remvloeistof ctr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

remvloeistof ctr

Post by frederik »

ik vroeg me af welke remvloeistof ik het best kan nemen voor in mijn 2004ctr?

ik ga namelijk stalen remleidingen steken, dus moet de remvloeistof toch ook vervangen worden.

voor de rest heb ik vooraan gegroefde remschijven en achteraan de originele schijven, en project MU blokken rondom. ik weet niet dat dit uitmaakt.
m.zoeteman
Posts: 10
Joined: Sun Sep 28, 2008 11:34 pm

Post by m.zoeteman »

DOT 4 vloeistof is zeker goed spul!
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

het verschil tussen DOT 4 en DOT 5 is de max temperatuur en de agressiviteit.

DOT 5 is niet geschikt voor normale remleidingen(te agressief) bij een EP3 maar kan gebruikt worden naar het vervangen van de remleidingen (voor DOT 5). en kan hogere temperaturen hebben als DOT 4.

DOT 5.1 heeft voordelen: kan hogere temperaturen aan. zover ik weet moet je de alleen de remleidingen aanpassen (geschikt voor DOT 5.1)
zoek maar eens het verschil in de temperatuur op. DOT 4 is goed zat bij straat gebruik. maar als je DOT 5 kan gebruiken ging ik voor DOT 5..beter.

dat is wat ik weet.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je moet gewoon gebruiken wat je nodig hebt! Dot 5 of 5.1 heb je helemaal niet nodig als je nooit het circuit op gaat. En zalfs dan nog is DOT 4 geen probleem. De blokken gaan veel eerder faden dat je olie gaat koken. Zeker als die olie nog netjes vers is. Ouderdom van olie is schadelijker dan de verkeerde DOT erin.
1 keer DOT 5 nemen en nooit meer wisselen is schadelijker dan om de 5 jaar DOT 4 verversen.

Dat DOT 5 agresiever is dan DOT 4 klopt. Daarom kan je DOT 5 ook bijna niet krijgen. DOT 5.1 is wel te krijgen en niet agresief voor je leidingen.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ja ik ga wel soms het circuit op, maar de gewone dot 4 zal wel volstaan denk ik zo
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

DOT 4 is goed zat ja. maar als het beter kan waarom niet?
DOT 5.1 is beter: het kan hogere temperaturen aan.

en zie gaskleppie's post: om de 2 jaar verwisselen.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

hebben ze de dot 5.1 bij de honda dealer ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Denk het niet.
DOT 5.1 is volgens mij Hygroscopischer dan DOT 4. Dus neemt eerder vocht op en verouderd dus sneller.

Als je het circuit op wilt gaan is DOT 5.1 geen verkeerde keuze. Maar wel voldoende wisselen.

btw, zelf rij ik met Motul remolie waar niet eens opstaat wat voor DOT het is. LOL!
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Gaskleppie wrote:Denk het niet.
DOT 5.1 is volgens mij Hygroscopischer dan DOT 4. Dus neemt eerder vocht op en verouderd dus sneller.

Als je het circuit op wilt gaan is DOT 5.1 geen verkeerde keuze. Maar wel voldoende wisselen.

btw, zelf rij ik met Motul remolie waar niet eens opstaat wat voor DOT het is. LOL!


ja idd zit me ook ergens iets van bij.

wat voor een motul olie? er moet toch ergens iets opstaan waar je wat gegevens kan afhalen?btw ook een leuke: de seat waar mijn ouders in rijden is nog nooit (bij de seat dealer a 7 jaar) remvloeistof ververst :-?
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
om de hoeveel tijd of km's moet deze dan vervangen worden ?
en hoeveel van die remvloeistof heb ik nodig voor mijn ep3 ? ik ga toch de remleidingen laten vervangen voor stalen tijdens het volgend onderhoud bij de dealer dus kan ik ineens de remvloeistof laten vervangen. maar dan zou ik moeten weten hoeveel remvloeistof ik moet kopen. als ze dit bij de dealer niet hebben
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

frederik wrote:ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
om de hoeveel tijd of km's moet deze dan vervangen worden ?
en hoeveel van die remvloeistof heb ik nodig voor mijn ep3 ? ik ga toch de remleidingen laten vervangen voor stalen tijdens het volgend onderhoud bij de dealer dus kan ik ineens de remvloeistof laten vervangen. maar dan zou ik moeten weten hoeveel remvloeistof ik moet kopen. als ze dit bij de dealer niet hebben


Zo een standaard busje moet voldoende zijn hoor..
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Met normale DOT 4 kun jij best het circuit op, daar heb je echt geen DOT 5 voor nodig. Dat is niet een kwestie van beter, DOT 5 gebruik je doorgaans alleen in een auto die alleen op het circuit komt.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

DC2TYPER wrote:
frederik wrote:ik ga dan wrs voor de 5.1 dot remvloeistof gaan.
om de hoeveel tijd of km's moet deze dan vervangen worden ?
en hoeveel van die remvloeistof heb ik nodig voor mijn ep3 ? ik ga toch de remleidingen laten vervangen voor stalen tijdens het volgend onderhoud bij de dealer dus kan ik ineens de remvloeistof laten vervangen. maar dan zou ik moeten weten hoeveel remvloeistof ik moet kopen. als ze dit bij de dealer niet hebben


Zo een standaard busje moet voldoende zijn hoor..


dus met 250ml kom ik toe ofzo ?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

bastiaan45 wrote:Met normale DOT 4 kun jij best het circuit op, daar heb je echt geen DOT 5 voor nodig. Dat is niet een kwestie van beter, DOT 5 gebruik je doorgaans alleen in een auto die alleen op het circuit komt.


dot 5 of 5.1 is beter geschikt tegen hogere temperaturen. waarom zou je dot 4 gebruiken als het ook beter kan? :-?

prijs?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

dot 5 is hygroscopischer dan dot 4 dus snellere veroudering....
Vandaar mn advies voor het iets meer verversen.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

dus dot 5.1 kan wel in je standaard leidingen ?
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Dat zal geen probleem zijn.

Gebruik zelf Motul maar dan wel met goodridge brakeline kit.

Linky:

http://www.opieoils.co.uk/c-454-motul-brake-fluids.aspx
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ah mijn vraag was omdat ik dacht dat ze bij de garage dot 5.1 in mijn originele leidingen hadden gedaan, maar na dit even na te vragen lijkt dit zo niet te zijn, dus is geen probleem :wink:
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

D_ToXx² wrote:
Gaskleppie wrote:Denk het niet.
DOT 5.1 is volgens mij Hygroscopischer dan DOT 4. Dus neemt eerder vocht op en verouderd dus sneller.

Als je het circuit op wilt gaan is DOT 5.1 geen verkeerde keuze. Maar wel voldoende wisselen.

btw, zelf rij ik met Motul remolie waar niet eens opstaat wat voor DOT het is. LOL!


ja idd zit me ook ergens iets van bij.

wat voor een motul olie? er moet toch ergens iets opstaan waar je wat gegevens kan afhalen?btw ook een leuke: de seat waar mijn ouders in rijden is nog nooit (bij de seat dealer a 7 jaar) remvloeistof ververst :-?



en deze is ook lachen: de ford transit(van het werk) na de dealer gegaan met het olie lampje aan voor een kleine beurt. (ik heb ff olie gechecked ervoor en niveau was laag..... )
de bus terug gekregen van de beurt terug en olie lampje was nog steeds aan.........hahaha :wink:

de bus na een andere dealer gestuurd en die zeiden dus dat de olie pomp kapot was. a 200 km....... 8) hoezo samen spel??? :D

btw olie pomp was goed....
Locked