temperaturen aan. zover ik weet moet je de alleen de remleidingen aanpassen (geschikt voor DOT 5.1)
zoek maar eens het verschil in de temperatuur op. DOT 4 is goed zat bij straat gebruik. maar als je DOT 5 kan gebruiken ging ik voor DOT 5..beter.
dat is wat ik weet.
DOT 5 is niet geschikt voor normale remleidingen(te agressief) bij een EP3 maar kan gebruikt worden naar het vervangen van de remleidingen (voor DOT 5). en kan hogere temperaturen hebben als DOT 4.
DOT 5.1 heeft voordelen: kan hogere temperaturen aan. zover ik weet moet je de alleen de remleidingen aanpassen (geschikt voor DOT 5.1)
zoek maar eens het verschil in de temperatuur op. DOT 4 is goed zat bij straat gebruik. maar als je DOT 5 kan gebruiken ging ik voor DOT 5..beter.
dat is wat ik weet.
- Gaskleppie
Je moet gewoon gebruiken wat je nodig hebt! Dot 5 of 5.1 heb je helemaal niet nodig als je nooit het circuit op gaat. En zalfs dan nog is DOT 4 geen probleem. De blokken gaan veel eerder faden dat je olie gaat koken. Zeker als die olie nog netjes vers is. Ouderdom van olie is schadelijker dan de verkeerde DOT erin.
1 keer DOT 5 nemen en nooit meer wisselen is schadelijker dan om de 5 jaar DOT 4 verversen.
Dat DOT 5 agresiever is dan DOT 4 klopt. Daarom kan je DOT 5 ook bijna niet krijgen. DOT 5.1 is wel te krijgen en niet agresief voor je leidingen.
1 keer DOT 5 nemen en nooit meer wisselen is schadelijker dan om de 5 jaar DOT 4 verversen.
Dat DOT 5 agresiever is dan DOT 4 klopt. Daarom kan je DOT 5 ook bijna niet krijgen. DOT 5.1 is wel te krijgen en niet agresief voor je leidingen.
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Denk het niet.
DOT 5.1 is volgens mij Hygroscopischer dan DOT 4. Dus neemt eerder vocht op en verouderd dus sneller.
Als je het circuit op wilt gaan is DOT 5.1 geen verkeerde keuze. Maar wel voldoende wisselen.
btw, zelf rij ik met Motul remolie waar niet eens opstaat wat voor DOT het is. LOL!
ja idd zit me ook ergens iets van bij.
wat voor een motul olie? er moet toch ergens iets opstaan waar je wat gegevens kan afhalen?btw ook een leuke: de seat waar mijn ouders in rijden is nog nooit (bij de seat dealer a 7 jaar) remvloeistof ververst :-?
ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
om de hoeveel tijd of km's moet deze dan vervangen worden ?
en hoeveel van die remvloeistof heb ik nodig voor mijn ep3 ? ik ga toch de remleidingen laten vervangen voor stalen tijdens het volgend onderhoud bij de dealer dus kan ik ineens de remvloeistof laten vervangen. maar dan zou ik moeten weten hoeveel remvloeistof ik moet kopen. als ze dit bij de dealer niet hebben
en hoeveel van die remvloeistof heb ik nodig voor mijn ep3 ? ik ga toch de remleidingen laten vervangen voor stalen tijdens het volgend onderhoud bij de dealer dus kan ik ineens de remvloeistof laten vervangen. maar dan zou ik moeten weten hoeveel remvloeistof ik moet kopen. als ze dit bij de dealer niet hebben
frederik wrote:ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
Zo een standaard busje moet voldoende zijn hoor..
-
DC2TYPER wrote:frederik wrote:ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
Zo een standaard busje moet voldoende zijn hoor..
dus met 250ml kom ik toe ofzo ?
bastiaan45 wrote:Met normale DOT 4 kun jij best het circuit op, daar heb je echt geen DOT 5 voor nodig. Dat is niet een kwestie van beter, DOT 5 gebruik je doorgaans alleen in een auto die alleen op het circuit komt.
dot 5 of 5.1 is beter geschikt tegen hogere temperaturen. waarom zou je dot 4 gebruiken als het ook beter kan? :-?
prijs?
- Gaskleppie
Dat zal geen probleem zijn.
Gebruik zelf Motul maar dan wel met goodridge brakeline kit.
Linky:
http://www.opieoils.co.uk/c-454-motul-brake-fluids.aspx
Gebruik zelf Motul maar dan wel met goodridge brakeline kit.
Linky:
http://www.opieoils.co.uk/c-454-motul-brake-fluids.aspx
D_ToXx² wrote:Gaskleppie wrote:Denk het niet.
DOT 5.1 is volgens mij Hygroscopischer dan DOT 4. Dus neemt eerder vocht op en verouderd dus sneller.
Als je het circuit op wilt gaan is DOT 5.1 geen verkeerde keuze. Maar wel voldoende wisselen.
btw, zelf rij ik met Motul remolie waar niet eens opstaat wat voor DOT het is. LOL!
ja idd zit me ook ergens iets van bij.
wat voor een motul olie? er moet toch ergens iets opstaan waar je wat gegevens kan afhalen?btw ook een leuke: de seat waar mijn ouders in rijden is nog nooit (bij de seat dealer a 7 jaar) remvloeistof ververst :-?
en deze is ook lachen: de ford transit(van het werk) na de dealer gegaan met het olie lampje aan voor een kleine beurt. (ik heb ff olie gechecked ervoor en niveau was laag..... )
de bus terug gekregen van de beurt terug en olie lampje was nog steeds aan.........hahaha :wink:
de bus na een andere dealer gestuurd en die zeiden dus dat de olie pomp kapot was. a 200 km....... 8) hoezo samen spel???

btw olie pomp was goed....